Ob posodabljanju železniške infrastrukture in gradnji nove osrednje železniške postaje v prestolnici bo vozni red vlakov v prihodnjem letu precej prilagojen, so na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnili pristojni na SŽ.
Kot je spomnila direktorica družbe SŽ-Potniški promet Darja Kocjan, je faza A, ki vključuje nadgradnjo nadvoza nad Dunajsko cesto v Ljubljani, praktično končana, stekli pa sta že fazi B in C. "Naš osnovni motiv je, da omogočimo mobilnost ljudem v in iz glavnega mesta v obsegu, ki bo zadostil cilju, da se promet ne bo prelil na ceste," je poudarila. Ponudba bo po njenih besedah nekoliko manjša, a bodo na SŽ okrepili nekatere vlake, s čimer želijo zagotoviti, da se bodo lahko vsi potniki z vlaki vozili tudi v času gradnje. "Veliko je omejitev in veliko je infrastrukturnih izzivov," je dejala. Iz smeri Kamnika v Ljubljano bo po njenih pojasnilih vozni red organiziran podobno kot doslej. Med Ljubljano in Zidanim mostom bo vozilo 76 vlakov, kar je 11 manj kot doslej, a bodo zmogljivosti teh, ki bodo vozili, okrepljene. Uvedli bodo tudi dodatne postanke vseh regionalnih vlakov v Litiji. Uvedli bodo še dodatni jutranji vlak med delavniki med Sevnico in Celjem ter en večerni in dva jutranja vlaka na relaciji Ljubljana-Sevnica s podaljšanjem do Dobove.
63 vlakov med Ljubljano in Mariborom
Na relaciji med Ljubljano in Mariborom bo vozilo 63 vlakov. Namesto desetih vlakov pa bodo v času zunaj prometnih konic organizirali nadomestni prevoz med Ljubljano in Celjem. Predvidevajo, da bo čas vožnje podoben. "Vlak bo denimo vozil med Mariborom in Celjem, nato bo potnik prestopil na direktni avtobus, ki gre po avtocesti do Ljubljane. Nazaj se ponovi zgodba v obratno smer. Takšnih bo torej 10 vlakov," je ponovila Kocjan.
Pri navezavi na gorenjsko in kamniško progo z začasno začetno in končno postajo v spodnji Šiški bo organizacija ostala enaka zdajšnji. Za 14 vlakov na relaciji Ljubljana-Brezovica pa bo še naprej organiziran nadomestni avtobusni prevoz.
Po besedah direktorice SŽ-Potniški promet je novi vozni red že viden na spletnih straneh SŽ, je pa verjetno, da ga bodo skozi leto še spreminjali.
Med spremembami je omenila tudi dodaten jutranji vlak ob koncih tedna na relaciji Pragersko-Hodoš. Med Ljubljano, Sežano, Nova Gorico, Koprom, Rakitovcem in Ilirsko Bistrico bo vozil dodaten jutranji vlak, na progi Ljubljana-Metlika bosta ob koncih tedna vozila dva dodatna vlaka.
Zdravje
Pripravite svoj imunski sistem na vse
"Na ostalih progah v notranjem prometu ni bistvenih sprememb, smo pa uspeli vzpostaviti dve novi direktni povezavi med Slovenijo in Avstrijo, in sicer Maribor-Gradec," je dejala. V letu 2025, ko bosta Nova Gorica in Gorica nosili naziv Evropska prestolnica kulture, je avstrijski prevoznik uvedel dva para dodatnih vlakov do Nove Gorice. Z novimi vlaki se bo mogoče voziti tudi med Slovenijo in Hrvaško.
Dva nova perona
Kot je dodal direktor družbe SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc, trenutno tretjina tirov na železniški postaji Ljubljana ne obratuje. "S 14. decembrom se odpirata dva nova začasna perona, ki bosta omogočala, da bo čim več vlakov prišlo na postajo Ljubljana," je dodal.
Gradbena dela bodo po njegovih pojasnilih povzročala še dodatne ovire. Prve večje so načrtovane za čas od 25. decembra do 27. decembra, ko bo povezava iz Ljubljane proti Jesenicam in Divači popolnoma prekinjena zaradi vezave tirov na nadvozu nad Dunajsko cesto. "To se bo izvajalo v času praznikov, ko je potnikov manj, zato da bodo tudi ovire zanje čim manjše," je dejal. Za vse vlake, ki v tem času vozijo, bo organiziran nadomestni avtobusni prevoz.
Tudi pri gradnji na postaji Ljubljana je pričakovati, da bodo določene cone za potnike zaprte, je še napovedal, potnike pa pozval, naj spremljajo oznake na postajnem območju in pravočasno prihajajo na postajo.