V Združenem kraljestvu že nekaj časa velja prepoved televizijskega oglaševanja otrokom neprimernih vsebin po 21.00 uri zvečer. Sem spadajo produkti, kot so alkohol, kondomi in igre na srečo, po 25. oktobru pa se jim bo pridružila še nezdrava hrana. Sem spadajo vsi izdelki z visoko vsebnostjo maščob, soli in sladkorja. Odločitev je potrdil Andrew Gwynne, angleški minister za javno zdravje.
Vse to je del prizadevanj za đizboljšanje splošnega zdravja v državi in zmanjšanje pritiska na nacionalni zdravstveni sistem, ki se, tako kot angleško gospodarstvo na splošno, trenutno sooča z velikimi izzivi. Pritiski zaradi zdravstvenih stanj kot posledica nezdravega načina življenja, ki jih je mogoče učinkovito preprečiti, so prvi izmed korakov razbremenitve sistema.
Več kot eden od petih angleških otrok namreč trpi prekomerno telesno težo ali živi z debelostjo že preden začne osnovno šolo. To število se do konca osnovne šole dvigne na več kot tretjino. Številke so tudi drugje po Evropi podobne, spremljanje debelosti pri otrocih med letoma 2018 in 2020 je namreč pokazalo, da je imelo v 33 evropskih državah kar 29 % otrok, starih od 7 do 9 let, prekomerno telesno težo.
Zaveza prepovedi oglaševanja nezdrave hrane je nadaljevanje pobude prejšnje vlade premierja Borisa Johnsona. Nova vlada se je najprej lotila preventivnih ukrepov, sledila naj bi tudi prepoved kajenja v zunanjih prostorih, vključno z vrtovi pivnic in restavracijami na prostem.
Podobnih ukrepov naj bi se v kratkem lotila tudi Norveška, ampak proizvajalci in dobavitelji hrane v tej nordijski državi so se že leta 2013 večinsko prostovoljno omejili glede trženja otrokom, mlajšim od 13 let. Po novem bo ukrep postal obvezen za vse, je v začetku tega tedna poročal Evronews.