Razlik v cenah med Slovenijo in tujino ni več, novih skoraj ne uvažajo
Cene novih ali rabljenih avtomobilov v tujini so mogoče mamljive, a ni vse zlato kar se sveti. Poznavalci pravijo, da velja biti zelo previden.
Trg rabljeni avtomobilov je vzcvetel v času korone in ti še zdaj dosegajo malo rabljeni visoke cene, na trgu pa jih ravno veliko. Rabljeni z več prevoženimi kilometri pa so vedno znova lahko tudi finančna past. Podobno velja celo za nove avtomobile.
A pogled na cene v tujini včasih vseeno premamijo kupci, ki si obeta nekaj tisočakov nižjo ceno, če vozilo kupi v kateri drugi državi EU. A za temi cenami se lahko skrivajo stroški, zaradi katerih bi vas lahko bolela glava.
Ugodna cena ni bila več ugodna
Tako je na primer voznica v Nemčiji videla ceno električnega kia EV3, ki je bil celo za 5000 evrov bolj ugoden kot pri nas.
A ob tem so seveda prodajalci »pozabili« pripisati, da je bila postavljena cena že z vračunano subvencijo za električne avtomobile, ob vsem tem bi bil njen avtomobil le še za tisočaka bolj ugoden kot pri nas, če pa bi potem dodala še stroške prevoza, davka na dodano vrednost in davka na motorna vozila, pa se cena izenači s ceno v Sloveniji. Tako si je privarčevala nekaj časa in živcev ter vozilo raje kupila v Sloveniji.
Razlik v cenah ni več
Povprašali smo še pri podjetju, ki sicer uvaža večinoma rabljena vozila iz EU, a sem ter tja uvozijo tudi kakšen novi avtomobil, a da se za to njihove stranke ne odločajo. »Uvoza novih ni veliko, cene pri nas in v EU, Nemčiji na primer, niso tako različne, da bi se to izplačalo. Prav tako ni velikih razlik v čakalnih dobah, v tujini avtomobila ne dobiš nič prej kot pri nas. Če že uvozimo kaj novega, so to avtomobili, ki jih pri nas ni. Kakšen Lotus ali kakšna druga eksotika. Za take avtomobile se to izplača, a to je tudi vse,« je povedal Klemen Grilc iz podjetja Gasavto.
Poleg tega se včasih izplača nov avtomobil v tujini kupovati ob koncu leta, ko trgovci »čistijo« stare zaloge in močno sklestijo ceno samo da avtomobil prodajo. V takih primerih lahko najde kupec kakšno res ugodno priložnost.
»Poleg tega proizvajalci kar dobro nadzorujejo uvoze in izvoze, ker ne želijo s tem svojim partnerjem v različnih državah uničiti trga. Sicer jim sem ter tja še lahko uide kakšen avtomobil, a to je bolj izjema kot pravilo. Včasih znamka Tesla ni imel ravno najboljšega nadzora, a so to zdaj uredili, pa še tako je nekaj pasti pri lastništvu takega avtomobila. Spomnim se, da so bila vozila znamke Volvo včasih res brutalno cenejša v tujini, a samo zato, ker je slovenski uvoznik tako navil cene. A tudi tega je zdaj konec,« še pravi Grilc.
Nikar na svojo roko
Ob uvozu avtomobila iz tujine mora namreč pri nas kupec plačati stroške transporta (okoli 50 evrov in davek), DMV (ta se za električna vozila ne plačuje, za druga pa je odvisen izpustov, vrste goriva in starosti), homologacijo, zaplete pa se tudi pri DDV, če ga uvozi kot fizična oseba.
V tem primeru namreč plača DDV v državi izvora, pri nas pa še enkrat. Seveda potem lahko skupa dobiti povrnjen DDV v tujini, ampak, kot pravi Grilc, mu lahko ob tem le želimo veliko sreče in dobrih živcev. Vozilo pa velja za rabljeno, če ima prevoženih vsaj 6000 kilometrov in je staro vsaj 6 mesecev.
V tujino le zaradi širše izbire in po eksotiko
Zato svetuje, da se nakupa v tujini, če res ne gre drugače in ker je vseeno na večjih trgih ponudba boljša in predvsem bolj raznolika in je možno dobiti vozilo z več opreme, ne lotijo posamezniki na svojo roko.
»Zaradi že omenjenih težav z DDV svetujemo, da se nakupa lotijo preko posrednikov. Dejansko potem mi avtomobil, ki ga je izbrala stranka, kupimo kot podjetje, pri tem plačamo neto ceno, tega pa nato 'prodamo' stranki. Pri tem mi nismo zabeleženi kot lastnik, se pravi v primeru novega vozila ostane naša stranka zabeležena kot prvi lastnik,« pravi Grilc.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se