Slovenija

Pilot strmoglavljenega letala v Divači z vsemi dovoljenji, letalski klub pa ne

STA/ mv
19. 9. 2014, 18.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Služba za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov je izdala uvodno poročilo o preiskavi nedeljske letalske nesreče v Divači, v kateri so umrli trije ljudje. Med drugim je ugotovila, da je imel pilot vsa dovoljenja, medtem ko Kraški letalski center Divača nima dovoljenja za izvajanje komercialnih panoramskih poletov.

Facebook

Uvodno poročilo, ki ga je podpisal glavni preiskovalec Toni Stojčevski, povzema osnovne podatke o tragičnem dogodku. Nesreča se je zgodila 14. septembra ob 12.55 na letališču v Divači. Šlo je za komercialni panoramski polet z motornim letalom proizvajalca Avions Pierre Robin. Veljavnost plovnosti se bi letalu iztekla 25. septembra letos. Lastnik oziroma upravitelj letala je bil Kraški letalski center Divača, za katerega so na podlagi podatkov, pridobljenih od Agencije za civilno letalstvo, ugotovili, da nima dovoljenja za izvajanje komercialnih panoramskih poletov. Je imel pa pilot zato veljavno dovoljenje športnega pilota, veljavno dovoljenje pilota jadralnega letala, dovoljenje pilota ultra lahkega motornega letala in veljavno zdravniško spričevalo. Po sicer nepotrjenih podatkih je imel pilot na tipu letala, s katerim so leteli v nedeljo, za sabo približno 40 ur letenja. Pilot je na dan nesreče na pristojni službi napovedal polet s tremi potniki. Načrt leta je kontrola zračnega prometa potrdila, letalo pa je po odobritvi vodje letenja ob 12.54 poletelo s travnate vzletne steze. A že prav kmalu je s približno 15 metrov višine strmoglavilo na teren 420 metrov od konca travnate steze. Po trku je tudi zagorelo. Umrli so pilot in dva potnika, eden pa je bil težje poškodovan. Letalo, motor, propeler in oprema pa so popolnoma uničeni.

Preiskava še ni končana

Vreme je bilo oblačno, meteorološka vidnost je bila več kot 20 kilometrov, na nebu so prevladovali srednji in visoki oblaki. Pihali so šibki lokalni vetrovi spremenljive smeri, turbulence pri tleh pa ni bilo pričakovati, še povzema uvodno poročilo. Preiskava nesreče sicer še ni končana, kot so zapisali na službi za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov, pa poteka v skladu z veljavnimi mednarodnimi in nacionalnimi predpisi. O končnih ugotovitvah preiskave bo izdano končno poročilo. Temeljni cilj preiskave nesreč in incidentov je sicer izboljšati varnost v letalstvu v prihodnje, ne ugotavlja pa morebitne krivde ali odgovornosti.

Uvodno poročilo, ki ga je podpisal glavni preiskovalec Toni Stojčevski, povzema osnovne podatke o tragičnem dogodku. Nesreča se je zgodila 14. septembra ob 12.55 na letališču v Divači. Šlo je za komercialni panoramski polet z motornim letalom proizvajalca Avions Pierre Robin. Veljavnost plovnosti se bi letalu iztekla 25. septembra letos.

Lastnik oziroma upravitelj letala je bil Kraški letalski center Divača, za katerega so na podlagi podatkov, pridobljenih od Agencije za civilno letalstvo, ugotovili, da nima dovoljenja za izvajanje komercialnih panoramskih poletov. Je imel pa pilot zato veljavno dovoljenje športnega pilota, veljavno dovoljenje pilota jadralnega letala, dovoljenje pilota ultra lahkega motornega letala in veljavno zdravniško spričevalo. Po sicer nepotrjenih podatkih je imel pilot na tipu letala, s katerim so leteli v nedeljo, za sabo približno 40 ur letenja.

Pilot je na dan nesreče na pristojni službi napovedal polet s tremi potniki. Načrt leta je kontrola zračnega prometa potrdila, letalo pa je po odobritvi vodje letenja ob 12.54 poletelo s travnate vzletne steze. A že prav kmalu je s približno 15 metrov višine strmoglavilo na teren 420 metrov od konca travnate steze. Po trku je tudi zagorelo.

Umrli so pilot in dva potnika, eden pa je bil težje poškodovan. Letalo, motor, propeler in oprema pa so popolnoma uničeni.

Vreme je bilo oblačno, meteorološka vidnost je bila več kot 20 kilometrov, na nebu so prevladovali srednji in visoki oblaki. Pihali so šibki lokalni vetrovi spremenljive smeri, turbulence pri tleh pa ni bilo pričakovati, še povzema uvodno poročilo.

Preiskava nesreče sicer še ni končana, kot so zapisali na službi za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov, pa poteka v skladu z veljavnimi mednarodnimi in nacionalnimi predpisi. O končnih ugotovitvah preiskave bo izdano končno poročilo.

Temeljni cilj preiskave nesreč in incidentov je sicer izboljšati varnost v letalstvu v prihodnje, ne ugotavlja pa morebitne krivde ali odgovornosti.