Po zraku so švigala letala, politiki so peli slavospeve, ognjemet je dekoriral nebo in ploskal je cel svet, ko so Hrvati v torek končno odprli težko pričakovani Pelješki most.Most med mestom Komarna na kopenski strani in mestom Brest na polotoku je dolg 2404 metre in visok 55 metrov. Celoten projekt gradnje mostu in vpadnic s kopenske in pelješke strani je ocenjen na nekaj več kot 550 milijonov evrov, od česar je 357 milijonov evrov evropskih sredstev.
Pričakovanja so bila velika, realnost pa je v prvih dneh malce manj bleščeča. Že dan po otvoritvi so hrvaške oblasti pričele ljudi pozivati, naj na mostu ne zaustavljajo avtomobilov, da bi se fotografirali in pripravljali objave za socialna omrežja. Z mosta so morali na varno spraviti kar nekaj avanturistov, ki so se s kopnega na Pelješac podali kar peš. Kaj lepšega kot panoramski sprehod, kaj ne?
Snovalci mostu so bili na socialnih omrežjih deležni tudi srda kolesarjev, ki prav tako ne smejo uporabljati mostu. »Gre za cesto rezervirano za motorna vozila«, opozarjajo pri hrvaškem HAK-u, ki upravlja z mostom. Dan po otvoritvi so se soočali še z močnim vetrom, zaradi česar preko mostu niso smela tovorna vozila in dvonadstropni avtobusi in avtomobili s prikolicami.
A najhujši udarec v bleščečo podobo mostu je našim sosedom zadala aplikacija Googke maps, ki je izračunala, da je pot do Dubrovnika hitrejša preko Neuma, kot čez Pelješac. Za pot od Splita do Dubrovnika naj bi pot po oceni Googla trajala 3 ure in 3 minute skozi Neum in 3 ure in 12 minut preko Pelješkega mostu.
Res je, da se s potjo preko novega mostu izognemo prehodu meje in da avtocestne povezave z mostom še niso dokončane, a glede na ves pomp, ki smo mu bili priča te dni, je prvi vtis daleč od popolnega.