Vračilo izdelkov v trgovino: v teh primerih imate pravico do denarja nazaj
Ali ste se že kdaj znašli v nerodni situaciji, ko ste želeli vrniti izdelek, pa niste vedeli ali lahko dobite denar nazaj? Morda so vam ponudili le dobropis, zamenjavo za drug izdelek, ali vam poskusili zagotoviti, da niste upravičeni do ničesar? Da bi prišli do vračila denarja je potrebno upoštevati zakaj izdelek vračate in ali ste to storili pravočasno.

Zakon Evropske Unije narekuje, da vam mora prodajalec izdelek z napako po videzu, oziroma načinu delovanja, popraviti ali zamenjati brezplačno. V primeru, da to ni mogoče ali prodajalec tega ne more opraviti v razumnem času, ste upravičeni do celotnega ali delnega povračila.
Vedno pa lahko uveljavljate minimalno dveletno garancijo od dneva, ko prejmete blago. Dveletna garancija začne veljati, ko kupec prejme blago. Če se napaka pojavi v enem letu od dobave, vam napake ni potrebno dokazovati, razen če lahko prodajalec dokaže nasprotno. V nekaterih državah EU to obdobje traja 2 leti. To pa ne velja za blago, ki ga kupimo od fizičnih oseb.

Blago kupljeno v fizični trgovini
V Sloveniji je vračilo izdelkov, kupljeno v fizični trgovini urejeno tako, da prodajalec ni dolžan sprejeti vračila ali urediti zamenjave za idelek, ki je brez napake. Vračilo izdelka je v tem primeru odvisno od poslovne politike posameznega trgovca.
Za izdelek z napako imate pravico zahtevati: brezplačno popravilo, zamenjavo z brezhibno delujočim izdelkom, zmanjšanje kupnine ali vračilo celotne kupnine. Pogosto se zgodi, da trgovci ponujajo le dobropis, vendar to ni skladno z zakonodajo. Trgovec vam ne sme vsiliti dobropisa namesto vračila denarja, če ste upravičeni do vračila kupnine. Sprejem dobropisa je vaša izbira. Če pa ste si o nakupu le premislili, vam prodajalec ni dolžan vrniti kupnine.
"Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima napako ali celo več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom, zato se ne pustite prepričati v nasprotno," poudarja Majaž Jakin iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodaja: “O napaki morate prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice pa lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če pa ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavljate največ v enem letu od prevzema izdelka.”
Dobropis ni obvezen
Prodajalec je dolžen vaše vračilo povrniti tako, kot to nalaga zakon. Če ste izbrali vračilo kupnine, mora to prodajalec upoštevati in vam vrniti denar, dobropis se ne šteje kot vračilo kupnine. V primeru, da sprejmete dobropis, pri tem ne pozabite, na morebitno časovno omejitev veljavnosti dobropisa.
Kaj pa, če prodajalec napake ne priznava? V tem primeru, mora podjetje pisno odgovoriti potrošniku na njegov zahtevek v roku osmih dneh. V nasprotnem primeru se potrošnik lahko obrne na Tržni inšpektorat RS, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti odgovora lahko izreče globo.
Vračilo izdelkov kupljenih prek spleta
Če ste nakup opravili v spletni trgovini, imate kot potrošnik pravico, da v 14 dneh od prejema izdelka, brez pojasnjevanja, odstopite od nakupa. V tem primeru vam mora trgovec vrniti celoten znesek kupnine, skupaj s stroški dostave. Te pravice vam zagotavlja zakon, zato vam ni treba pristati na zamenjavo izdelka ali dobropis, če tega ne želite, lahko vztrajate pri vračilu denarja.
Izdelek morate vrniti nepoškodovan, v nespremenjenem stanju in, če je mogoče, v originalni embalaži. Blago morate poslati nazaj najkasneje v 14 dneh po tem, ko ste trgovcu sporočili, da od nakupa odstopate. Dovoljeno vam je, da izdelek preizkusite v takšnem obsegu, kot bi to storili v fizični trgovini. Če pa bo ob vračilu izdelek očitno uporabljen ali poškodovan, boste morda morali kriti zmanjšanje njegove vrednosti.

Ali moram ob vračilu vedno priložiti račun?
Ko želite uveljavljati reklamacijo zaradi napake na izdelku, morate nekako dokazati, da ste ga res kupili pri tistem prodajalcu, kamor ga vračate. Zakon nikjer ne določa, da lahko to storite izključno z računom.
Če ste plačali s kartico, lahko kot dokaz priložite bančni izpisek plačilne ali kreditne kartice, kjer je razvidno plačilo. V trgovini pa jih lahko tudi prosite, naj na podlagi plačila v svojem sistemu poiščejo račun. Račun sicer pokaže točno, kaj ste kupili, medtem ko bančni izpisek pokaže le znesek, a vseeno je to veljaven dokaz o nakupu.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se