Poročali smo že, da se je pred tednom dni na udaru jemenskih uporniških hutijevcev znašel grški naftni tanker Sounion, ki je bil takrat na poti iz Iraka v Ciper. Posadko, ki je vključevala dva ruska državljana in 23 Filipincev, je s tankerja rešila francoska bojna ladja FS Chevalier Paul, ki v Rdečem morju deluje v okviru pomorske operacije EU Aspides. Tanker so približno 140 kilometrov od jemenskega pristanišča Hodeida napadli moški v manjših čolnih. Najprej so nanj začeli streljati iz avtomatskih pušk, nato so ladjo zadeli štirje izstrelki, pri čemer ni znano, ali je šlo za drone ali rakete. Na ladji, ki vse od takrat po Rdečem morju pluje brez posadke in nadzora, je pozneje izbruhnil požar. Zanetili so ga hutijevci, ki so tanker napadli še enkrat, ko na njem ni bilo več posadke.
To je bil najhujši napad na plovila v Rdečem morju, ki so ga v zadnjih tednih izvedli uporniški hutijevci. Ti v znak podpore Gazi že mesece napadajo ladje v bližini Jemna in s tem ovirajo trgovinski tok po Rdečem morju, po katerem vsako leto potuje za približno bilijon evrov tovora. Sounion je že tretje plovilo grške družbe Delta Tankers, ki so ga v zadnjem mesecu napadli v Rdečem morju. Kot so v izjavi za javnost navedli uporniki, so tanker med drugim napadli, ker je družba kršila prepoved »vstopa v pristanišča na območju okupirane Palestine.«
Grozi okoljska katastrofa
Iz ameriškega Pentagona so včeraj pojasnili, da iz tankerja kot kaže zdaj izteka nafta. Po navedbah ameriškega generalmajorja Patricka Ryderja je ena od držav do tankerja poskušala poslati dva vlačilca, da bi ga zvlekli do obale, a so jim hutijevci grozili z napadom, tako se je poskus izjalovil. Tanker naj bi sicer prevažal približno milijon sodčkov oziroma 150.000 ton surove nafte. Ryder je poudaril še, da gre za lahkomiselna dejanja terorizma, s katerimi hutijevci »še naprej destabilizirajo globalno in regionalno trgovino ter ogrožajo življenja nedolžnih civilnih pomorščakov in dinamičen morski ekosistem v Rdečem morju in Adenskem zalivu, lastnem dvorišču.« Ameriška vojska z zavezniki zdaj proučuje možnosti, kaj je mogoče storiti s tankerjem, da bi se omejila potencialna okoljska škoda. Glede na količino nafte bi lahko namreč šlo za enega najhujših razlitij nafte iz ladje v zgodovini. Kot so opozorili v Pentagonu, bi lahko bile razsežnosti te okoljske katastrofe kar štirikrat večje od tiste leta 1989 ob obali Aljaske, kjer je iz tankerja družbe Exxon Valdez izteklo za 257.000 sodčkov nafte. Največjemu razlitju nafte iz ladje je bil svet priča leta 1979, ko je ob obali Tobaga v Karibskem morju v še eno ladjo za prevoz surove nafte trčil tanker Atlantic Empress. Takrat je v morje izteklo približno 287.000 ton nafte.