© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

AC mimo Trebnjega: Kolesarska pot rešila spor med Kovačičem in DARS-om


lokalno
6. 3. 2009, 00.00
Posodobljeno
14:10
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

dars_27.jpg
Gorazd Marinček, Peter Gašperšič (MOP) in Boštjan Rigler (DARS) so le našli rešitev za Kovačičevo zemljišče.

##IMAGE-2212806##

Kot smo poročali, so včeraj odgovorni na DARS-u in DDC-ju na srečanju v Trebnjem povedali, da je rok dokončanja dolenjskega kraka avtoceste do konca leta med drugim najbolj ogrožen zaradi dveh nerešenih zadev v zvezi z zemljiščema. Vsaka parcela se nahaja na enem od nedokončanih odsekov, to sta Pluska-Ponikve in Ponikve-Hrastje mimo Trebnjega, skupaj dolga 14,8 kilometra.

Včerajšnjega srečanja se je udeležil tudi Gorazd Marinček, ki zastopa interese Mirka Kovačiča. Ta ima na meji med obema odsekoma avtoceste parkirišče za svoje podjetje in že včeraj je Marinček za Lokalno.si povedal, da so z DARS-om blizu dogovora. Po srečanju se je ponovno sestal s predstavniki DARS-a, DDC-ja in Ministrstva za okolje in prostor in, kot kaže, so le dosegli načelni dogovor za rešitev zagate.

Marinček nam je danes pojasnil: ''Finančni okvir in ostalo je bilo že prej rešeno. Zataknilo se je zaradi nadvoza. Kovačič seveda želi obe parceli oz. parkirišči povezati z nadvozom, kar je pripravljen sam financirati iz naslova odškodnine. Ampak ker gre za zasebnega investitorja, ki bi gradil na javnem dobrem, to ni bilo mogoče. Vsaj tako so pravniki na DARS-u trdili ves čas. Včeraj pa so le ugotovili, da lahko javni interes določi tudi občina, le poiskati smo ga morali.''

In so ga našli. Čez omenjeni nadvoz bo potekala regionalna kolesarska pot, ki bo povezala kolesarske poti Mirnske doline s suhokranjskimi. To pomeni, da bo Kovačič del parkirišča odstopil kolesarski stezi. Izvajalec del bo DARS, investitor pa Kovačič. ''Potem smo šli z Boštjanom Riglerjem in Tomislavom Nemcem iz DARS-a na kosilo, poklicali so trebanjskega župana in mu predstavili rešitev. Naslednji teden grem na občino, da se dogovorimo, kako naprej,'' je še povedal Marinček.

Na naše vprašanje, ali bodo torej ujeli rok do 15. marca, pa je odgovoril, da bodo papirologijo do takrat gotovo uredili. Izvajalci gradnje so včeraj namreč dejali, da je zadnji rok za ureditev spora okoli zemljišč, če želijo ujeti rok dokončanja dveh odsekov, sredi tega meseca. Seveda pa zaenkrat ostaja odprto vprašanje drugega zemljišča, ki se nahaja v občini Mirna Peč. Postopki razlastitve že tečejo, a si vsi želijo, da bi z družino Lužar, ki tam še živi, prej našli sporazumno rešitev. Če se do navedenega datuma družina ne bo začasno izselila na drugo lokacijo (kar jim DARS že ponuja) in predala ključe objekta, bodo sledile zamude, gradnja pa se bo zavlekla oz. za določen čas celo ustavila.

Je pa Gorazd Marinček med drugim danes še povedal, da so se okoli rešitve te težave s pristojnimi dogovarjali več kot leto dni, četudi bi po njegovem mnenju lahko zadevo rešili že med projektiranjem trase in ta rešitev bi bila vsaj za 75 odstotkov cenejša kot današnja. ''Ko bi se projektant takrat z nami dobil na kraju samem, bi videl, da je najbolj smiselno narediti nasip, mi bi pa imeli podvoz med obema parcelama. Ta rešitev bi jih stala skoraj nič,'' pravi Marinček. Po njegovem mnenju se je vse skupaj zapletlo tudi zato, ker sta posamezni odsek načrtovala dva različna projektna biroja, kot navedeno, pa se Kovačičeva zemlja nahaja prav vmes. ''In vsak od njih se je zanašal na drugega, da se bo nadomestno zemljišče že našlo.''

Govorice, da je Kovačič izsilil ogromno odškodnino na račun davkoplačevalcev, pa je Marinček komentiral: ''Veste, to nikakor ne drži. Znesek lahko razkrije DARS. Jaz vam lahko le povem, da je Kovačič v desetih letih z vsemi svojimi dejavnostmi na tej lokaciji v državno blagajno plačal za vsaj 100 odstotkov več davkov, kot bo sedaj dobil odškodnino.''

Sicer pa je v teh negotovih časih finančne in gospodarske krize zanimiv še podatek, da njihova družba Avtotransport Kovačič tudi v tem času posluje dobro. Še več, po zagotovilih Marinčka imajo v letošnjem letu še več naročil kot v enakem obdobju lani. Veliko posla opravijo za novomeški Revoz, so pa tudi v dogovoru z enim od večjih korejskih proizvajalcev avtomobilov, ki želi na tej lokaciji vzpostaviti večji distribucijski center za celotno območje tega dela Evrope in Balkana. ''Ne le, da je posla dovolj. Kovačič bi tudi zaposloval, saj nenehno išče šoferje,'' je pogovor zaključil Marinček.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.