Imena in obrazi sodobne slovenske mode
Predstavljamo domače oblikovalce, ki s svojimi izvirnimi kolekcijami gradijo zgodbo sodobne slovenske mode.
Ljubljanski teden mode (LJFW) je tudi letos dokazal, da je moda v Sloveniji pomemben del kreativne industrije, ki povezuje številne ustvarjalce in pritegne tako domačo kot mednarodno pozornost. Dogajanje so zaznamovala mednarodna sodelovanja, glasbena presenečenja ter domači oblikovalci, ki s svojimi izvirnimi kolekcijami gradijo zgodbo sodobne slovenske mode.
Almira Sadar
V GAJU
Almira Sadar stavi na modo s poudarkom na tradicionalnem ročnem delu in opozarja na pozabljene kulturne vrednote v sodobnem oblikovanju. Njene avtorske in unikatne kolekcije nimajo namena ugoditi množičnemu okusu, namenjene so tistim, ki želijo ohraniti in izraziti svojo individualnost. Vsi izdelki so proizvedeni v Sloveniji.
Predstavljena kolekcija za jesen/zimo 2025/26 je navdih našla v sprehodu v gaju, nabiranju vej in ovenelih cvetov. Poudarek je na barvah, teksturah in ročnem delu. Pooseblja refleksijo preteklosti in prihodnosti, raziskovanje feminilnosti, mešanje funkcionalnega in glamuroznega z naravnimi in umetnimi materiali ter v ospredje postavlja fluidne in rahlo nostalgične silhuete, ki se oblikujejo z nalaganjem in prepletanjem na telesu.
Ana Jelinič & Katja Magister
OBJEMI
Ana Jelinič je prepoznavna po nežnih in romantičnih kreacijah, velik poudarek daje unikatnim detajlom in nežnim barvam, preseneča z igro kontrastov ter močnimi ročno izdelanimi motivi. Že drugo leto zapored se je Ana na LJFW predstavila skupaj s Katjo Magister, ki je h kolekciji dodala oblikovanje vzorcev in digitalnih ilustracij.
Ustvarili sta kolekcijo o ženski, ki si vzame prostor za subtilno izražanje. Govori skozi kroj, strukturo in potisk. Ne vsiljuje, prisotna je v tišini, v drži, v načinu, kako se nosi. Osrednja nit zgodbe je pentlja, ki ni le detajl ali estetski element. Je simbol nežnosti, pozornosti in premišljenosti. Prepleta se skozi naravne materiale, premišljene kroje in elegantne silhuete, vzorce in teksture. Vsaka pentlja nosi zgodbo, včasih spomin, drugič željo. Je tiha spremljevalka ženskosti, ujeta med gubami tkanine in gibom telesa. Je objem, ki ni vedno viden, a ga čutiš.
Lan Krebs
SINGLE JERSEY
Lan Krebs, magistrski diplomant oblikovanja tekstilij The Swedish School of Textiles, se osredotoča na inovativno raziskovanje pletenja, s posebnim poudarkom na krožnih pletilnih tehnikah. Na novo opredeljuje potencial džersija, tradicionalno preprostega materiala, ki se preobraža v dinamično in izrazno tekstilijo. Z eksperimentalnimi pristopi ter poglobljenim raziskovanjem interakcije preje, teksture in konstrukcije džersi preobrazi v osrednji oblikovalski element. Z uporabo strojno pletenih cevastih struktur raziskuje plastenje, ovijanje in oblikovanje tkanine neposredno na telesu, brez navezave na klasične oblačilne kroje. Z minimalnimi posegi v material nastajajo drzne, skulpturalne in trajnostne forme. Osnovna pletena cev postane medij gibanja, izraza in reinterpretacije.
Vsak kos odraža predanost inovacijam, obrtniški spretnosti in ponovnemu premisleku temeljnih materialov, s čimer vzpostavlja napredno vizijo na stičišču mode, tehnologije in tekstilnih eksperimentov. Končna kreacija pa dokazuje, da je lahko tudi najbolj vsakdanje blago s premišljeno transformacijo nekaj izjemnega.
Nika Ravnik
GEOMETRIJA OBČUTKA
Nika Ravnik ustvarja kreacije, ki temeljijo na načelih trajnostnega oblikovanja in pristopih brez odpadka. V središču ustvarjalnega procesa je raziskovanje teksture, strukture in forme oblačil, s poudarkom na odgovornem in premišljenem oblikovanju. Njena estetika, ki jo vodi konceptualni pristop, združuje subtilen pridih avantgarde z brezčasnostjo.
Aktualna kolekcija je navdihnjena z deli srbske umetnice Bosiljke Zirojević Lečić ter združuje vizualno umetnost in oblikovanje. Iz osnovnih geometrijskih oblik, sestavljenih brez konvencionalnega krojenja, nastajajo tridimenzionalna oblačila po načelu ničnega odpadka (zero-waste). Tekstilne ploskve se skozi gube, pregibe in zasuke preoblikujejo v skulpturalne silhuete, kjer kontrasti med togostjo in mehkobo ustvarjajo edinstveno vizualno in taktilno izkušnjo. Vsak kos je unikat, vsa uporabljena tkanina je iz »mrtvih« zalog (»deadstock«), pridobljena v antikvariatu blaga Anselma Štoff. Nika Ravnik spodbuja razmislek o modi kot zavestni izkušnji – kjer se oblika sreča z namenom, in ustvarjalnost s trajnostjo.
Tjaša Blatnik
LAHKOTNOST, ISKRENOST IN DOMIŠLJIJA
Nedeljsko dogajanje na LJFW so odprli študentje Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, ki na katedri za oblikovanje tekstilij in oblačil raziskujejo sodobne pristope k oblikovanju, kjer se prepletajo ustvarjalnost, inovativne tehnologije in trajnostne prakse. Program spodbuja interdisciplinarnost ter tesno sodelovanje z industrijo in kreativnim sektorjem.
V okviru skupne tematike čutov se je kot študentka tretjega letnika oblikovanja oblačil in tekstilij na Naravoslovnotehniški fakulteti Taša Blatnik posvetila čutu vida. Navdih je našla v otroških risbah in čečkanju ter njihovi lahkotnosti, iskrenosti in domišljiji. Z različnimi teksturami, barvami in vzorci je spontane linije otroških risbic prenesla na oblačila in ustvarila igrive silhuete, za katere je želela, da odražajo živahnost in radovednost otroškega sveta.
Pia Šilec
CIKLIČNOST OBLAČIL
Kolekcija Pie Šilec, zasnovana po načelu ena velikost za vse, ponuja oblačila, ki se prilagajajo različnim postavam, hkrati pa ohranjajo estetiko in funkcionalnost. Navdih črpa iz legendarnega sloga Marlene Dietrich, ki je z moškimi elementi, kot so smokingi in široke hlače, zaznamovala žensko modo, ter združuje klasično eleganco z naprednimi tehnologijam.
Z uporabo napredne 3D-tehnologije Pia ustvarja kose, ki omogočajo natančno prilagoditev za različne velikosti in zmanjšujejo potrebo po prototipih. Ta pristop zmanjšuje porabo materiala in okoljski vpliv ter optimizira oblikovalski proces.
Kolekcija Pie Šilec ni le nova linija oblačil, temveč korak k vključujoči in trajnostni prihodnosti mode – ustvarjena za ženske vseh postav, ki želijo eleganco, prilagodljivost in odgovornost do okolja.
Sari Valenci
MERINGUE
Sari Valenci izhaja iz urbane mladinske kulture in se osredotoča na združevanje funkcionalnosti z umetniškim izrazom. Navdih črpa iz subkulturnih gibanj in alternativnih življenjskih slogov, ki jih preobraža v sodobne, nosljive kose. Združuje vsakdanje stvari s svojim nadrealističnim pogledom na svet, kar ustvarja prepoznavno vizualno zgodbo in poseben občutek identitete. Gre za premišljen dialog z okoljem in tistimi, ki ga soustvarjajo – skozi modo, ki je hkrati osebna in družbeno odzivna.
Aktualna kolekcija Meringue se poigrava z napihnjenimi formami, ki pretiravajo in preoblikujejo človeško silhueto v groteskne, a zapeljive oblike velikanskih tort in slaščic. Prek teh absurdno povečanih telesnih volumnov so oblečena oblačila naravne velikosti, kar ustvarja vizualni zdrs med realnostjo in fantazijo. Kontrast med napihnjenimi formami in običajnimi kosi oblačil odpira vprašanja o telesu, normativnosti in preobleki. Kolekcija vabi k igrivi, a hkrati subverzivni interpretaciji mode kot prenapihnjene vsakdanjosti.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se