Sinoda je niz razprav za zaprtimi vrati, ki se jo lahko udeleži 368 cerkvenih članov z glasovalno pravico, vključno s skoraj 60 ženskami. Znano je, da se je v preteklih letih zaradi hitrih sprememb in razvoja družbe pojavilo vse več glasnejših kritik o neprilagodljivosti Cerkve, ki jo mnogi katoličani dojemajo kot preveč rigidno. Zanimivo je, da se kritike ne pojavljajo samo v Evropi, ampak precej bolj množično v tradicionalno najbolj krščanskih državah sveta, kot so Argentina ali Brazilija. Poleg kritik na račun neodobravanja kontracepcije in načrtovanja družine, ki so v očeh Latinske Amerike najbolj posodobitve nujna tematika, so tu še vprašanje dojemanje LGBTQ skupnosti ter, predvsem v Argentini prisotno mišljenje, nepotrebno omejevanje žensk pri sodelovanju v duhovniških in drugih cerkvenih poklicih.
Zagovorniki večje vloge žensk v Cerkvi so si enotni, da bi Cerkev, tudi v luči krize duhovniškega poklica, morala omogočiti posvetitev v diakonsko stanje tudi ženskam. Izpostavili so, da »ni ni razloga ali ovire, da ženske ne bi opravljale vodilnih vlog v Cerkvi«. Kljub razmisleku o tematiki in premiku v smer večjega priznanja ženske vloge v Cerkvi, sinoda zaenkrat še ni sklenila žensk povabiti k posvetitvi. Sinoda, na kateri so se zbrali kardinali, škofi in laiki iz več kot 110 držav, kljub namigom, da bi lahko pozvala Cerkev k večji odprtosti, prav tako ni zavzela stališča do vključevanja skupnosti LGBTQ. Vprašanje vključitve torej ostaja odprto, a hkrati ne zavrnjeno, kar so tudi zapisali v poročilnem dokumentu.
Eden izmed predhodnikov Papeža Frančiška, Papež Janez Pavel II. je dejal, da pooblastil za posvečevanje žensk v duhovnike preprosto nima. Toda zgodovinarji trdijo, da obstajajo dokazi, da so v prejšnjih stoletjih ženske že služile kot diakoni. Papež Frančišek je s tem namenom ustanovil dve vatikanski komisiji, ki imata nalogo, da tematiko raziščeta in obravnavata tako zgodovinsko, kot tudi s sedanjostjo in prihodnostjo v mislih. Poročilo bodo podale junija prihodnje leto.
Končno besedilo sinode, 52-stranski dokument, ki ga je skupščina sprejela v soboto popoldne, poziva katoličane laike k večji glasnosti pri izbiri škofov in se večkrat opravičuje za bolečino, ki jo je svet utrpel zaradi duhovniških zlorab. Besedilo ne omenja skupnosti LGBTQ, čeprav se posredno nanaša na ljudi v Cerkvi, ki »čutijo bolečino, da so izključeni ali obsojani zaradi svojega zakonskega stanu, identitete ali spolnosti«.
Papež bo sinodo formalno sklenil z mašo to nedeljo v baziliki sv. Petra.