Zjutraj in popoldne se je vila kolona vozil


Če smo se pred dobrim mesecem še spraševali, kaj bodo prinesle vinjete, je bilo kmalu jasno, da je večina z njihovo uvedbo zadovoljna. Z DARS so sporočili, da so do 21. julija prodali kar 1,2 milijona šestmesečnih vinjet po 35 evrov in približno 20.000 po polovični ceni za motorna vozila.
Več kritik na novi sistem cestninjena imajo v tujini, in ko se človek kot turist znajde sredi Dalmacije, tako Hrvati kot tujci, ki so tja potovali preko Slovenije, ne morejo skriti ogorčenja, češ, kaj se greste vi, Slovenci, da tako odirate ljudi, ki samo potujejo prek vaše države.
Podatki sicer kažejo, da je pretočnost cestninskih postaj na račun te novosti večja, marsikoga pa vendarle razjezi dejstvo, da se je treba tam razvrstiti in zmanjšati hitrost na vsega 40 kilometrov na uro, saj so cestninski objekti zdaj za večino le ovira na cesti, na račun katere nam grozi plačilo kazni, če nas bodo ujeli med prehitro vožnjo.
Zadovoljni so
V krajih, ki so bili do julija zelo obremenjeni z vozili, ki so obvozila cestninsko postajo Dob, smo se pred nekaj meseci že mudili. Takrat smo bili v Dobu, tokrat smo se ustavili v vasi Pristavica, ki leži slab kilometer od avtocestnega priključka Bič. Anton in Cvetka Sever sta povedala, da imajo zadnji mesec skozi vas veliko manj prometa, da se da vsaj normalno živeti.
"Prej se je promet povečal ob petih zjutraj in tri ure je bilo grozno, popoldne pa se je začelo okoli tretje," se spominja gospodar Anton, ki je moral večkrat s traktorjem čakati po deset in več avtomobilov, da se je sploh lahko vključil v promet.
Cvetka pove, da so nekateri dobesedno dirkali skozi vas, čeprav so hitrost večkrat merili policisti, ki so po potrebi koga tudi dobro oglobili.

Zadnja leta so na državni cesti od Biča proti Ivančni Gorici prepovedali vožnjo tovornjakom nad šest ton, kar je stanje na regionalki bistveno izboljšalo, nič več se ne tresejo šipe na oknih in konec je z razbijanjem ogledal ob srečevanju kamionov.
Niso jih obsojali
Pravzaprav Severjeva nista zamerila tistim, ki so se izognili cestnini, razumela sta, da so nekateri na ta račun prihranili polovico plače ali štipendije.
"Prej sem se tudi jaz največkrat peljal do Ivančne in šele tam na avtocesto, če sem šel v Ljubljano, zdaj pa zapeljem na avtocesto že na Biču. Pred vinjetami se je na ta uvoz redkokdo zapeljal," pove Sever, ki se zaveda, da se bo promet skozi njihovo vas morda spet povečal, ko bodo uvedli elektronsko cestninjenje.

Zadovoljna je tudi mlajša generacija s Pristavice. Simon Zabukovec, jeseni bo začel obiskovati šesti razred na OŠ Veliki Gaber, je povedal, da jih je šolski avtobus popoldne puščal v Biču in da je bilo tam nevarno, če so se srečevali tovornjaki, saj je skoraj praviloma v tem primeru eden zapeljal na pločnik. Zdaj, ko je manj prometa, je tudi bolj varno prečkati cesto ali se voziti s kolesom, meni Simon.
V gostilni Grabnar v Radohovi vasi, kjer so znani po odličnih malicah in kosilih, se nič ne pritožujejo nad uvedbo vinjet, ne občutijo kakšnega izpada dohodka, kajti njihove stranke v večini niso bile tisti, ki so obvozili cestnino.
"Pri nas se je na prometu poznalo takrat, ko so tukaj prepovedali vožnjo za kamione, in ko niso več prihajali na malico šoferji," pojasni gostilničar Bojan Grabnar.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se