© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Personalizirani oglasi
Čas branja 2 min.

Vam Facebook "prisluškuje"? Z novo spremembo mu tega sploh ni treba


S.R.
3. 10. 2025, 05.41
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Za uporabnike družbenih omrežij pod okriljem ameriškega tehnološkega velikana Meta se bo še pred koncem leta marsikaj spremenilo.

facebook
Facebook
V Meti so pred dnevi potrdili, da bodo oglasi na podlagi pogovorov z njihovim klepetalnim robotom še bolj personalizirani.

V Meti, ki med drugim obvladuje tako Facebook kot Instagram, pa tudi številne druge aplikacije, se že leta otepajo obtožb, da s pomočjo dostopa do mikrofonov na mobilnih telefonih svojih uporabnikov slednjim »na skrivaj« prisluškujejo.

Uporabniki so namreč pogosto zbegani, celo pretreseni nad tem in onim oglasom, ki jim ga ponudi družbeno omrežje. Prikaže jim točno to, kar se jim je v zadnjih urah ali dnevih pletlo po glavi. V Meti obtožbe že dolgo zavračajo kot eno od mnogih teorij zarote.

Resnici na ljubo ogromno dela pri zbiranju podatkov, ki se spretno izkoriščajo za prikazovanje oglasov, opravijo piškotki in druga orodja, za katera uporabnik mirne vesti da svoje soglasje. Obenem pri Meti uporabnikom oglase prikazujejo na podlagi tega, na katere objave klikajo in s kom so povezani na družbenih omrežjih. Na podlagi teh podatkov algoritem oceni, kaj bi uporabnika lahko zanimalo in kaj bi morda kupil.

Preberite še

Da so pri oglaševanju tako uspešni, veliko prispeva tudi dejstvo, da pretok podatkov poteka v obe smeri. Tudi podjetja, ki ponujajo izdelke in nastopajo kot oglaševalci, z Meto delijo informacije o obisku na svojih spletiščih. Algoritem ob tem posamezniku oglase prikaže tudi na podlagi ocene, kaj bi ga utegnilo zanimati, pri čemer ta ocena temelji na zanimanju drugih ljudi s podobnimi zanimanji.

Mark Zuckerberg
Profimedia
Glavni izvršni direktor podjetja Meta Mark Zuckerberg je tudi pred Kongresom zatrjeval, da svojim uporabnikom ne »prisluškujejo.«

Še pred koncem leta velika novost

A pri Meti zdaj pripravljajo veliko novost, ki bo zasenčila celo vseprisotne piškotke. Še več, domnevno »prisluškovanje« niti ne bo potrebno, saj bodo podatke kmalu začeli zbirati iz pogovorov in povezav med uporabniki ter njihovim klepetalnim robotom Meta AI, ki ga poganja jezikovni model umetne inteligence LlaMA.

Pod črto, pri Meti bodo vsebino, ki jo bodo svojemu klepetalnemu robotu izdali uporabniki, kmalu začeli uporabljati za to, da bodo sami in podjetja, ki jim podatke prodajajo, tem istim uporabnikom še bolj ciljno prikazovali oglase in učinkoviteje prodajali izdelke. Uporabnik bo namreč v klepetu sam razkrival stvari, kot so načrti o dopustu, težave, ki bi jih lahko rešil specifični izdelek, ali druge podrobnosti. Danes se za vsako tegobo najde tudi žavba, ki naj bi jo odpravljala.

Da bodo oglasi na podlagi pogovorov z umetno inteligenco še bolj personalizirani, so v Meti potrdili v sredo, ko so navedli, da bodo posamezne uporabnike o tem začeli obveščati naslednji teden. Slednji bodo nato prve spremembe pri prikazovanju oglasov začeli opažati tik pred koncem leta, saj bo novost uradno začela veljati 16. decembra.

V Meti so obenem potrdili, da bodo te podatke uporabljali tudi za prilagajanje vsebine, ki jo bo uporabnik na njihovem omrežju videl na splošno. Če bo denimo posameznik v pogovoru s klepetalnim robotom izkazal zanimanje za posamezen šport, bo v svojem viru novic na Facebooku videval več vsebine, povezane s tem športom.

Milijardni prihodki

Oglaševanje je za tehnološke velikane že danes izjemen posel. Kot poroča CNN, so prihodki iz oglaševanja pri Meti samo v prvem četrtletju tega leta znašali 46,5 milijarde dolarjev (slabih 40 milijard evrov), kar je za dobrih 21 odstotkov več od enakega obdobja lani.

S temi spremembami se bo v njihovo malho predvidoma steklo še več denarja. Ob tem nekateri v Silicijevi dolini predvidevajo, da bodo uporabniki v prihodnosti klepetalne robote v vse večji meri uporabljali tudi za spletne nakupe, da tega torej ne bodo več počeli z brskanjem po Googlu, družbenih omrežjih in spletnih trgovinah. V tem primeru bo Meta za bolj ciljno usmerjeno oglaševanje pridobivala zelo dragocene podatke, novost pa bo predstavljala pravo zlato jamo.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.