Snežiti lahko začne v petek ...


Družba CGP, Področje vzdrževanja cest iz Novega mesta, je danes pripravila novinarsko konferenco, na kateri je direktor Anton Hrastar povedal, da so pripravljeni na prihod zime oziroma na sneženje.
''Vem, da bodo ljudje govorili, da nas je sneg spet presenetil. Tako govorijo vsako leto, jaz pa lahko odgovorno trdim, da smo bili pripravljeni tudi lani in da nas sneg ni presenetil. Težava je v tem, da ljudje mislijo, da mora biti prav njihova cesta najprej očiščena in sploh niso pripravljeni malo potrpeti. Poudarek je na 'malo'. Zimsko službo izvajamo na 2.742 kilometrih javnih cest in upam si trditi, da so v dveh urah po sneženju te ceste splužene in posute. Za učinkovito delo imamo na razpolago 182 snežnih plugov, 79 vlečnih posipalcev, 10 avtomatskih posipalcev za suho mokri posip in 19 avtomatskih posipalcev za suhi posip,'' je povedal Anton Hrastar in razjasnil, da v suhi posip sodijo pesek in sol (pesek je domač, sol pa iz Egipta in Tunizije), tekoči posip pa ima kemijsko formulo MgCl2. Gre za magnezijev klorid, ki ima to prednost, da ga lahko uporabljajo pri precej nižjih temperaturah (do minus 11 st. Celzija), suhi posip pa deluje pri temperaturah od minus 5 do minus 7 stopinj.
Letošnja novost pa je novo vozilo, namenjeno Novemu mestu, natančneje - pluženju ozkih mestnih ulic. Za njegov nakup so odšteli 220 tisoč evrov. Uporabno bo tudi takrat, ko snega ne bo. Ima namreč vrsto priključkov, s katerimi je na primer mogoče tudi pometati cestišče in še marsikaj.
Za posipanje cest v povprečju porabijo na leto 15 tisoč ton soli, 11 tisoč kubičnih metrov peska in 60 tisoč litrov tekočega MgCl2. Trenutno so skladišča polna in lahko se zgodi, da bodo polna še kar nekaj časa, lahko pa, vse je odvisno od vremena, se zgodi, da bodo čez teden dni že prazna.
Letos so okrepili pluženje in posipanje dveh cest, ki sta se v preteklosti izkazali za najbolj problematični. To sta cesta čez Gorjance in pa cesta Karteljevo - Pluska. Na njih bodo dejavna tri vozila, lani sta bili le dve.
Na vprašanje, katere ceste imajo prednost pri pluženju in posipanju, je Anton Hrastar odgovoril, da ni prednostnih cest. Ko je vremenska napoved sneženje, je (in takšen način bo veljal od tega petka, 21.11.) v stalni 24-urni pripravljenosti vsa mehanizacija, gre za približno 200 kooperantov. Ti ukrepajo takoj in sicer gredo v akcijo na cestah, za katere so skrbeli že lani. To pomeni, da jih poznajo in lahko hitreje delajo. Če bo sneženje zelo močno, bo seveda tudi treba izločati vozila iz prometa, vendar pa, kot že omenjeno, bodo ceste najmanj dve uri po sneženju normalno prevozne.
Sicer pa CGP, Področje vzdrževanja cest, zbira podatke o razmerah s fizičnim ogledom terena, s pomočjo cestnih kamer na državnih cestah in s pomočjo cestno vremenskih postaj. Hrastar je še dodal, da bo 24-urno dežurstvo v veljavi vse do 15. marca in še enkrat zagotovil, da oni ne bodo krivi za morebitne zastoje. Žal pa ni nikogar, ki bi lahko zagotovil, da se ne bodo prav v času sneženja našli posamezniki brez nujne zimske opreme in tudi vozniki tovornjakov, ki precenjujejo svoje vozilo in predvsem sebe. V takšnih primerih pa CGP ne more jamčiti za prej povedano. Lahko pa vsem takšnim jamčimo, da se bodo srečali s policisti, ki so med drugim vešči pisanja računov, v veliko pomoč pa so jim tudi sodniki za prekrške.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Pogovor z Antonom Hrastarjem