Največje finančno breme so šolski prevozi za manjše podeželske občine, ki za to namenjajo višje deleže proračunov od večjih, veliko županov pa poroča tudi o tem, da na razpisih za izbiro izvajalcev za šolske prevoze dobijo samo enega ponudnika, je na današnjem posvetu v Vuzenici med drugim povedal župan Občine Podlehnik in predavatelj na mariborski fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Sebastian Toplak.
Lani so po podatkih, ki jih je predstavil, vse občine v Sloveniji za regresiranje prevozov v šole namenile dobrih 57 milijonov evrov, leto prej je ta znesek znašal 45,7 milijona evrov, leta 2019 pa 38,3 milijona evrov. Letos bi lahko ta znesek poskočil na od 65 do 70 milijonov evrov, je napovedal Toplak. Opozoril je, da tudi zaradi teh stroškov manjše občine krčijo naložbe.
Občine, ki tako opozarjajo na stalno rast izdatkov za šolske prevoze, se skušajo znajti na različne načine. Nekatere so uspele doseči določeno racionalizacijo tega izdatka, med drugim so s štetjem ugotovile, da prevozov dejansko ne uporablja toliko šolarjev, kot se jih nanje prijavi.
Nekatere občine, denimo Občina Ribnica na Pohorju, prevoze rešujejo tudi z lastnimi kombiji, v Občini Črna na Koroškem del šolskih prevozov izvajajo tudi z občinskim avtomobilom.
Poleg tega so marsikje na podeželju za šolske prevoze zaradi terena primerni le kombiji in ne avtobusi, ponekod pa osnovnošolci uporabljajo redne linijske avtobusne prevoze, občine pa jim povrnejo stroške za karte. Na območju črnjanske občine je letos dodaten varnostni izziv tudi to, da marsikje na cestah potekajo obnovitvena dela po lanski ujmi, je med drugim opozorila direktorica občinske uprave Občine Črna na Koroškem Irena Nagernik.
Župan Občine Podvelka Miran Pušnik je med drugim dejal, da so letošnje šolsko leto začeli zelo turbulentno, ne toliko pri šolskih prevozih, ampak bolj pri rednih linijah, kjer so bili vozni redi zelo spremenjeni in so dijaki in študenti zaradi zasedenosti avtobusov ostajali na postajah, osnovnošolci pa so v šole med drugim prihajali prehitro in je bilo potrebno zagotavljati dodatno varstvo. Del osnovnošolcev v tej občini namreč za prevoz v šolo uporablja linijske prevoze, del jih prevažajo s šolskim kombijem, del pa jih prevaža koncesionar.
"Aktivno smo pristopili k reševanju težave z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa in smo nekako tiste glavne stvari rešili, nekaj pa jih še rešujemo," je dejal Pušnik. Še naprej pa ga skrbijo stroški občine za šolske prevoze. Opozarja, da občinski proračuni počasi tega izdatka ne bodo mogli več pokrivati in pričakuje posluh države.
Čeprav Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) ni neposredno vključena v organizacijo šolski prevozov osnovnošolcev, se je današnjega posveta, ki ga je v Vuzenici organizirala Regionalna razvojna agencija za Koroško, udeležil Robert Piščanc iz DUJPP. Izrazil je pričakovanje, da se bodo težave, ki so se z linijskimi prevozi pojavile ob začetku šolskega leta, razrešile do konca tega meseca.