© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Ničelna toleranca do THC
Čas branja 3 min.

Prometni strokovnjaki proti zakonu o osebni rabi konoplje, zahtevajo umik


STA
D.K.
22. 10. 2025, 17.09
Posodobljeno
18:02
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Strokovnjaki opozarjajo, da bi predlog zakona o konoplji ogrozil prometno varnost in zdravje ljudi.

novinarska konferenca AVP
Agencija za varnost prometa (AVP)
Stroka enotna: legalizacija konoplje bi poslabšala prometno varnost. Od leve proti desni: Saša Kuhar, AVP, Val Stankovič Pangerc, Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija, David Razboršek, Zavod Vozim, Saša Jevšnik Kafol, AVP, Andreja Knez, MZI, Andrea Margan, UKC Ljubljana, Ivan Kapun, GPU

Na današnjem dogodku, ki sta ga organizirala Agencija za varnost prometa (AVP) in Zavod Vozim, so domači in tuji strokovnjaki s področja prometne varnosti, zdravstva in mladinske politike predstavili argumente proti aktualnemu predlogu zakona o konoplji. Po njihovem mnenju bi spremembe zakonodaje lahko imele resne posledice za prometno varnost, javno zdravje in mladino.

Razboršek: Predlog zakona je zgrešen in neodgovoren

AVP in Zavod Vozim sta z domačimi in tujimi strokovnjaki s področja prometne varnosti, zdravstva in mladinske politike na današnjem dogodku predstavila argumente za umik predloga zakona.

Direktor Zavoda Vozim David Razboršek je poudaril, da je predlog zakona zgrešen in neodgovoren, saj krši mednarodne obveznosti, izključuje stroko ter ustvarja tveganja za zdravje in promet. Po njegovih besedah je namesto legalizacije potreben celovit javno-zdravstveni pristop, usmerjen v krepitev pomoči uporabnikom po vzoru modelov iz tujine. Razboršek dodaja, da morajo biti odločitve strokovne in ne politične.

David Razboršek
Agencija za varnost prometa (AVP)
V Sloveniji se že desetletja aktivno borimo proti alkoholu v prometu, a je kljub enostavnim testom in splošnemu zavedanju, da alkohol ne sodi za volan, še vedno glavni krivec za najhujše nesreče, je izpostavil David Razboršek, direktor Zavoda VOZIM.

Konoplja in vožnja ne gresta skupaj

Po podatkih policije se je do 20. oktobra letos zgodilo 55 prometnih nesreč, ki so jih povzročili vozniki pod vplivom prepovedanih drog, v katerih so umrli štirje ljudje, deset jih je bilo huje, 16 pa lažje telesno, je povedala vodja sektorja za razvoj, preventivo in vzgojo v cestnem prometu na AVP Saša Kuhar.

Preberite še

Po besedah vodja sektorja prometne policije na GPU Ivana Kapuna beležijo skoraj 30 odstotkov več udeležencev cestnega prometa, ki so vozili pod vplivom THC in so jih ustavili pri policijski kontroli, in vsaj petodstotno rast takšnih udeležencev cestnega prometa, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah.

Pri THC ni znanstveno potrjene meje, pod katero bi bil vpliv na vožnjo zanemarljiv, je poudarila v. d. direktorice AVP Saša Jevšnik Kafol. Vsak organizem presnavlja konopljo različno, zato enaka koncentracija THC v krvi pri različnih posameznikih povzroča različen vpliv na zaznavanje in odzivanje v prometu.

novinarska konoplja
Agencija za varnost prometa (AVP)
AVP in Zavod Vozim sta z domačimi in tujimi strokovnjaki s področja prometne varnosti, zdravstva in mladinske politike na današnjem dogodku predstavila argumente za umik predloga zakona.

"Prisotnost THC je nedvomno povezana z večjim tveganjem za prometne nesreče, tudi takšne s smrtnimi izidi. Povezava med nivojem THC v krvi, tveganjem za prometno nesrečo ni jasno opredeljena, ker ni jasne povezave med nivojem THC v krvi in vplivom na psihofizične zmožnosti posameznika," je poudarila vodja centra za medicino dela in prometa Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana Andrea Margan.

Vendar uporaba konoplje po njenih besedah dokazano zmanjšuje psihofizične sposobnosti za vožnjo, povečana dostopnost pa se odraža v porastu števila prometnih nezgod, tudi nezgod s smrtnim izidom. Tveganje za prometno nezgodo je pri vožnji pod vplivom THC od dva do štirikrat večje kot pri drugih voznikih.

Val Stankovič Pangerc iz Mladinske zveze Brez izgovora je poudaril, da po raziskavi Mladine iz leta 2020 v Sloveniji 15 odstotkov mladih med 15. in 29. letom uporablja tobak, alkohol in druge droge za lajšanje čustvenih stisk, stresa in nelagodnih občutkov. Poudaril je tudi, da je sprememba zakona nepremišljena in lahko zelo napačno vpliva na odnos do konoplje za osebno rabo med mladimi, ker z naglico in nepremišljenostjo omogoča in sporoča napačne stvari.

Konferenca konoplja
Agencija za varnost prometa (AVP)
Udeleženci konference s področja prometne varnosti, medicine dela in preventive pozivajo k popolnemu umiku predloga zakona o legalizaciji konoplje za omejeno osebno rabo, ki bo, sodeč po številnih izkušnjah iz tujine, negativno vplival na prometno varnost.

Na ministrstvu za infrastrukturo menijo, da veljavna ureditev v zakonu o pravilih cestnega prometa in zakonu o voznikih, torej prepoved vožnje pod vplivom prepovedanih drog, psihoaktivnih zdravil in drugih psihoaktivnih snovi ter njihovih presnovkov, predstavlja ustavno dopusten in sorazmeren ukrep, ki varuje vse udeležence v cestnem prometu in pozitivno vpliva na njihovo varnost.

Varnost na cestah je na prvem mestu

Na Ministrstvu za infrastrukturo prav tako ne podpirajo omenjenega predloga zakona, njihovo stališče je povzela Andreja Knez, generalna direktorica Direktorata za cestni promet: "Ministrstvo za infrastrukturo z zaskrbljenostjo spremlja aktivnosti v zvezi s predlogom Zakona o konoplji za omejeno osebno uporabo, predvsem z vidika vpliva na prometno varnost, pri čemer gre za varnost cestnega, železniškega, letalskega in pomorskega prometa. Vpliv konoplje na prometno varnost so preučevale številne študije, ki so pokazale, da uporaba konoplje povečuje tveganje za prometne nesreče," je dejala.

"Na to opozarja tudi Nacionalni inštitut za javno zdravje. Ministrstvo meni, da veljavna ureditev v zakonu o pravilih cestnega prometa in Zakonu o voznikih, torej prepoved vožnje pod vplivom prepovedanih drog, psihoaktivnih zdravil in drugih psihoaktivnih snovi in njihovih presnovkov, predstavlja ustavno dopusten in sorazmeren ukrep, ki varuje udeležencev cestnem prometu in pozitivno vpliva na njihovo varnost. Predloga zakona zaradi navedenih tveganj za poslabšanje prometne varnosti ministrstvo ne podpira," je dodala.

Mednarodni vidik

Ugotovitve iz Združenih držav Amerike in Kanade po zakonodajnih spremembah so mešane, vendar nakazujejo negativen vpliv na prometno varnost. Raziskave tudi kažejo, da se upočasni reakcijski čas, zoži pozornost in poveča tveganje za nesrečo tudi do 200 odstotkov.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.