Na prvem mestu je izobraževanje


Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto skozi vse leto v dveh romskih naseljih v Novem mestu, in sicer v v romskem naselju Brezje in Šmihel, izvaja program, vreden sedemdeset tisoč evrov, za otroke in njihove emancipaciji, osebnostni in socialni integraciji ter promociji strpnosti, solidarnosti in medkulturnega dialoga.
Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto že deset let v svoje programe vključuje socialno izključene skupine, predvsem tujce in Rome. Julija program, ki je vreden sedemdeset tisoč evrov, izvajajo tudi v romskem naselju Jedinščica, letos prvič pa tudi v največjem novomeškem naselju Brezje.
Kot pojasnjuje koordinatorica programov Andreja Luštek, je cilj Društva za razvijanje prostovoljnega dela, ki ga vodi Branka Bukovec, v program vključiti čim več romskih otrok. Program izvajajo v tistih naseljih, kjer imajo vsaj minimalne pogoje za izvedbo. "Če se spomnim za nazaj, smo bili prvič kontinuirano prisotni v naselju Šmihel, kjer smo izvajali program v privatnih hišah in barakah, kar se je kasneje izkazalo za slabo," pravi Andreja Luštek, ki dodaja, da je Mestna občina Novo mesto nato na njihovo pobudo v Šmihelu postavila poseben kontejner za tovrstne aktivnosti.
V romskem naselju Jedinščica in Žabjak program poteka na prostem, saj nimajo zagotovljenih prostorskih možnosti za izvajanje programa. V romskem naselju Brezje program poteka vsak delovni dan od 13. do 17. ure.
Kot pojasnjuje Maja Žunič, koordinatorica programa, je v dnevni center v naselju Brezje vključenih nekaj več kot 40 romskih otrok, ki so razdeljeni v tri skupine, ena je predšolska. Del druženja je namenjen večji vključenosti v šolski sistem, otroci delajo domače naloge itd. Otroci skozi ustvarjalne in socialne delavnice, športnih in družabnih iger pridobivajo socialne veščine z igro.
Poudarek je na izobrazbi , ki je ključni dejavnik za zmanjševanje socialnih razlik. Vključejo tudi program, kjer izvajajo promocijo človekovih pravic, kar se nanaša na promocijo strpnosti, solidarnosti in medkulturnega dialoga.
V predšolski skupini imajo romski otroci težave z slovenskim jezikom. Za premagovanje jezikovnih ovir so zaposlili Romkinjo, ki pomaga obvladovati oba jezika, romskega in slovenskega.
Andreja Luštek meni, da so tovrstne delavnice potrebne, saj je na vsaki delavnici 15 otrok, v Šmihelu pridejo skoraj vsi romski otroci. Velika udeležba na vsaki delavnici pa je pomembno sporočilo, kako so tovrstne aktivnosti pomembne in potrebne, saj otroci drugih možnosti za kvalitetno preživljanje prostega časa v naselju po besedah Andreje nimajo.
Kot še dodaja Žuničeva, posebnih težav nimajo. Si pa v bodoče želijo predvsem večnamenske prostore v romskih naseljih in uspeha pri pridobivanju sredstev. Le tako bi lahko lahko zagotovili kontinuiteto pri izvedbi programa in s tem tudi prispevali k doseganju cilja, ki je večja socialna vključenost romske skupnosti.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se