Slovenska skupina po 35 letih dosegla nekaj, kar jih je presenetilo
Energija, smeh in eksotika iz Kenije. Zakaj je pesem Džua osvojila Slovenijo in kako so jo ustvarjali med Ljubljano in afriškimi obalami. Vse to nam je zaupal pevec skupine Victory.

Skupina Victory je po uspešnici Pest soli, ki je na plano priklicala njihovo sentimentalno plat, pred tedni poskrbela za veliko presenečenje v obliki nove, bolj energične pesmi, s katero so se vrnili k svojim bolj energičnim začetkom. Kar so hitro opazili tudi oboževalci skupine, ki so pesem sprejeli z odprtimi rokami. Svoje pa je dodal edinstveni videospot, ki so ga člani skupine delno posneli v Sloveniji ter delno v Keniji, ki jo je obiskal Boštjan. Zgodba, ki so jo z videospotom povedali, daje vsemu skupaj piko na i. O pesmi in ustvarjalnem procesu smo se pogovarjali s pevcem skupine Robertom Dragarjem.
Kako bi opisali skladbo Džua v nekaj stavkih – kakšna je njena atmosfera, sporočilo, žanrski značaj?
Džua je skrivnostna beseda, ki pa ima jasen pomen – pomeni sonce. V pesmi Džua sonce predstavlja osebo, ki prihaja – lahko si to ti, lahko je ona, on – kdorkoli, ki prinaša svetlobo in toplino. Gre za metaforo. Sonce je eno in sije za vse ljudi tega sveta enako, ne glede na spol, raso, značaj … Pesem je vesela, prinaša radost, smeh, brezskrbnost in srečo. Po uspešnem singlu Pest soli smo obljubili nekaj bolj dinamičnega – in Džua to zagotovo je. Vabi nas k brezskrbnosti, veselju, soncu in morju.
V videospotu Džua fantje pomagajo Robertu, da pride v Kenijo, kjer ga čakajo morje, sonce in Faith. Na poti se zgodijo razne prigode, a na koncu mu uspe priti do morja – in prav v tem trenutku ugotovi, da je vse skupaj le sanjal, ko pred seboj zagleda ovojnico s položnico in kruto realnostjo.

Od kod je prišla ideja za skladbo Džua? Je nastala spontano ali ima posebno ozadje?
Ideja se je rodila povsem spontano. Pred devetimi meseci smo nastopali v Idriji in se tam srečali z Daretom Kauričem, ki nam je omenil, da ima pesem, ki bi bila kot nalašč za nas. Že ob prvem poslušanju nam je bila všeč – spevna in lahkotna. Delovni naslov je bil Tam dol na soncu. Ko je Boštjan odpotoval v Afriko, je tam s Faith posnel nekaj verzov v slovenščini, nato pa smo dodali še refren v svahiliju, ki nas je navdušil in smo ga vključili v pesem.
Kaj pomeni naslov Džua? Ima simbolni pomen?
Džua v svahiliju pomeni sonce. Pomen je v tem, da je sonce eno in sije enako za vse ljudi tega sveta. V tem je univerzalnost pesmi.
Zaupali ste mi, da verz »Tam dol na soncu jaz čakam sonce ...« sproža kar nekaj polemik. Mi lahko zaupate več?
Da, zadnjič me je klical prijatelj in mi dejal, da je stavek nelogičen, češ kako na soncu čakam sonce, če je že sonce. Zato moram pojasniti, da druga beseda sonce v stavku ponazarja vse nas, ljubljeno osebo, tisto sonce, ki v naše življenje prinese pozitivno energijo.
Kako je potekalo ustvarjanje skladbe?
Kot rečeno, je bila skladba sprva le demo z delovnim naslovom. Že ob prvem poslušanju nas je navdušila in odločili smo se za sodelovanje z Alešem Čadežem, našim nekdanjim članom, ki je pripravil aranžma. Pesem je tako hitro dobila Victoryjev zven. Nato smo se lotili ideje o videospotu – Boštjan je odpotoval v Kenijo, kjer je posnel del kadrov. Tam se je porodila zamisel, da bi refren zapeli tudi v svahiliju. Ta različica se je izkazala za zadetek v polno – refren v svahiliju pesem naredi bolj eksotično in posebno.
Zgodba videospota prikazuje, kako se Robert želi odpraviti v Kenijo, a ga med potjo spremljajo zabavni zapleti. Pojavi se tudi avto Aston Martin iz prejšnjega spota, Pest soli, pa legendarno retro kolo Pony, znamke Tomos. Snemali smo tri dni na različnih koncih Slovenije in še v Keniji. Režijo je prevzel Matjaž Feguš, ki je uspešno povezal vse elemente v celoto.

Ste skladbo ustvarjali kot skupina ali je pobuda prišla od posameznika?
Skladba je nastala na Boštjanovo in mojo pobudo. Skupaj smo poslušali demo in se odločili, da je pesem prava za nas.
Nam lahko zaupate še kakšno zanimivost?
Snemanje je potekalo v domačem studiu Aleša Čadeža v Ljubljani. Najprej smo iskali pravo lego za vokal, da bi ujel pravo izraznost. Potem smo posneli različne interpretacije, da prenesemo tisto pravo pozitivno energijo. Kasneje smo dodali še ženske vokale, ki smo jih posneli v Keniji – v skromnem studiu, v enem od tamkajšnjih getov. Posnetke je Boštjan prek oblaka poslal Alešu, ki jih je obdelal in vključil v končni miks.
Kaj želite, da poslušalci občutijo ob poslušanju pesmi?
Sprostitev, nasmeh, sonce, veselje, morje in popolno brezskrbnost.
Ali pesem Džua napoveduje večji projekt – album, turnejo, sodelovanja?
Seveda. Najprej sledi promocija spota in skladbe, nato številni nastopi, ki nas čakajo. Spogledujemo se tudi z idejo, da pripravimo samostojne koncerte s pregledom naše 35-letne glasbene poti, saj se je nabralo res veliko pesmi. To pa seveda zahteva organizacijo, čas in posebno vsebino.

Kaj je bil največji izziv ali navdih med ustvarjanjem?
Snemanje v Keniji je bilo precej zahteven logistični zalogaj. Tam čas dojemajo drugače kot mi – pri nas dogovor velja, tam pa obljuba ne pomeni nujno izvedbe. Vse poteka bolj sproščeno, v duhu carpe diem. V Sloveniji pa je bil izziv uskladiti snemalne termine z lepim vremenom. Snemali smo tri dni – skoraj v celoti sončno, le zadnji dan nas je nekaj kadrov ujelo v dež.
Kako se Džua umešča v vaš dosedanji glasbeni opus?
V preteklosti smo že imeli podobne pesmi, kot so Tequila iz tvojega popka, Mi mamo se fajn, Upaj si … zato lahko rečemo, da Džua čudovito nadaljuje našo glasbeno pot.
Pesem že nekaj tednov razveseljuje poslušalce, ste pričakovali takšen odziv?
Veseli smo, da smo prejeli toliko pozitivnih komentarjev, tudi od neznancev, zgodba videospota pa predstavlja dodatno popestritev. Moram priznati, da se gledalci kar zadržijo pri videospotu, ker jih pritegne zgodba in jih zanima, kaj se bo zgodilo. V dobrih dveh tednih smo tudi presegli 400 tisoč ogledov, kar se nam prej ni dogajalo. Naš namen je bil, da bodo ljudje vse skupaj sprejeli, tri dni smo bili na sceni snemanja videospota, vsak dan po dvanajst ur, veliko materiala smo posneli. Moram pa povedati, da so pozitivni odzivi tudi iz Afrike.

V pesem in videospot ste vključili tudi Faith Odera Mourine Weells, čudovito pevko, ki jo je v Keniji srečal vaš član Boštjan. Kako ste jo vključili v celotno zgodbo?
Boštjan je v resnici želel posneti samo nekaj kadrov pevke. Vključiti smo jo želeli v uvod pesmi, ampak je na koncu tako dobro izpadlo, tudi v slovenščini je zapela, in producent jo je vključil kar kot spremljevalni vokal.
Pesem boste že naslednji teden predstavili tudi na velikem odru. V petek, 30. maja, boste namreč nastopili na tradicionalni Roštiljadi Pr Dolenj'cu. Kako gledate na takšne nastope?
Komaj čakamo, pesem je živahna in primerna za takšen oder. To je nekoliko drugačen tip nastopa, kot so recimo nastopi na porokah, saj sta pomembna sam bend in blagovna znamka, ki jo ustvarjaš. Takšnih nastopov bo še več, počasi upam, da bomo predstavili tudi samostojen koncert, saj letos praznujemo že 35 let delovanja.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se