Od 2,8 milijona registriranih osebnih avtomobilov na Norveškem jih je 754.303 popolnoma električnih, 753.905 pa jih poganja bencin. Čeprav je dizelskih avtomobilov v skandinavski državi slab milijon, pa njihova prodaja strmo pada, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.
"To je zgodovinsko. Gre za mejnik, ki so ga pred desetimi leti pričakovali le redki," je ob tem dejal prvi mož OFV Oyvind Solberg Thorsen. Po njegovi oceni elektrifikacija voznega parka osebnih avtomobilov poteka hitro, Norveška pa je na dobri poti, da postane prva država na svetu, v kateri bodo med osebnimi avtomobili prevladovali električni.
Norveška, ki je sicer velika proizvajalka nafte in plina, si je zadala cilj, da bo do leta 2025 prodajala samo še vozila, ki ne povzročajo toplogrednih plinov, kar je deset let pred ciljem EU. Avgusta so na Norveškem povsem električna vozila predstavljala rekordnih 94,3 odstotka registracij novih avtomobilov, k čemur je pomembno prispevala prodaja Teslinega modela Y.
Norveške oblasti so v želji po elektrifikaciji cestnega prometa ponudile velikodušne davčne olajšave za električna vozila, zaradi česar so ta cenovno primerljiva z bencinskimi in dizelskimi ter hibridnimi avtomobili, navaja AFP. Če električna vozila na Norveškem pišejo uspešno zgodbo, pa drugje po Evropi to ne velja. Prodaja električnih avtomobilov je v Evropi konec lanskega leta začela upadati in je v prvi polovici letošnjega leta predstavljala 14 odstotkov novih avtomobilov, saj rast prodaje na Nizozemskem, v Španiji in Italiji ni nadomestila upada na največjem trgu, v Nemčiji.
Raziskava organizacije T&E je sicer pokazala, da naj bi se tržni delež električnih avtomobilov prihodnje leto močno povečal, saj bodo omejitve glede emisij strožje, proizvajalci avtomobilov pa naj bi predstavili cenejše modele. Glede na raziskavo T&E, ki jo je povzela AFP, naj bi električna vozila leta 2025 predstavljala 24 odstotkov prodanih novih avtomobilov v Evropi.