Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Za kar 75-odstotkov
Čas branja 2 min.

Prodaja Tesle v Evropi močno upadla, to so razlogi


D.K.
7. 4. 2025, 09.42
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Prodaja Teslinih električnih vozil je v Evropi drastično padla. Število registracij se je v nekaterih državah med januarjem 2024 in januarjem 2025 zmanjšalo za kar 75 %, kažejo novi podatki.

Tesla
Profimedia
Prodaja ameriškega proizvajalca električnih vozil Tesla je upadla v več evropskih državah.

Do tega strmega padca je prišlo kljub splošni rasti prodaje električnih avtomobilov na celini, kar še dodatno poudarja Teslino izgubo prevlade na enem od njegovih ključnih trgov.

Padec v večini večjih evropskih držav

Najnovejši podatki kažejo znatno zmanjšanje registracij Tesle v večini evropskih držav: Španija -75%, Francija -63% in Nemčija -59%. Precejšen upad so zabeležili tudi na Švedskem (-46 %), Danskem (-41 %) in Nizozemskem (-42 %). Tudi tradicionalno močni trgi, kot sta Norveška (-40 %) in Združeno kraljestvo (-18 %), so doživeli občutne izgube.

Ti podatki se ujemajo s poročili, da je Teslin tržni delež v Evropi padel z 18,4 % v začetku leta 2024 na zgolj 7,7 % v začetku leta 2025. V januarju in februarju se je število registracij Teslinih vozil zmanjšalo za skoraj 50 %, medtem ko je skupna prodaja električnih vozil narasla za 31 %.

Zastareli modeli, konkurenca prehiteva Teslo

Razlogi za padec Tesline prodaje po Evropi so različni. Poglejmo nekatere ključne.

Teslini glavni modeli, vključno z Modelom 3 in Modelom Y, se soočajo z močno konkurenco novejših in cenejših električnih vozil, ki jih ponujajo tako uveljavljeni proizvajalci kot tudi kitajske blagovne znamke. Model Y, ki je bil nekoč med najbolje prodajanimi, beleži več kot 50-odstotni padec registracij, saj kupci čakajo na njegovo prenovljeno različico.

Kitajski proizvajalci električnih vozil so izkoristili Teslin upad; februarja 2025 so v Evropi registrirali skoraj 20.000 vozil. Njihove konkurenčne cene in tehnološke inovacije so pritegnile evropske kupce in dodatno ogrozile Teslin tržni delež.

Izjave izvršnega direktorja Elona Muska glede politike so v Evropi sprožile negativne odzive. Njegova odprta podpora skrajno desničarskim strankam, vključno z Alternativo za Nemčijo (AfD), je sprožila proteste in celo vandalizem v Teslinih salonih v mestih, kot sta Berlin in Rim. To je resno škodovalo ugledu Muskove blagovne znamke v Evropi.

Visoka inflacija in gospodarska stagnacija sta zmanjšali povpraševanje po premijskih vozilih, kot so Teslina. Poleg tega so bili vladni spodbudni ukrepi za nakup električnih vozil, ki so veljali v drugi polovici 2024, ukinjeni v začetku 2025, kar je dodatno zmanjšalo zanimanje kupcev.

Kaj sledi Tesli?

Teslin padec v Evropi poudarja širše izzive, s katerimi se podjetje sooča: vse močnejšo konkurenco in načet ugled. Čeprav bi prihod prenovljenega Modela Y lahko začasno povečal prodajo, analitiki opozarjajo, da mora Tesla razširiti svojo ponudbo in prilagoditi cene, če želi ponovno pridobiti tržni delež.

Podjetje je pod vse večjim pritiskom, da se distancira od Muskovih političnih izjav, ki jih kupci vse pogosteje navajajo kot razlog, zakaj se izogibajo blagovni znamki. V času pospešenih inovacij in širjenja konkurence se bo Tesla morala hitro prilagoditi, če želi ostati relevantna na zasičenem trgu električnih vozil.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.