Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Ignoranca izvajalcev gradnje impoljskega mostu

Zaprli državno cesto brez obvestila


dolenjski-list
Besedilo in fotografije: Pavel Perc
23. 7. 2008, 14.45
Posodobljeno
24. 07. 2008 · 18:21
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

anton_krajnc.jpg
Anton Krajnc: "A smo samo številke?!"
zapora_pri_impoljci.jpg
Zapora pri Impoljci.

15. julija so brez vsakršnega obvestila, vsaj domačinov, zaprli državno cesto R 3 – 672, Impoljca – Zavratec. Le na spletni strani AMZS smo zasledili, da gre za polovično zaporo zaradi rekonstrukcije ceste do 11. 10. 2008. Promet poteka izmenično enosmerno. A številnim vaščanom okoliških vasi: Primož, Spodnje in Zgornje Impolje, Orle in domačijam ob Impoljškem grabnu so nenadejano podaljšali vožnje v bližnja središča, nekaterim tudi priškrnili dohodek od obrtne dejavnosti. Če so že zaprli cesto bi morali dati dopolnilne table, da je dovoljeno do ribnika oz. do odcepa Impolje – Primož – Orle, kajti sedanja prometna signalizacija daje vtis, da gre za popolno zaporo. Zdaj ljudje vozijo na svojo odgovornost, ker je nekdo odmaknil zaporo. Zadnjič se je pripeljal občinski arhitekt, pa tudi ni vedel, da je cesta zaprta, in se je obrnil nazaj, pripovedujejo ogorčeni domačini.

"Leta 1993 so že zaprli to cesto in je bila zaprta 4 do 5 let, bila je le občasno pogojno prevozna, ko so gradbinci sesuli hrib v Impoljškem grabnu. Včeraj smo zaslužili 4 evre in 95 centov! Prosil sem sevniškega podžupana Srečka Ocvirka naj nam pomaga. To so gotovo na občini sprejemali, pa, da se ni nihče vprašal, kaj bo z nami?! Bil sem tudi na Infri. V ta lokal sem leta 1992 vložil okrog 200.000 mark iz svoje avtoprevozniške dejavnosti. Nam so naredili velik izpad prometa. Zdaj je za nas vrhunec sezone, gostov, niti ribičev, pa skoraj ni," pripoveduje 59-letni upokojenec Anton Krajnc, čigar žena Ladislava je prevzela gostinsko dejavnost in prodajo ribolovnih dovolilnic za sevniško ribiško družino.

zapora_pri_zavratcu_0001.jpg
Zapora pri Zavratcu.

"Se bodo ljudje s helikopterjem vozili domov. Smo samo številke?" se nejevoljno sprašujejo domačini.

Družinska firma Kavaševih se ukvarja z zbijanjem palet. Močno neurje in hudourniški Impoljški graben, ki je ravno nasproti njihove domačije in obratovalnice, ki zaposluje 10 ljudi, sta spodjedla brežino in odnesla pol ceste. Podjetnica Marjana Kavaš pravi, da so obljubili, da bodo to ožino na državni cesti popravili do konca poletja, a prav nič ne kaže. Zdaj pa še ta zapora! "Vsak dan so od nas odpeljali od 500 do 800 palet, zdaj, odkar so zaprli ni nobenega več, ker je bila doli pri zapori policija in je vsakogar kaznovala, če je peljal!"

Nadzorni pri družbi Slovenska cestna podjetja d.o.o., Uroš Pengal nam je povedal, da je zapora potrebna zaradi gradnje impoljskega mostu, križišča in nadvišanja ceste, zaradi vpliva akumulacijskega bazena HE Blanca. Investitorja sta Direkcija RS za ceste in Infra. V ponedeljek so na koordinaciji z izvajalci (SCT in Cestno podjetje Ljubljana, podizvajalec pa je CGP Novo mesto) sklenili, da bodo namestili dopolnilne table, da je dovoljen le uvoz za lokalno prebivalstvo z Impoljce, izvoz pa ostaja preko Zavratca in Studenca. Inž. Pengal je še povedal, da bo potrebna sprva približno 14-dnevna popolna zapora zaradi del.

Višji svetovalec za komunalno in cestno infrastrukturo na sevniški občini Jože Žvar je v torek pojasnil, da so na občini dali le soglasje za obvoz preko Studenca do 30. septembra, da pa elaborat za omenjena dela govori o delni in popolni zapori od 7. julija do 11. oktobra.

Včeraj so nas domačini obvestili, da so izvajalci del na tej cesti nekaj hodili naokoli in se pridušali, da jih zdaj "mori še novinar". A vendarle se premika, gospodje so uspeli namestiti tablo vsaj pri zapori ceste v Zavratcu, ki sporoča, da je dovoljen le lokalni promet. Danes pa smo prvič slišali tudi na nacionalnem radiu, med prometnimi informacijami, obvestilo, da je cesta Impoljca – Zavratec zaprta za ves promet in da je obvoz čez Studenec. Zakaj šele zdaj, ko smo zadevo začeli, po pritožbah naših bralcev, raziskovati mi, je pa že drugo vprašanje. Direktorica Infre Ana Gračner, ki je v nedavni tragediji na Savi, pri HE Blanca izgubila tri ožje sodelavce, tudi piarovko Vojko Alif, ki je zgledno skrbela za obveščanje in odnose z javnostmi, je bila prepričana, da so bili ljudje obveščeni o zapori v lokalnih časopisih in na internetu, a teh informacij, razen na portalu AZMS, žal, nismo zasledili. Mimogrede: gradbinci impoljskega mostu so zdaj z bagerji tudi fizično onemogočili prevoz po zaprti državni cesti tistim drznim voznikom, ki so se doslej vozili mimo umaknjene zapore z Impoljce proti Artu.

palete_pri_kavasevioh.jpg
Palete pri Kavaševih čakajo na kupce.

Na današnji novinarski konferenci smo podžupana Srečka Ocvirka pobarali za komentar te zapore državne ceste in povedal je, da je od izvajalcev del nesprejemljivo, da so zaprli cesto z obeh strani, ne, da bi namestili vsaj ustrezno prometno signalizacijo, da je vendarle lokalni prevoz še možen, kar naj bi zdaj popravili.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.