Glas, ki seže daleč

Muskova zavajanja dosegla več kot 2 milijardi ogledov

M.G.
5. 11. 2024, 10.47
Posodobljeno: 5. 11. 2024, 10.54
Deli članek:

Letošnje predsedniške volitve v ZDA bodo izredno napete, zato ni presenetljivo, da so tudi denarni vložki, namenjeni kampanji obeh kandidatov, astronomsko visoki. Na Trumpovi strani pri vložkih in promocijah vsekakor ne skopari Elon Musk, čigar objave na njegovi platformi X so bile pod drobnogledom organizacije Centra za boj proti digitalnemu sovraštvu (CCDH).

Profimedia
Musk odkrito podpira predsedniško kampanjo Donalda Trumpa, pri tem pa na veliko tudi zavaja milijone svojih sledilcev.

Elon Musk, ameriški podjetnik in inovator, je najbolj znan kot ustanovitelj podjetij, kot so Tesla, SpaceX in Neuralink. Poleg tega je lastnik platforme X (prej znane kot Twitter), kjer njegove objave pogosto pritegnejo veliko pozornost, bodisi zaradi njegovih kontroverznih izjav bodisi zaradi vpliva na trge in javno mnenje. Tako ni nobena skrivnost, da Musk odkrito podpira nekdanjega predsednika Donalda Trumpa, s tem pa je Musk postal tudi eden izmed vodilnih osebnosti ameriške politike. Med drugimi je doniral več kot 118 milijonov dolarjev za Trumpovo predsedniško kampanjo in bo zagovarjal Trumpova stališča v zvezni državi Pensilvaniji, kjer se zna odločiti o tem, kdo bo zmagovalec predsedniških volitev.

Musk je na svoji družbeni platformi objavil na videz neskončen tok političnih sporočil, številnih v podporo Trumpu in skrajno desničarskim političnim nazorom, ki so od julija, ko se je javno politično opredelil za Trumpa, ustvarili več kot 17,1 milijarde ogledov, poroča Center za boj proti digitalnemu sovraštvu (Center for Countering Digital Hate, v nadaljevanju CCDH). Muskov ogromen "megafon" je tako ustvaril dvakrat več ogledov kot vsi drugi politični oglasi na platformi skupaj v tem obdobju, kar je enako porabi približno 24 milijonov dolarjev za oglaševalske oglase, so sporočili iz skupine.

Raziskava CCDH temelji na analizi javno dostopnih podatkov X o Muskovih lastnih objavah in porabi političnih kampanj za promocijo oglasov na platformi. Neprofitna organizacija je izračunala, koliko ogledov je Musk prejel za 87 določenih objav, ki so vsebovale lažne trditve o volitvah leta 2024, saj so jih ovrgli preverjevalci dejstev. Številna izkrivljena dejstva in trditve so ovrgli tudi pri CNN, vključno z Muskovo neutemeljeno trditvijo, da priseljenci brez dokumentov množično glasujejo na ameriških volitvah za demokrate. "Glede na samo pogostost objavljanja dezinformacij in pristranske retorike Elona Muska je skoraj neizogibno, da bo v tem ciklu eden glavnih širiteljev dezinformacij, povezanih z volitvami," je v soboto za CNN povedal Imran Ahmed, ustanovitelj organizacije CCDH.

Profimedia
Ustanovitelj organizacije Center for Countering Digital Hate, Imran Ahmed, je velik kritik Muska.

Ahmed, oster Muskov kritik, je dejal, da je Muskov X postal "nenehen stroj za dezinformacije", odkar je Musk odstranil številne zaščitne ograje spletnega mesta, ki so platformo ščitile pred dezinformacijami. Volitve leta 2024 so prvi predsedniški cikel s platformo pod Muskovim nadzorom, odkar je pred dvema letoma prevzel podjetje, prej znano kot Twitter. "Uporablja platformo za prepričevanje ljudi, da so volitve prirejene," je dejal Ahmed in dodal, da verjame, da "je to zelo tragično zapravljanje močnega družbenega orodja."

Sicer pa je Ahmedov CCDH redna tarča Muskovega javnega besa. Nedavno je tako CCDH označil za "kriminalno organizacijo". Lani je tudi tožil organizacijo, a je zadevo zavrgel zvezni sodnik, ki je v burni razsodbi zaključil, da je bil namen sodnega postopka "kaznovati" skupino zaradi kritiziranja X-a. Muskov nedavni izbruh proti CCDH je prišel po objavi internih dokumentov, ki so kazali, da je bila ena izmed prednostnih nalog organizacije "ubiti Muskov Twitter", a je Ahmed za The Guardian demantiral te obsodbe, češ, da se je to nanašalo samo na boj proti Muskovem poslovnemu modelu, ki podpira dezinformacije.