Za določeno kitajsko znamko trenutno lahko naročijo le brisalce
Cenovno kitajski avtomobili niso tako zelo ugodni kot bi pričakovali, a samo nakup avtomobila ni dovolj. Rezervne dele je izven uradne mreže skoraj nemogoče kupiti.
Nekoč se je Evropa posmehovala japonskim avtomobilskim znamkam, ki so bile precej za standardi, ki so jih bili vajeni vozniki takrat. Potem so prišli na vrsto korejski avtomobili, ki so res bili vse prej kot kos zahodni konkurenci. A tako prvi kot drugi so z leti in desetletji postali pomemben dejavnik na evropskih avtomobilskih trgih. Zdaj prihajajo »kitajci«, ki nudijo širok izbor vozil in skoraj nepregleden seznam različnih avtomobilskih znamk.
Cenovno niso tako ugodni kot bi pričakovali kupci. Konec koncev lahko za podoben denar kupite zahodne avtomobilske znamke, pa naj bo to z električnim ali naftnim pogonom.
Prevladujejo tradicionalne evropske znamke
Novembra letos so tako pri nas prvič registrirali 5531 osebnih in lahkih gospodarskih vozil, kar je 8,2 odstotka več kot novembra lani. Rast je, tako poroča STA, posledica povečanja števila prvih registracij osebnih vozil. Teh je bilo 4861 oziroma 13,5 odstotka več kot leto prej. Najbolj priljubljena znamka je bila Volkswagen (724 vozil), sledila sta Škoda (517) in Renault (457). Največ je bilo prodanih Renaultovih cliov in Škodinih octavij ter Volkswagnovih tiguanov in Škodinih kodiaqov.
V letu 2024 je na naš trg na novo prišlo dobrih 53.000 novih osebnih avtomobilov, a trenutno med največje kitajske znamke po nekaterih podatkih sodijo MG, Geely in Forthing.
Prodajalci in zastopniki kitajskih znamk bodo seveda trdili, da je zanimanja kupcev veliko, vseeno pa ostajajo manjši igralec na našem trgu, na drugi strani pa je tudi zaupanje kupcev še vedno bolj na strani priznanih in znanih znamk. Tudi električna vozila, ki naj bi bila neke vrste največji kitajski adut, se trenutno borijo z nezaupanjem kupcev, to pa se odraža tudi pri zanimanju za nova vozila.
Kaj pa rezervni deli?
A kot ve vsak lastnik vozila, ni dovolj avtomobil le odpeljete iz prodajnega salona. S časom in s prevoženimi kilometri ga je potrebno tudi vzdrževati in menjati sestavne dele.
Problematike dobave in cen nadomestnih delov zaenkrat lastniki novih vozil še ne občutijo, avtomobili so še sorazmerno novi ali vsaj novejši, a s časom bodo tudi ti morali romati v servisne delavnice. Pri podjetju Plan-net sicer pravijo, da je za vse njihove blagovne znamke Dongfeng, Forthing, BAIC in Hongqi zagotovljena stabilna zaloga rezervnih delov v njihovem skladišču v Sloveniji in skladiščih proizvajalcev v Evropi.
»Evropska skladišča za rezervne dele so za vozila Dongfeng in Hongqi na Nizozemskem, za vozila Forthing v Budimpešti in za vozila Baic v Varšavi. Rezervne dele, ki so na zalogi v našem skladišču v Sloveniji, dobavimo v servis v enem do dveh dneh po prejemu naročila, za rezervne dele, ki jih naročamo iz evropskih skladišč, pa je dobavni rok praviloma od 7 do 10 dni,« so povedali na Plan-netu.
Prodajalci ne opažajo težav
Po njihovo so tudi cene rezervnih delov primerljive s cenami rezervnih delov evropskih, korejskih in japonskih proizvajalcev, da pa so daljši dobavni roki za nadomestne dele le za tiste, ki jih naročajo neposredno iz Kitajske, v Evropo jih dobavijo z letalskim transportom, okvirni dobavni rok pa je dva do tri tedne.
»Do sedaj tudi nismo imeli omembe vrednih težav pri dobavi rezervnih delov. Dobavne poti so stabilne, zaloge pa redno dopolnjujemo, zato poteka oskrba brez večjih zadržkov,« še dodajajo.
Informacij in specifikacij ni
A če želi lastnik vozila rezervi del kupiti izven prodajne mreže, na tako imenovanem »after marketu« na primer pri kakšnem večjem trgovcu z avtomobilsko opremo, teh pa ni malo, pa lahko naleti na težave. Ti opažajo precejšnja ozka grla pri naročilih in dobavah. Eden od prodajalcev je na primer povedal, da lahko »za določeno kitajsko znamko od rezervnih delov v mrežo trenutno naročimo le brisalnike za sprednjo šipo. Saj se sliši smešno, a podatkov o določenih znamkah s Kitajske enostavno nimamo. Nimamo niti podatkov o mazivih, niti količin, ni niti specifikacij. Z dobavljivostjo in cenami originalnih delov pa nimamo izkušenj. Avtomobili so večinoma še v garancijskem roku in jih lastniki servisirajo na uradnem servisu,« je še povedal eden od prodajalcev.
Torej tudi pri kitajskih avtomobilih ni vse ugodno ali samoumevno. To pa je problematika, ki bo s časom, ko vozila ne bodo več v garancijah in jih bodo lastniki želeli servisirati še kje drugje in bodo iskali bolj ugodne nadomestne dele, postala še bolj očitna.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se