Daljša pot do Ljubljane

Nižje cene vinjete kljub velikim zastojem ne bo

Mojca Vtič
1. 3. 2025, 07.00
Deli članek:

Mnogi vozniki se še spomnijo dolgih kolon in upočasnjenega prometa pred delno zaporo avtoceste proti Mariboru in Slovenski Bistrici v lanskem letu, ko so na tem odseku potekala obnovitvena dela.

Sašo Švigelj
Pot do Ljubljane se bo še podaljšala.

Od marca dalje je pričakovati podobno oz. še hujšo sliko v smeri proti Ljubljani. Dars bo predvidoma konec prihodnjega meseca zaradi obnovitvenih del na odseku štajerske avtoceste med Slovenskimi Konjicami in Dramljami zaprl vozni pas, kar lahko pomeni zgolj (časovno) podaljšanje poti proti prestolnici.

Dars je namreč septembra lani s konzorcijem slovenskih gradbenih podjetij (Pomgrad, CGP in Iskra) podpisal pogodbo, vredno 61,6 milijona evrov brez DDV. Poleg obnove 13 kilometrov smernih vozišč proti Mariboru in Ljubljani je predvidena še posodobitev odvodnjavanja in notranje obloge predorov Pletovarje in Golo rebro, vzpostavitev prisilnega prezračevanja v vseh predorskih ceveh, ureditev ubežnih poti skozi obstoječa prečnika v predorih, sanacija treh viaduktov ter postavitev protihrupnih ograj.
Obsežnejša gradbena dela naj bi se začela predvidoma konec marca, ko bo zaprt vozni pas proti Ljubljani. Najzahtevnejša gradbena dela, ki bodo najbolj vplivala na promet in vključujejo obnovo predorov in viaduktov, pa se bodo začela konec junija 2025. Promet med Slovenskimi Konjicami in Dramljami bo predvidoma 90 dni preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer bo potekal po enem pasu v vsako smer. Od konca septembra bo promet potekal po štirih zoženih pasovih, junija 2026 pa bodo po napovedih znova uvedli sistem z dvosmernim prometom po polovici avtoceste, ko bo zaprto smerno vozišče proti Mariboru. V vmesnem času bodo dela potekala na območjih, ki ne zahtevajo popolne zapore polovice avtoceste. Obnova naj bi bila zaključena v drugi polovici septembra 2026.

Na priključku Slovenske Konjice bo v tem času zaprt uvoz na avtocesto proti Ljubljani, medtem ko bo izvoz z avtoceste v predvidenem trimesečnem obdobju izvajanja glavnih gradbenih del odprt za promet, so dodatno pojasnili na Darsu.

Darsov poziv voznikom: ostanite na avtocesti

Obravnavani odsek avtoceste dnevno prevozi 41.300 vozil, od tega 6.860 tovornih. Po oceni Darsa gre za srednje obremenjen odsek v slovenskem avtocestnem omrežju, a zaradi visoke rasti tovornega prometa in dnevnih migracij predstavlja pomembno prometno povezavo. V jutranjih in popoldanskih prometnih konicah je zato pričakovati daljše zastoje, a na Darsu voznikom priporočajo, da ostanejo na avtocesti, saj naj bi obvoz po regionalnih cestah zahteval še več časa. Za tovorna vozila, ki nimajo lokalnega cilja, že sicer velja prepoved vožnje po lokalnih in državnih cestah na tem območju, opozarjajo.

spar, budget, premium, trgovina, prehrana

Estrada

Tako zdaj živita Maruša in Luka Bračun

Sašo Švigelj
Dars naj bi prevoznost voznih pasov prilagajal posamezni fazi del in gostoti prometa. Kljub ukrepom pričakujejo zastoje.

Zastoje pričakujejo tudi v Slovenski Bistrici

Kljub pozivom Darsa pa vsaj v Slovenski Bistrici obstaja bojazen, da se bodo vozniki ob zastojih na avtocesti preusmerili na regionalno cesto, kar bo pomenilo povečanje prometa skozi mesto. S temi težavami se v Slovenski Bistrici ne bi soočali, če bi bil zgrajen načrtovan tretji priključek na avtocesto. Pred tremi leti so namreč odprli dolgo pričakovano zahodno obvoznico, ki naj bi središče mesta razbremenila vse gostejšega tovornega prometa iz tamkajšnjega podjetja Impol, tretja etapa obvoznice in priključitev na avtocesto pa sta ostali pri umeščanju v prostor. Kot je povedal bistriški župan Ivan Žagar, so o tem govorili s predstavniki ministrstva za naravne vire in prostor. Velik del mesta namreč leži na poplavnem območju, zato so deležni velikega števila študij, ki upočasnjujejo postopek umeščanja v prostor v sklopu občinskega prostorskega načrta. Slednjega v Slovenski Bistrici še niso sprejeli, čeprav so se priprave OPN začele že pred 16 leti.

»Vinjeta ni vezana na čas ali količino kilometrov«

Že lani so se vozniki jezili nad zastoji in posledično časom, ki ga preživijo v kolonah zaradi del na avtocesti, ter pozivali Dars k povračilu stroškov, znižanju cene vinjete. Podobne pozive je pričakovati tudi letos, a iz Darsa odgovarjajo: »Vinjeta je vezana na časovno obdobje in ne na čas, namen ali količino kilometrov, ki jih prevozimo po cestninski cesti.« Dodali so še, da bo promet tudi med izvedbo glavnih del (ko bo v letošnjih poletnih mesecih zaprto smerno vozišče avtoceste proti Ljubljani) vseskozi potekal po avtocesti; speljan bo po drugi polovici avtoceste dvosmerno. »Sicer pa je vinjeta opredeljena v Zakonu o cestninjenju in predstavlja dokazilo pavšalnega plačila uporabe cestninskih cest v določenem obdobju.«

Estrada

296-JANE
Hollywoodska diva

Igralka po treh propadlih zakonih in številnih aferah prisega na samsko življenje

8 alya 1
Zaljubljena Alya

Skupaj sta že 20 let, a še marsikdo ne ve, kdo on je

Princesa Diana
Estrada

Skrivnost, ki jo je princesa Diana tajila 9 let

prevc
Nika Prevc

Vrhunska skakalka tudi doma velja za tišjo

spar, budget, premium, trgovina, prehrana
Estrada

Tako zdaj živita Maruša in Luka Bračun

Ben Affleck (2)
Los Angeles

Za Luko Dončića spet tudi zvezdniška podpora s tribun