Gradbeni stroji izbranih izvajalcev brnijo vsak delovni dan, po oceni mirnskega župana Dušana Skerbiša je prva tretjina obvoznice že zgrajena. »Dela potekajo nemoteno in skladno z načrti in pogodbo. Promet po novi cesti bo verjetno stekel v drugi polovici prihodnjega leta,« se veseli župan, s katerim smo se prejšnji četrtek sprehodili po gradbišču.
Trasa obvoznice je že dobro vidna. Pred dnevi so asfaltirali drugo od skupno treh krožišč. Po Skerbiševih besedah je bila gradnja prve tretjine obvoznice, ki poteka skozi poslovno-industrijsko cono, še toliko zahtevnejša, saj so dela potekala pod prometom. Obstoječe ceste, ki so jo uredili in razširili, namreč niso mogli kar zapreti, potem bi brez povezave ostala podjetja v coni in tudi prebivalci okoliških vasi. Župan verjame, da bo izvajalcem v nadaljevanju nekoliko lažje, saj cesto gradijo povsem na novo. Ne bo jih motil promet. »Izvajalci hitijo, da bi zgradili naslednji odsek do mostu čez Mirno. Sredi avgusta je namreč predvideno njegovo pilotiranje, takrat ne bi ogrožali drstenja rib v reki. Gradnja tega mostu je večji projekt, in če se ga ne bi lotili pravočasno, bi lahko pozneje nastale zamude pri dokončanju celotne naložbe,« pove Skerbiš, ob tem pa doda, da jih v nadaljevanju čaka gradnja še enega mostu čez manjši potok Sotla.
Mirnska obvoznica bo dolga približno 1850 metrov, v večjem delu gre po ozemlju mirnske občine, približno 450 metrov pa po sosednji šentrupertski občini. Razbremenila bo ozko in prometno preobremenjeno središče Mirne, kjer je največja težava kamniti most, ki ga je v 18. stoletju za kočije s konjsko vprego dala zgraditi habsburška monarhinja Marija Terezija. Gre za ozko prometno grlo, dva tovornjaka se tam ne moreta srečati, zato v jutranji in popoldanski prometni konici pogosto nastajajo daljši zastoji.
Zato Mirnčani že dolgo sanjajo o obvoznici. »V 70. letih prejšnjega stoletja so že začrtali traso obvoznice, a se dolga desetletja ni nič premaknilo. Ob ustanovitvi občine smo se še bolj zavzeli za uresničitev projekta. Direkcija za infrastrukturo nam je zaupala in nas pooblastila, da lahko v njenem imenu vodimo postopke za čimprejšnjo gradnjo nove ceste. Marsikdo si je mislil, da je to samo še ena politična raca, da se o tem samo pogovarjamo in da obvoznica nikoli ne bo zgrajena. A vendar se je premaknilo naprej. Ob lanskih katastrofalnih poplavah, ki so prizadele Slovenijo, so nejeverneži dejali, da se bo vse ustavilo. Pa se ni. Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek je na sestanku z župani zatrdila, da bo država nadaljevala vse večje projekte, ki se že izvajajo. Veseli me, da besede držijo in da niso pojedli obljube,« dodaja Skerbiš.