Mobilna plačila postajajo hit med slovenskimi potrošniki
Slovenci ostajajo zvesti plačilnim karticam, hkrati pa vse bolj posegajo po mobilnih denarnicah in pametnih napravah, ugotavlja najnovejša raziskava Masterindex, ki jo je za družbo Mastercard izvedla Mediana.

Po podatkih letošnje raziskave Masterindex, prva izbira večine ostajajo debetne kartice, ki se jih uporablja bistveno pogosteje od kartic z odloženim plačilom, medtem ko revolving kartice (t.i. prava kreditna kartica) uporablja le peščica uporabnikov. Plačilno kartico tako vsaj tedensko uporablja 85 odstotkov Slovencev, 27 odstotkov vsak dan.
Plačevanje s kartico je vse pogostejše tudi na dopustu - vse stroške z njo pokrije četrtina Slovencev, večino pa tretjina.
Približno 80 odstotkov Slovencev občasno nakupuje prek spleta. V zadnjih treh mesecih je spletni nakup opravilo skoraj 90 odstotkov Slovencev. Najpogosteje kupujejo oblačila (46 odstotkov), gospodinjske izdelke (26 odstotkov), elektroniko (26 odstotkov) in kozmetiko (20 odstotkov), predvsem v slovenskih spletnih trgovinah. Pri tujih ponudnikih so pogosti nakupi letalskih kart (22 odstotkov), pri čemer uporabniki pogosto posegajo po alternativnih načinih plačila (npr. digitalna plačilna platforma).
Telefoni postajajo nova denarnica
Mobilna plačila so postala ena najhitreje rastočih navad slovenskih potrošnikov, ugotavljajo pri Mastercardu. Več kot 20 odstotkov Slovencev tako že uporablja mobilno banko, 83 odstotkov pa jih je pripravljenih uporabljati aplikacijo za mobilna plačila, če ta zagotavlja varnost z avtentikacijo, kot je prstni odtis, in je preprosta za uporabo.
Skoraj dve tretjini vprašanih sta že plačevali s telefonom v trgovinah ali na bencinskih servisih (61 odstotkov), skoraj polovica pa tudi v restavracijah (48 odstotkov). Telefoni tako postajajo nova denarnica, trend pa potrjuje, "da potrošniki cenijo predvsem udobje in nadzor".
Čeprav 83 odstotkov Slovencev ocenjuje spletno nakupovanje kot varno, se pri manjšini še vedno pojavljajo pomisleki. Med tistimi, ki spletnih nakupov ne ocenjujejo kot varnih, jih polovica ne zaupa spletnemu plačevanju, 41 odstotkov jih izraža nezaupanje do spletnih trgovcev, 37 odstotkov do opisov izdelkov, 29 odstotkov pa kot težavo navaja dolgotrajno reševanje zapletov. Eden od odgovorov postaja biometrija. Več kot petina Slovencev že uporablja prstni odtis za potrditev plačil; narašča tudi uporaba prepoznave obraza.
Masterindex je mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka od leta 2009. Raziskavo je v aprilu na reprezentativnem vzorcu več kot 1000 posameznikov s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja (CAWI) izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se