Evropa uvaja takojšnja plačila: denar na računu v nekaj sekundah
Na novinarski konferenci predstavljajo uredbo o takojšnjih plačilih, ki uvaja pomembne novosti na področju varnosti in učinkovitosti plačilnih transakcij.

Uredba stopi v veljavo 9. oktobra. V uvodni predstavitvi je direktorica Združenja bank Slovenije Stanislava Zadravec izpostavila, da ima Slovenija že nekaj let implementirano možnost takojšnjih plačil, zdaj pa se ta širi na celotno Evropo.
Za uporabnike Flika le dve novosti
V Sloveniji je znana oblika takojšnjih plačil Flik. Za njegove uporabnike se ne bo spremenilo skoraj ničesar. Izboljšana bo možnost nastavljanja limitov, uporabnik pa bo tudi obveščen, ko bo prejemnik prejel sredstva. Bistvena noviteta je tudi izboljšana varnost - storitev samodejnega preverjanja ujemanja naziva in IBAN številke (VoP – Verification of Payee).

Kako delujejo takojšnja plačila?
S takojšnjimi plačili bodo lahko uporabniki v spletni ali mobilni banki ter v poslovalnici banke izvršili plačila, ki bodo prejemniku na voljo v do 10 sekundah, vse dni v letu. Tako kot je sedaj pri uporabi storitve Flik. Pri ostalih nakazilih sedaj praviloma velja, da za izvršitev potrebujejo nekaj časa ter in se med vikendi in prazniki ne izvršijo.
Siniša Jančič iz Bankarta je navedel, da danes storitev Flik uporablja 800.000 uporabnikov, ki si med seboj vsak mesec izmenjajo približno dva milijona transakcij. Tudi že več kot 80 odstotkov vseh transakcij v enotnem območju plačil v evrih SEPA je v Sloveniji že narejenih na takojšen način. Ostale za to potrebujejo nekaj ur ali do dva dneva.
Preverjanje IBAN in nastavitev limita
Kot je pojasnil Jančič, bo uporabnik ob vnosu podatkov prejemnika plačila opozorjen, če vnesen naziv oz. ime prejemnika plačila ne bo ustrezalo vnesenemu IBAN. Uporabniki bodo lahko nastavili zgornjo mejo zneska za posamezno takojšnje plačilo (transakcijski limit) ali najvišji skupni znesek vseh plačil v enem dnevu (dnevni limit). Tako se bo zmanjšalo tveganje za plačilo napačnemu prejemniku plačila ali za prevarantska nakazila.
Ko potrdimo transkacijo, ni poti nazaj, ni reklamacije
Podatek, ki preveri prejemnika plačila, je po besedah Sandija Pibernika iz NLB informativen. "Torej informacija uporabniku, ki pa ne zaustavlja plačila," je poudaril. Sistem bo ponudil pet odgovorov, in sicer Ujemanje, Delno ujemanje pri malih napakah pri vnosu naziva oziroma imena in priimka, pri čemer bo ponudil pravo ime, Ni ujemanja, kjer današnji sogovorniki svetujejo veliko pozornost plačnika. Možna odgovora bosta še Preverjanje ni mogoče, če banka prejemnika še ne zagotavlja te storitve, ter Storitev trenutno ni na voljo v primeru težav delovanja sistema.
Če se ime in številka prejemnika nakazila ne bosta ujemala, bo to plačnika sistem opozoril. "A on je tisti, ki se bo odločil, ali bo to upošteval ali ne. Ko potrdimo transakcijo, je to dokončno, takrat ni več poti nazaj in tudi ni reklamacije," je opozorila Stanislava Zadravec. Tako je tudi pri določanju limitov plačil. "Banke morajo to možnost nuditi, na podjetjih in fizičnih osebah pa je, ali jo bodo izkoristile. Priporočljivo je, da jo," je dodala.
Obvestilo, da je prejemnik prejel sredstva
Banke bodo uporabnikom pri nastavitvi limita plačila po Pibernikovih besedah omogočale fleksibilnost, torej si bodo lahko nastavljeni limit plačil kadarkoli spremenile. "To je pomemben varnostni vidik oz. nek dodaten element tudi pri morebitnih zlorabah ali prevarah, poleg vseh ostalih zlatih pravil, ki veljajo za to področje," je dejal.
Novost je tudi, da bo na voljo informacija uporabniku, da je prejemnik prejel sredstva.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se