V nesreči v Malem Lošinju so ob padcu vstopne rampe trajekta Lastovo v nedeljo okoli 15. ure umrli trije mornarji, so v nedeljo potrdili na hrvaškem ministrstvu za morje, promet in infrastrukturo. Eden je bil huje poškodovan in so ga odpeljali na zdravljenje v bolnišnico na Reko. Njegovo stanje je stabilno in je pri zavesti. Število žrtev sprva ni bilo povsem jasno, saj je večtonska rampa ukleščila člane posadke podjetja Jadrolinija.
Preživelemu mornarju so na pomoč priskočili gasilci, ki so se znašli v bližini. Potegnili so ga iz morja in ga nato s helikopterjem prepeljali v bolnišnico na Reko. Predsednik uprave Jadrolinije David Sopta je povedal, da so pretreseni zaradi tragičnega dogodka, v katerem sta življenje izgubila mornarja z območja Splita in eden iz Zadra.
Na rivi v Malem Lošinju je do poznih nočnih ur potekala preiskava, v delo pa so vključeni tudi preiskovalci Agencije za preiskovanje nesreč v zračnem, pomorskem in železniškem prometu (AIN), vendar vse podrobnosti tragične nesreče še niso znane, saj se preiskava in ogled kraja nesreče nadaljuje.
Grozoto dogodka je za hrvaški portal 24sata opisal eden od domačinov. "Trk rampe ob tla je bil tako močan in glasen, da smo mislili, da je ladja trčila v pomol. Nato je en moški skočil v morje, da bi rešil poškodovanega, kmalu so prišli gasilci in ga potegnili na kopno. Potem smo videli še enega moškega, ki je mrzlično tekel in kričal vzdolž obale ter jokal. Kasneje je tiho sedel na klopi in se držal za glavo za glavo. Vsi so bili v čistem šoku. Res strašljivo, ves Lošinj je v šoku, tudi en gasilec mi je povedal, da ne pomni takšne tragedije," je navedel.
Povedal je, da se je govorilo, da so mornarji nekaj pregledovali na rampi, tik preden so se vkrcali v avto, ko se je nenadoma zrušila in padla na nesrečne mornarje.
Preiskava bo pokazala, ali je do tragedije prišlo zaradi človeške napake ali tehnične težave
Ob tem Novi list piše, da če je bila rampa zaprta, bi morala biti zavarovana s klini ali kavlji, ki fizično preprečijo padec rampe, ne glede na morebitno odpoved sistema za dvigovanje ali spuščanje, piše Novi list, ki navaja, da je v preiskavo nesreče od začetka vključen dežurni inšpektor luške kapitanije, danes pa na Mali Lošinj prihajata še dva preiskovalca. Kapetanija je ladji prepovedala plovbo do konca preiskave. Policija in Jadrolinija še nista uradno sporočila, kako natančno je do nesreče prišlo. Napovedali so, da bodo ti podatki znani danes.
Po nepotrjenih podatkih naj bi mrtvi mornarji v trenutku, ko je nanje padla, stoje na obali odpravljali težave pri delovanju nakladalno-razkladalne rampe. Čeprav ni potrjeno, da so delali na rampi, že sama prisotnost kar štirih članov posadke pod njo nakazuje, da je možno, da je bilo z njo nekaj narobe, piše Novi list.
Za zdaj ni zanesljivo znano, v kakšnem položaju je bila klančina v času nesreče, torej ali je bila popolnoma zaprta ali ne. Če je bila zaprta, bi morala biti zavarovana s klini ali kavlji, ki fizično preprečijo padec rampe, ne glede na morebitno odpoved sistema za dvigovanje ali spuščanje, je po navedbah portala potrdilo več mornarjev, ki so pluli na ladjah s podobnimi sistemi premčnih klančin.
Po tragediji bodo zamenjali celotno posadko trajekta Lastovo
Kot poroča Morskihr, se je vodstvo Jadrolinije odločilo za zamenjavo celotne posadke ladje. Zaposlenim, ki so preživeli travmatično izkušnjo, bodo ponudili psihološko podporo in vso potrebno podporo, so potrdili v Jadroliniji.
Na državni liniji Zadar - Mali Lošinj bo ladja Vladimir Nazor vozila, vendar le do otoka Premuda - ne do Malega Lošinja, ker preiskave na kraju nesreče še potekajo. Pričakujemo, da bo linija do Malega Lošinja normalizirana do torka, je sporočila tiskovna predstavnica Jadrolinije Marija Zaputović.
Trajekt Lastovo vozi na liniji Zadar - Ist - Olib - Silba - Premuda - Mali Lošinj. Izdelan leta 1969 na Japonskem za japonskega naročnika, leta 1978 pa je postal del flote Jadrolinije. Po navedbah Sopte doslej z njim niso imeli težav.
Ni bilo prvič
Potem ko je diplomirani inženir ladjedelništva in ladijski inšpektor Leo Jeričević za Slobodno Dalmacijo povedal, da je bil osebno priča dogodku, ki je bil zelo podoben temu, se je začelo oglašati več ljudi, ki trdijo, da se je težava z lastovsko rampo zgodila že večkrat.
V uredništvo Morskega HR so namreč prejeli izjavo bralca, ki se je, kot trdi, pogovarjal s pokojnim stotnikom J. R. Lastovim, ki naj bi povedal, da je v pristanišču v Splitu, ko ladja ni bila predvidena za plovbo, tako da ni bilo nikogar v bližini in nihče ni bil poškodovan, prav tako padla rampa. Na Jadroliniji, glede tega pravijo, da inšpektor za ta primer še ni slišal. Priča pravi, da je možno, da tega niso niti prijavili, saj bi lahko takšna okvara veljala za običajno in enostavno rešljivo.
"Ravno pred dnevi smo se peljali s Premude na Silb na staro Lastovo. Ko smo pripluli do Silbe, se vrata niso odprla. Slišalo se je močno pokanje, nekaj so popravljali, a izgledalo je rutinsko, kot da se ne dogaja nič nenavadnega. Vsem pa nam je bilo jasno, da ni normalno, da se vrat trajekta ne da odpreti. Po približno petih minutah so se vrata nenadoma odprla in presenetila tudi njih. Slišim, da je šlo za "staro" okvaro in da se je to poletje pogosteje ponovilo razbijanje lastovskih vrat. Seveda ne vem, ali je nesreča povezana s to okvaro, a zaradi oškodovancev upam, da bo preiskava temeljita in poštena. Grozna, strašna tragedija," pa je svojo izkušnjo na Facebooku objavila ena potnica.