Po podatkih sveta delavcev je najbolj na udaru Volkswagnova tovarna v Osnabrücku, ki pred nedavnim v nasprotju s pričakovanji ni dobila novega naročila avtomobilskega podjetja Porsche.
Vodstvo Volkswagna načrtuje tudi množična odpuščanja. Kot je povedala vodja sveta delavcev Daniela Cavallo, bi lahko prišlo do zapiranj celotnih oddelkov, možna je tudi njihova selitev v tujino. Varčevalni ukrepi bodo po njenih besedah zadevali vse Volkswagnove tovarne v Nemčiji.
V sindikatu IG Metall, ki zastopa večino zaposlenih v avtomobilski družbi, so ogorčeni. »S tem so nož zarili globoko v srce prizadevne delovne sile,« se je na novico odzval Thorsten Gröger iz omenjenega sindikata. »Pričakujemo, da bosta Volkswagen in njegov upravni odbor za pogajalsko mizo namesto fantazij o odpuščanju začrtala izvedljive koncepte za prihodnost. Doslej je delodajalska stran predstavljala komaj kaj več kot prazne fraze,« je dejal Gröger.
Potem ko je Volkswagen septembra prekinil več kot 30 let star kolektivni dogovor o zaščiti delovnih mest, so predstavniki vodstva in sindikata začeli pogajanja za novo kolektivno pogodbo. IG Metall je septembra neuspešno zahteval sedemodstotno zvišanje plač. Namesto tega naj bi v podjetju zdaj po navedbah Cavallo želeli izpeljati 10-odstotno znižanje plač in zamrznitev povišanj plač za dve leti. »Ti podivjani načrti upravnega odbora nikakor niso sprejemljivi in kršijo vse, kar smo v podjetju doživeli v zadnjih desetletjih,« razočaranja nad vodstvom Volkswagna ni skrival Gröger. Pogajalci naj bi se sicer vnovič srečali v sredo.
Volkswagen v največjem gospodarstvu v območju evra zaposluje okoli 120 tisoč ljudi. Približno polovica jih dela na sedežu podjetja in v osrednji tovarni v mestu Wolfsburg na severu države. Skupaj ima podjetje v Nemčiji 10 tovarn; šest na Spodnjem Saškem, tri na Saškem in eno v Hessnu. Glede na prekinitev kolektivnega dogovora o zaščiti delovnih mest lahko začne odpuščati sredi leta 2025. Podjetje sicer v Nemčiji še nikoli ni zaprlo nobene tovarne, tudi sicer tega v svetu ni storilo že več kot tri desetletja.
V Volkswagnu informacij v zvezi z zapiranjem in odpuščanji neposredno še niso komentirali, prvi mož Volkswagnovih osebnih vozil Thomas Schäfer je dejal le, da ne morejo nadaljevati kot doslej. "V naših obratih v Nemčiji nismo dovolj produktivni. Naši tovarniški stroški so trenutno od 25 do 50 odstotkov nad načrtovanimi. To pomeni, da so posamezni nemški obrati dvakrat dražji od konkurence," je utemeljil.
"Če ne bomo obsežno ukrepali in vnovič okrepili konkurenčnosti, si v prihodnosti ne bomo mogli privoščiti večjih naložb," pa je opozoril vodja kadrov Gunnar Kilian. "Dejstvo je, da je situacija resna, odgovornost pogajalskih partnerjev pa ogromna," je ocenil in dodal, da bi morali socialni partnerji razpravo o prihodnosti podjetja voditi interno.
Medtem pa so nemške oblasti že pozvale Volkswagen k zaščiti delovnih mest. Kot so sporočili iz Berlina, je stališče nemškega kanclerja Olafa Scholza jasno: "Namreč, da se morebitne napačne odločitve vodstva v preteklosti ne bi smelo reševati na račun delavcev."