Novi vozni redi za medkrajevne avtobuse, ki so začeli veljati s 1. septembrom, so v javnosti deležni številnih kritik, med drugim, da so nekatere linije ukinjene in da je avtobusov premalo. Tem kritikam se pridružujejo tudi na zvezi svobodnih sindikatov in sindikatu delavcev prometa.
"Že med poletjem smo bili seznanjeni s težavami, predvsem so nas delavci, ki so že prihajali na delo z avtobusi, opozarjali, da so linije ukinjene, premaknjene na čas, ki za prihod na delo ni primeren ali pa se je hitra linija spremenila v dolg pohod po lokalnih cestah. S 1. septembrom, s prehodom na običajne vozne rede pa se je odprl pekel," so opozorili v sporočilu za javnost.
Zaradi sprememb avtobusnih linij so otroci zamujali v šole, zaposleni pa svoje obveznosti. Ob tem se sindikati sprašujejo, zakaj so se nove linije pojavile tam, kjer se avtobusi en za drugim vozijo prazni.
"Ob dramatičnem pomanjkanju voznikov, ki se samo še stopnjuje, je taka razporeditev linij najmanj absurdna," so kritični.
ZSSS in Sindikat delavcev prometa in zvez zato pozivata tako DUJPP, ki določa linije, kot tudi koncesionarje, ki izvajajo te prevoze, k čim prejšnji prilagoditvi avtobusnih linij. Po mnenju sindikatov naj se ohrani dobre osnove, predvsem s poudarkom na povezavah, ki otroke prepeljejo v šolo, zaposlene pa do delovnega mesta.
V Sindikatu delavcev prometa in zvez so od spremembe voznih redov obenem pričakovali predvsem izboljšanje delovnega časa voznikov, saj bi ob povečanju števila linij lahko na DUJPP omogočili oblikovanje delavcu prijaznih delovnih nalog. Vendar sindikat v praksi ugotavlja, da je ob novih voznih redih, ko je bilo povečano število linij, hkrati pa se ni vzela v obzir optimizacija delovnega časa voznikov, nemogoče v celoti izvesti vse linije.
Kot opozarjajo, se v Sloveniji že vsaj desetletje soočamo s pomanjkanjem voznikov avtobusov
Rešitev, ki jo ponuja DUJPP na spletni strani, da bo na teren poslal inšpektorje, ki bodo delili kazni, je po prepričanju sindikatov ne samo neživljenjska, temveč gre za sprenevedanje. Zato so družbo pozvali, naj pri oblikovanju voznih redov upošteva dobre prakse, realne potrebe potnikov ter humanizacijo delovnega časa voznikov.
"Niso roboti, niso računalniška simulacija, so ljudje, ki bodo ob nadaljevanju takih razmer še hitreje zapuščali panogo," so opozorili.
Iz DUJPP so v petek zagotovili, da bodo naredili vse, da se težave z avtobusnimi prevozi v najkrajšem možnem času razrešijo. Problem je po njihovem mnenju nastal "zaradi samovolje koncesionarjev", ki se na izvajanje prevozov niso pripravili, kot so to zagotovili po pogodbi.
"V DUJPP se po uvedbi novega režima voznih redov dnevno soočajo s težavami in odstopanji, nastalimi iz strani koncesionarjev v neizvrševanju pogodbe," so zapisali v petkovem sporočilu za javnost. Kot ugotavljajo, na strani koncesionarjev Arrive in Nomaga prihaja do zavestnega nespoštovanja pogodbenih obveznosti.
Kot so poudarili, so se v DUJPP neizvrševanja pogodbe lotili skozi nadzor poslovanja in terenske kontrole, ki jim bodo sledile finančne sankcije, v vrednosti 1000 evrov za neopravljeno storitev. Po potrebi lahko uvedejo tudi inšpekcijske preglede, so še zapisali.