Poslovna darila so temeljno sredstvo za vzpostavitev poglobljenega odnosa med podjetjem in bodisi zaposlenimi bodisi poslovnimi partnerji ali strankami. Z njimi namreč izkažemo spoštovanje, hkrati pa gradimo prepoznavnost podjetja, blagovne znamke in njenih izdelkov in/ali storitev ter s tem povečamo ugled.
Vsega tega se zaveda skoraj vsak podjetnik, kljub temu pa marsikdo med njimi ne zna najbolje izbrati poslovnega darila, prilagojenega željam in potrebam obdarovanca, medtem ko večina njih povsem zanemarja generacijsko pripadnost. V resnici pa bi prav tej morali nameniti največ pozornosti, saj generacija v kar največji meri odreja rezultate poslovnega darila.
Glede na to, da so v vse večjem porastu pripadniki generacije Z – po aktualnih podatkih SURS-a je bilo leta 2020 v Sloveniji skoraj pol milijona posameznikov iz generacije Z, natančneje 490.000, kot najhitreje rastoča skupina posameznikov pa naj bi ti do leta 2026 postali najštevilčnejša skupina potrošnikov z visoko kupno močjo –, ki bodo v nekaj letih zavzeli ključne položaje znotraj družbe in odločevali o vseh bistvenih vprašanjih, bi bilo smotrno poslovna darila izbirati prav z mislijo na njih.
Generacija Z
Generacijo Z opredeljujejo posamezniki, rojeni konec devetdesetih let minulega stoletja oziroma na prehodu v novo tisočletje, natančneje vsi tisti, rojeni po letu 1997. Nemalokrat se pripadnike generacije Z imenuje tudi digitalni domorodci, razlog za to pa se skriva v tem, da gre za prvo generacijo, ki je od malih nog odraščala ob dostopu do svetovnega spleta in mobilne tehnologije.
Zanje so značilni neprestana prisotnost na digitalnih platformah, hitro iskanje in pridobivanje potrebnih informacij ter splošna digitalna pismenost, ob tem pa so vešči uporabe spletnih tehnologij in komunikacije na družbenih omrežjih.
Iz tega razloga komunikacija z njimi poteka nekoliko drugače kakor s starejšimi, približati pa se jim je mogoče le tako, da stik prilagodimo njihovim komunikacijskim strategijam – izbiramo kratke stavke, informacije podajamo jedrnato, operiramo samo s ključnimi podatki in se osredotočimo na trajnostne vrednote.
Poslovna darila za pripadnike generacije Z
Generacija Z je prepoznavna po močnih stališčih in unikatnemu okusu, vsekakor pa ne po pogostemu menjavanju (neuporabnih) izdelkov. Ker se za nakup določenega izdelka večina njenih pripadnikov odloči zaradi zgodbe, je pomembno, da tudi poslovna darila, namenjena posameznikom generacije Z, odražajo vrednote podjetja. Ti ljudje namreč zelo cenijo avtentičnost, etičnost, skrb za okolje, ponovno uporabo in vrsto drugih vrednot.
Raziskave denimo kažejo, da so ženske izredno naklonjene podpori malim podjetjem in lokalnim znamkam, ki jih nadvse rade (s)poznajo osebno, moški pa za razliko od njih ne stremijo k živi komunikaciji, temveč raje posežejo po spletu ter telefonu, toliko bolj, če so priporočilo dobili od znanca ali nekoga, vrednega zaupanja.
Sicer generacija Z ceni predvsem poslovna darila, podobna njim samim.
- Pragmatična, analitična, realistična poslovna darila generaciji Z potrjujejo, da je za lasten uspeh odgovoren vsak sam in da se je za kakršenkoli rezultat treba potruditi. Pripadniki generacije Z tako obilo svojega časa namenijo formalnemu in neformalnemu izobraževanju, zato med ustrezna poslovna darila sodijo beležka iz recikliranega materiala, bambusov spiralni blok, bambusov USB polnilnik in prenosna baterija na solarno polnjenje.
- Individualistična poslovna darila odražajo odprtost do različnih življenjskih stilov, saj se posamezniki nadvse aktivno udeležujejo boja za družbeno enakost, rasne pravice, podnebne spremembe in druga pomembna vprašanja, ki odrejajo našo prihodnost. Izdelki, po katerih posegajo pripadniki generacije Z, imajo zato skoraj vedno višji namen in nekaj sporočajo, temu primerna poslovna darila pa bi bile bombažne vrečke ali skodelice s sporočilnim potiskom.
- Okoljsko ozaveščena poslovna darila so trajna in izdelana v urejenih delovnih razmerah, drugače rečeno: prihajajo iz okolja, kjer so delavci pošteno plačani, materiali pa izdelani iz ekoloških surovin, pridelanih v strogo nadzorovanih pogojih. Dobro je vedeti, da pripadniki generacije Z izvor vsakega izdelka temeljito preučijo in se za nakup odločijo le, kadar poreklo ustreza visokim etičnim standardom ter se s končnim produktom poistovetijo. Najboljša izbira so zato najrazličnejša uporabna eko poslovna darila.
Poslovna darila ekološkega porekla
Generacija Z ne išče najcenejših storitev in izdelkov. Pravzaprav njenim pripadnikom cena ni najpomembnejša. Veliko pa dajo na edinstvenost, drugačnost, pristnost in trajnost. Zaradi tega bodo ti posamezniki poslovanje sklenili s podjetjem, ki s svojimi poslovnimi darili odraža lastno zgodbo, družbeno odgovornost, skrb za okolje in drznost.
Prava izbira so torej eko poslovna darila, namenjena vsakodnevni uporabi, ki s postopkom izdelave, namembnostjo in transportno potjo zmanjšujejo ogljični odtis. Ker so tovrstna poslovna darila redno in dolgo v uporabi, izboljšajo vidnost ter prepoznavnost blagovne znamke, hkrati pa ne uničujejo našega planeta.
Najprimernejša so poslovna darila, izdelana iz:
- recikliranega papirja, z izdelavo katerega se gozdne površine ne krčijo, odpadki pa se zmanjšajo -> priporočajo se poslovna darila, kakršna so beležke, blokci, lističi, vrečke, kemični svinčniki,
- bambusa, rastline neverjetne rasti, ki predstavlja alternativo drugim vrstam lesa, saj je za njegovo gojenje potrebna minimalna količina vode, zato njegova vzgoja ne škoduje okolju -> priporočajo se poslovna darila, kakršna so svinčniki, beležke, ohišja tehnoloških izdelkov, kuhinjski pripomočki,
- ekološkega bombaža, tudi jute ali konoplje, pridelanega brez škodljivih kemikalij in biološko razgradljivega, kar zmanjša število odpadkov -> priporočajo se poslovna darila, kakršna so vrečke, majice, brisače, torbe,
- plute, narejene iz obnovljivega naravnega vira, ki je hkrati biološko razgradljiv (drevesno lubje) -> priporočajo se poslovna darila, kakršna so kuhinjski pripomočki, beležke, obeski, kemični svinčniki,
- stekla, k recikliranju trajno naravnanega materiala, ki s preoblikovanjem ne izgubi ne kakovosti ne čistoče, obenem pa je nadvse trpežen -> priporočajo se poslovna darila, kakršna so steklenice,
- reciklirane plastike, opremljene z oznako RPET, ki pomeni, da se življenjska doba enega izdelka preobrazi v nov izdelek -> priporočajo se poslovna darila, kakršna so pisala, vrečke, tehnični pripomočki, dežniki, nahrbtniki.
Podjetje Magma poslovna darila je na trgu prisotno že dobrih dvajset let, ves ta čas pa se zaveda pomena prilagajanja ponudbe različnim potrebam, prav tako sprememb v načinu prodaje. Danes se tako osredotoča na kataloško in spletno prodajo, svoje komunikacijske strategije ter izbiro poslovnih daril pa širi tudi upoštevajoč generacijo Z.
Poleg tega so tamkajšnji zaposleni strankam pri izbiri poslovnih daril vedno pripravljeni pomagati in svetovati, medtem ko si je izdelke možno pred nakupom ogledati v poslovnem prostoru tega vodilnega podjetja na področju prodaje poslovnih daril.