Novost

Cestninske postaje odhajajo v zgodovino: Tako boste na Hrvaškem cestnino plačevali v prihodnje

D.K./STA
24. 9. 2024, 16.02
Posodobljeno: 24. 9. 2024, 16.08
Deli članek:

Nov sistem cestninjenja bo uporabnikom ponujal možnost pobiranja s pomočjo naprave ENC ali avtomatskega odčitavanja registracije s kamero, zaživel pa naj bi v drugi polovici leta 2026.

Profimedia
Fotografija je simbolična

Hrvaško podjetje Hrvatske autoceste (Hac), pristojni minister ter konzorcij češke in slovaške družbe TollNet in Sky Toll so danes sklenili dogovor o novem sistemu cestninjenja na hrvaških avtocestah, vreden 80 milijonov evrov. 

Pogodbo so v Zagrebu podpisali predsednik uprave Haca Boris Huzjan, hrvaški minister za pomorstvo, promet in infrastrukturo Oleg Butković ter predstavniki konzorcija.

Zvišanja cestnin ne predvidevajo

Nov sistem bo pokrival celotno mrežo avtocest na Hrvaškem, s čimer bodo na območju celotne države uvedli enoten sistem cestninjenja. Butković je pri tem izpostavil, da ne predvidevajo zvišanja cestnin in da jih ne bodo uvajali na delih avtocest, kjer jih ni treba plačevati niti zdaj.

Največji del avtocest sodi pod Hac, ki je eden od treh upravljalcev avtocest na Hrvaškem. Poleg njega sta to še Bina Istra, v kateri ima večinski delež francoska družba Bouygues, skrbi pa za 140 kilometrov avtocest in hitrih cest, bolj znanih kot istrski ipsilon, ter Autocesta Zagreb-Macelj (AZM), v kateri je večinski lastnik avstrijski Strabag, upravlja pa 60 kilometrov avtoceste med hrvaško prestolnico in mejnim prehodom Gruškovje.

PAPIR_shutterstock_1418237465

Izpostavljeno

Trajnost v papirni industriji

Dva načina plačila, neizmerno hitrejši pretok vozil

Novi sistem cestninjenja bo voznikom omogočal plačilo cestnine prek naprave ENC, ki je v uporabi že zdaj, ali pa bo prek kamere samodejno prebral registrsko številko vozila. Vozniki tovornih vozil bodo še naprej morali uporabljati zgolj napravo ENC, ki se jo pritrdi na vetrobransko steklo.

Novi sistem cestninjenja bo začel delovati po poletju 2026, omogočal pa bo prost pretok vozila na več voznih pasovih. Promet bo potekal brez zaustavljanja ne glede na to, za kateri način plačevanja cestnine se bodo odločili vozniki.

Cestnino bodo obračunavali na 208 točkah, ki bodo opremljene s kamerami in antenami, predvidenih pa je tudi 74 mobilnih enot za cestninjenje. Natančnost merjenja prometa in zaznavanja kršitev ocenjujejo na 99,9 odstotka.

Adijo cestninske postaje

Z začetkom uvedbe novega sistema bodo odstranjene tudi cestninske postaje. Testiranje sistema bo trajalo štiri mesece, pri čemer bosta istočasno delovala tako novi kot obstoječi sistem.

Zanimivosti

gebhard rosmanith (1)
Intervju

Na koncu ljudje jedo tisto, kar je v interesu korporacij

zanositev
Zgodba Melite Slavič

Rodila pri 46 letih: ni besed, ki bi opisale, kaj sem čutila, ko sem ga prvič zagledala

hladilnik, prenajedanje, nočni prigrizek
Zdravi prigrizki

Ste tudi vi nenehno lačni in brskate po hladilniku?

viki-groselj
Intervju

Viki Grošelj se po petdesetih letih vrača pod veličastni Makalu

pitje čaja
Zeliščni napitek

Za svežo in sijočo polt si vsak dan privoščite skodelico čaja

LEČA
Leča

Stročnica, ki bogati jedilnike in odpravlja slabokrvnost