V Ljubljani, kjer je koncentracija poselitve največja, je potreb po javnem prevozu največ. Razdalje v glavnem mestu je najlažje premagovati z mestnimi avtobusi, saj tako odpadejo skrbi in stroški s parkiranjem. Prestolnica ima tudi dobre medkrajevne povezave z avtobusi in vlaki. Dejstvo pa je, da javni potniški promet niti v Ljubljani ne dosega standardov Zahodne Evrope, Združenih držav Amerike in vzhodnoazijskih držav. Najhitrejši potniški vlaki na svetu dosegajo hitrosti okoli 500 km/h. Petsto kilometrov je razdalja od Ptuja do nemškega Münchna ali srbskega Beograda. Si predstavljate, da bi pot do katerega od omenjenih mest vzela samo uro časa? V razmerah, kakršne veljajo v javnem potniškem prometu v Sloveniji, je to znanstvena fantastika, saj vlaki ne dosegajo niti 50 km/h potovalne hitrosti. V nasprotju z razvitim svetom nimamo niti tramvajev niti podzemne železnice.
Javni promet počasen, zato nekoristen
Za medkrajevni promet po državi skrbijo avtobusni prevozniki in Slovenske železnice. Njihove vožnje država znatno financira: lani 180 milijonov evrov. Med avtobusnimi prevozniki sta daleč največ denarja prejela Arriva (37 milijonov evrov) in Nomago (30 milijonov evrov), kažejo podatki, ki so nam jih posredovali iz DUJPP. Lansko državno nadomestilo Slovenskim železnicam za izvajanje potniških prevozov je znašalo 99 milijonov evrov.
Največja težava javnega prometa v Sloveniji je počasnost, zato je za delovno aktivno populacijo v glavnem nekoristen. Avtobuse in vlake največ uporabljajo dijaki, študenti in upokojenci. Šolarji so javni prevoz primorani uporabljati za pot v šolo in domov, saj nimajo vozniških izpitov in svojih avtomobilov, upokojenci pa na avtobus ali vlak najpogosteje sedejo, ker je vožnja zanje brezplačna.
Kakšni so urniki voženj
Prvega julija so v veljavo stopile nove koncesijske pogodbe za avtobusne prevoznike. V Podravju ostaja koncesionar Arriva, njeni avtobusi vozijo do vseh krajevnih središč v okolici. Iz Žetal proti Ptuju prvi avtobus krene zgodaj zjutraj, 20 minut do petih. Potem je na voljo skoraj vsako uro. Haloški kraji, od Leskovca, Vidma, Podlehnika in Majšperka, so z urniki avtobusnih prevozov dobro pokriti, vožnje so skoraj vsako uro, ponekod še pogosteje, avtobusi vozijo od zgodnjega jutra, že od 5. ure dalje. Drugače je v Zavrču, kjer prvi avtobus iz kraja odpelje ob 7. uri. Uporabijo ga lahko le tisti, ki imajo na Ptuju obveznosti od 8. ure dalje. Prvi jutranji avtobus iz Cirkulan je zgodnejši, na pot krene ob 6. uri. Dornavčani imajo avtobus do Ptuja vsako uro ali še kakšen termin vmes, enako Markovčani, Gorišničani, Hajdinčani in Kidričani. Solidne povezave so tudi med Slovenskimi goricami in Ptujem. Avtobusi v glavnem vozijo enkrat na uro, z vožnjami pa začnejo okoli 5. ure zjutraj. Vsako uro na Ptuj pripelje tudi avtobus iz Ormoža, povezava Ptuja in Maribora je na pol ure. To je ena od novosti, ki jo je država uvedla z novimi koncesijskimi pogodbami.
Avtobus od Tržca do Maribora po avtocesti
Med Vidmom in Mariborom je nova avtobusna linija, ki poteka po avtocesti. Povezavo nanjo imajo tudi potniki iz Žetal in Podlehnika, ki prestopajo v Tržcu. Iz Tržca namreč pelje avtobus po avtocesti do Maribora. Na dan je osem voženj: tri jutranje ob petih in šestih ter nekaj pred sedmo uro in kar pet popoldanskih med 13. in 18. uro. Vožnja traja 37 minut. »Okrepili smo tudi linijo Ptuj–Lenart, ki z Mariborom prek Lenarta povezuje vmesne občine. Oblikovali smo 30-minutni celodnevni interval ob delavnikih med Ptujem in Mariborom, na tej liniji smo povečali število odhodov med vikendi. Bistveno se je okrepila povezava Majšperk–Maribor. Na več linijah je prišlo do manjših povečanj voženj, sploh v času poletnih počitnic, seveda pa so se ponekod ukinile določene povezave, če so imele čisti osnovnošolski značaj ali pa niso bile v skladu s splošnimi prometnopolitičnimi usmeritvami. Z novimi voznimi redi smo ukinili prilagojene vozne rede, ki so v preteklosti veljali med krompirjevimi, novoletnimi, zimskimi in prvomajskimi počitnicami. Prevoze v času počitnic izvajamo nespremenjeno, ne glede na šolski pouk,« so pojasnili v dve leti stari državni Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki je oktobra lani prevzela področje potniškega prometa na železnicah, letos julija pa še področje avtobusnega potniškega prometa.