Robot brez glave, v velikosti srednje velikega psa, ki bo kamufliran v kojota ali lisico (treba je samo zamenjati zamenljive plošče robota) bo po novem patruljiral na zunanjem območju vzletno-pristajalne steze letališča Fairbanks na Aljaski. Njegova naloga bo, da bo preganjal oziroma branil ptice selivke in druge živali, da le te ne bi imele nesrečnega in usodnega srečanja z letali.
Na ministrstvu za promet Aljaske so novega robota, ki so ga izdelali pri podjetju Boston Dynamics poimenovali Aurora in v izjavi za javnost dejali, da bo robot poskusno nameščen na letališču Fairbanks za "izboljšanje in povečanje varnosti in operacij". Na posnetku, ki so ga objavili na ministrstvu je kazalo robota, ki pleza po skalah, se vzpenja po stopnicah in počne nekaj podobnega plesu, medtem ko mu močno utripajo zelene luči. Te plesne sposobnosti bo robot prvič uporabil to jesen med sezono ptic selivk, ko bo posnemal gibe, podobne plenilcem, da bi pticam in drugim divjim živalim preprečil, da bi se skušale naseliti blizu planinskih polj.
V planu je, da bo Aurora vsako uro patruljirala na zunanjem območju blizu vzletno-pristajalne steze, da bi preprečila škodljiva srečanja med letali in divjimi živalmi, je povedal Ryan Marlow, vodja programa pri oddelku za promet. "Edini namen robota je delovati kot plenilec in nam omogočiti, da dobimo ta odziv pri divjih živalih, ne da bi morali uporabiti druga sredstva," je še dodal Marlow.
Zunanja podoba Aurore ni realistična, saj so se namerno odločili, da ne bodo uporabili živalskega krzna, a bodo s tem zagotovili, da Aurora ostane vodotesna, saj bo morala delovati v vseh vremenskih pogojih.
Zavrnili so drone, prej so za to delo uporabljali celo prašiče
Zamisel o vpeljavi robota je prišla potem, ko so zvezni uradniki zavrnili načrt za uporabo letečih dronov, ki bi pršili repelent. Trenutno sicer na Aljaski za odganjanje ptic in drugih živali z vzletno-pristajalnih stez uporabljajo razne glasne zvoke, včasih tudi streljanje s pištolami za paintball. Še pred tem, v devetdesetih letih prejšnjega stoletja pa so za odvračanje ptic uporabljali storitve rejcev prašičev, ki so svoje prašiče izpuščali na jezero v bližini letališča, v upanju, da bi ti pojedli čimveč jajc vodnih ptic, ki so gnezdila v bližini letališča.
Testno obdobje enega leta
V testnem obdobju v Fairbanksu želijo tudi videti, kako učinkovita bo Aurora pri odganjanju večjih živali ter kako se bodo večje živali, predvsem losi in medvedi odvzali na robota. Po podatkih Zvezne uprave za letalstvo je bilo lansko leto v bližini letališč na Aljaski zabeleženih 92 trkov z živalmi, vključno z desetimi v Fairbanksu. Večina trkov se je sicer končala usodno samo za žival in brez posledic za letalo, vendar so takšna "srečanja" potencialno lahko zelo nevarna in draga, ko recimo ptico posrka v motor, kar lahko povzroči tudi strmoglavljenje letala. Takšen primer pomnijo iz leta 1995, ko je letalo AWACS strmoglavilo, ko je zadelo jato gosi, pri čemer je umrlo 24 ljudi.
V primeru, da se bo robotski preizkus na letališču v Fairbanksu izkazal za uspešnega, je Marlow dejal, da bi lahko podobne robote poslali tudi na vsa druga manjša letališča na Aljaski, kar bi bilo vsekakor ceneje od najemanja skupin ljudi za odganjanje živali. Robota Auroro, za katerega so morali odšteti približno 70.000 dolarjev je mogoče nadzorovati daljinsko preko računalnika ali pa dela po avtomatiziranemu urniku, a bo vsaj v poskusnem delovanju imel ob sebi še vedno človeka.