© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Tretja os: Štiripasovnica tudi na zahodu


dolenjski-list
B. Blaić
23. 3. 2012, 07.35
Posodobljeno
06. 04. 2012 · 13:44
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

predstavitev_sprememb_dpn_nm_maline_01.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
predstavitev sprememb DPN NM-Maline 01
predstavitev_sprememb_dpn_nm_maline_03.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
Glavni projektant prvega dela južnega kraka tretje razvojne osi Andrej Jan. (Foto: B. B.)
predstavitev_sprememb_dpn_nm_maline_06.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
Slobodan Novaković, član posebne skupine KS Ločna-Mačkovec. (Foto: B. B.)
predstavitev_sprememb_dpn_nm_maline_02.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
Janez Planinšek iz civilne iniciative krajanov naselja Pod Trško goro. (Foto: B. B.)

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je v prostorih kmetijske šole Grm sinoči predstavilo spremembe osnutka državnega prostorskega načrta (DPN) za južni krak tretje razvojne osi med Novim mestom in priključkom Maline na belokranjski strani Gorjancev.

Kot je uvodoma povedala predstavnica ministrstva, je država pred kratkim dala pobudo za vključitev tretje osi v evropsko prometno omrežje, s čimer se bodo, če bo Slovenija s pobudo uspela, znatno povečale možnosti evropskega financiranja projekta.

Skoraj natanko leto dni po prvi predstavitvi osnutka DPN je projekt doživel kar nekaj sprememb, od katerih je najočitnejša tista, s katero se tudi zahodni krak ceste mimo Novega mesta spreminja v štiripasovnico. Zato v Pogancih, kjer naj bi se zahodna in vzhodna cesta srečali, tako ni več predvideno krožišče ampak razcep.

Kot je povedala Jelka Hudoklin iz Acerja, ki je pripravil osnutek DPN, je novost tudi ta, da bosta oba mostova prek Krke predmet posebnega javnega arhitekturnega natečaja. Na vzhodni trasi je za rušenje še vedno predvideno 23 objektov (prej 29), na zahodni pa zaradi razširitve v štiripasovnico 20 (prej 11). Ob 18 km dolgi vzhodni in 12 km zahodni cesti bi Novo mesto dobilo tudi dodatnih 15,5 km kolesarskih poti, dobre 3 km novih priključnih cest in kakih 30 km deviacij.

V živahni razpravi, ki je sledila, so imeli največ pomislekov, tako okoljskih kot prometnih, predstavniki krajanov Mačkovca in Ločne. Ponovno so opozorili na dejstvo, da bo cesta, ki bo v prihodnosti služila tudi kot glavna povezava zahodne Bosne z Evropo, potekala skozi Novo mesto in tik ob strnjenem naselju. Opozorili so tudi na neprimerno izvedbo priključka tretje osi na avtocesto pri Mačkovcu. Kot se je namreč izkazalo, se vozniki, ki bodo v Mačkovec prihajali iz mesta ali tovarne Krka, na avtocesto ne bodo mogli priključevali kot doslej, ampak bodo morali pot nadaljevati vse do izvoza Novo mesto–zahod pri Karteljevem! Ob nekdanji H1 pa bo med obema izvozoma v prihodnosti zrasel tudi kamionski terminal …

Sicer pa so v KS Ločna-Mačkovec na zboru krajanov že v ponedeljek sprejeli še paket sklepov, v katerih izjavljajo, da nikakor ne nasprotujejo cesti in povezavi z Belo krajino, a ne na škodo naseljenega prostora. Zahtevajo izdelavo dodatnih študij, saj si dosedanje med seboj nasprotujejo, pripravljavci načrtov pa naj ponovno preverijo možnost priključevanja tretje osi na Lešnici oz. njen potek po zahodnem delu Novega mesta. V načrtovanje se mora po mnenju krajanov kot partner vključiti tudi novomeška občina, sam projekt pa naj razdelijo na dva dela, na mestnega in tistega od Pogancev dalje. O vsem skupaj bodo seznanili tudi varuha človekovih pravic.

Več v Dolenjskem listu


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.