Slovenija, Podravje: Varnostni pas ni za okras
Do 25. marca poteka pod okriljem Agencije za varnost prometa nacionalna preventivna akcija Varnostni pas.

Cilj akcije je povečati delež pripetih voznikov in potnikov med vožnjo, tako odraslih kot otrok, podučiti, kako se pravilno namesti varnostni pas, dvigniti kulturo zavedanja pomembnosti uporabe varnostnega pasu ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč.
Tretjina umrlih ni bila privezana
Po statističnih podatkih kar tretjina lanskih smrtnih žrtev med vozniki in potniki v osebnih vozilih ni uporabljala varnostnega pasu (33 %), delež pripetosti smrtnih žrtev med potniki pa je bil za več kot deset odstotkov slabši kot pri voznikih (44 %). Med telesno poškodovanimi vozniki je bil delež pripetosti boljši – med huje poškodovanimi vozniki jih varnostnega pasu ni uporabljalo 14 %, med lažje poškodovanimi pa trije odstotki. Večina ljudi sicer pozitivno ocenjuje uporabo varnostnega pasu, vendar pogosto, predvsem na vsakodnevnih in krajših vožnjah, podcenjujejo tveganje in možne posledice trka in ga zato ne uporabljajo. Varnostni pas pri trku upočasni oziroma prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti ob trku. Sile pri trku so enake ne glede na sedež v vozilu, zato je uporaba varnostnih pasov nujna tudi na zadnjih sedežih, v vseh vozilih in na vseh vožnjah.
Najmanjši delež pripetosti na zadnjih sedežih
Opazovanja, ki jih je leta 2016 izvedla agencija, so razkrila, da je med vožnjo varnostni pas uporabljalo 90 % voznikov, 92 % potnikov spredaj ter le 68 % potnikov na zadnjih sedežih, otroci pa so bili v povprečju pripeti v 93 %. Najpogosteje so bili voznik in sovozniki pripeti med vožnjo na avtocestah, nato na regionalnih cestah, najnižji delež pripetosti pa so opazili pri vožnji po ulicah znotraj naselij. Opazovanja tudi kažejo, da so ženske v povprečju pogosteje pripete kot moški.
Otroci še vedno prepogosto nepripeti
Statistični podatki o prometnih nesrečah z udeležbo otrok razkrivajo, da so otroci najpogosteje huje poškodovani (več kot 6 %) kot potniki v vozilih, pogosto, ker niso ustrezno pripeti in nameščeni v otroških varnostnih sedežih. Pripetost otrok se je sicer od leta 2005 povečala za kar 36 %, k čemur so zagotovo veliko prispevale tudi preventivne aktivnosti in usklajene akcije. A otroci še vedno prepogosto niso pripeti ali pravilno pripeti v ustreznih sedežih, kadar se vozijo po ulicah znotraj naselij.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se