© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Razbremenitev prometa
Čas branja 3 min.

Vesel dan za Štajerce: končno dočakali, kar so dolgo pričakovali


P. S.
STA
17. 10. 2025, 05.47
Posodobljeno
07:26
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Danes se bo pričela gradnja dolgo pričakovane zahodne obvoznice v Mariboru.

bager gradnja.jpg
BOBO
Začela se bo gradnja zahodne obvoznice (fotografija je simbolična).

Z obvoznico bo vzpostavljena prometna povezava s Koroške proti Podravju in avtocestnemu omrežju, ki bo razbremenila mestno središče Maribora, izboljšala pretočnost prometa ter povečala kakovost bivanja prebivalcev. Slovesnega dogodka ob začetku del se bo udeležila tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki bo skupaj s podžupanom Maribora Gregorjem Reichenbergom izročila ključe delovnih strojev in tako simbolično omogočila začetek gradnje.

Gradnja v treh etapah

Projekt izgradnje obvoznice, ki bo dejansko tekla po južnem robu Maribora, je razdeljen na tri etape. Zaenkrat je pridobljeno pravnomočno gradbeno dovoljenje šele za prvi del prve etape, ki se začne v krožišču s pred več desetletji zgrajeno dvopasovnico v Borovi vasi in nadaljuje do Kardeljeve ceste. Prvi del zajema odcep od krožišča do območja za bencinsko črpalko na Streliški cesti v dolžini 380 metrov.

Etape gradnje

  • 1. etapa (Streliška–Kardeljeva)
  • 2. etapa (Kardeljeva – Tržaška)
  • 3. etapa (Tržaška – avtocesta)
mb zahodna obvoznica.jpg
/
Načrt poteka mariborske zahodne obvoznice

Za prvo etapo obvoznice do Kardeljeve ceste, dolgo skupno 1,3 kilometra in zaenkrat ocenjeno na 20 milijonov evrov, je bil izvajalec gradbenih del izbran že pred dvema letoma, nato pa so čakali na gradbeno dovoljenje. Med drugim so reševali nesoglasja s stranskimi udeleženci, ki menijo, da predvidena trasa obvoznice poteka preblizu njihovih objektov, ter lastniki zemljišč, po katerih bo tekla cesta. Da bi lahko čim prej začeli gradnjo, so to etapo razdelili na dva dela in se v začetku septembra razveselili gradbenega dovoljenja za prvi del. "Stvari smo končno premaknili. Ogromno je bilo narejenega. Vem, da si je marsikdo želel, da bi bila kakšna stvar urejena tudi prej, ampak postopki so pač takšni," je takrat v Mariboru povedala ministrica Bratušek.

Preberite še

Bratušek: "Ne moremo se 'cenkati'"

Za drugi del prve etape še niso uspeli pridobiti vseh zemljišč. Zoper pet lastnikov so začeli postopek razlastitve, kar je dovolj, da lahko podajo zahtevo za gradbeno dovoljenje. "Skušamo se z vsakim dogovoriti, vsakemu ponudimo največ, kar po zakonu lahko. A ljudje včasih težko razumejo, da se mi, če rečem po domače, ne moremo cenkati, ampak da nas omejuje zakonodaja," pravi Bratušek.

Direktorica Direkcije RS za infrastrukturo Karmen Praprotnik je povedala, da pridobitev gradbenega dovoljenja za drugi del pričakujejo do konca leta. Tako bi lahko nemoteno nadaljevali gradnjo prve etape.

Pomembno za razvoj Pohorja

Pred mesecem in pol je bil tudi sprejet državni prostorski načrt za drugo in tretjo etapo obvoznice do priključka na avtocesto. Kdaj bi se tu lahko začela gradnja, nihče ne upa napovedati. Ministrica izpostavlja, da je pridobivanje zemljišč in potrebnih dovoljenj vedno zelo zahtevno in vzame veliko časa.


Z obvoznico bo po napovedih prometno razbremenjeno središče Maribora, predvsem Cesta proletarskih brigad, ki zdaj nosi breme večine tranzitnega prometa. Po besedah mariborskega župana Saše Arsenoviča gre za strateško razvojni projekt, ki bo med drugim vplival tudi na nadaljnji razvoj Pohorja.

bratusek.JPG
BOBO
Ministrica Alenka Bratušek

Skupaj dobrih 5 kilometrov

Trasa skupno nekaj več kot pet kilometrov dolge ceste se začne v krožišču v Borovi vasi in poteka pod obronki Pohorja po južni strani Razvanjskega potoka. Za križanjem z Razvanjsko cesto, pri dvorcu Betnava, se usmeri proti jugu in poteka v energetskem koridorju po poljih med Razvanjem in Tržaško cesto. Zatem se usmeri proti vzhodu, pri čemer prečka obstoječo regionalno cesto preko viadukta, med poslovno cono na severni strani in Bohovo na južni strani. V nadaljevanju poteka po severni strani Radvanjskega potoka, z viaduktom prečka železniško progo Pragersko-Maribor in se zaključi pri novem priključku na avtocesto A1 Slivnica-Pesnica (med priključkom Rogoza in Ptujska cesta).

Ministrstvo res zavlačuje?

Za boljšo pretočnost prometa v Mariboru je po besedah župana ključna tudi izgradnja podvoza Ledina do poslovne cone Tezno, ki se že načrtuje, v zametkih pa ostaja ideja občine o predoru pod mestnim središčem, ki bi nadomestil nekoč načrtovano, zdaj pa ne več izvedljivo severno obvoznico. Država se je odločila za izdelavo svoje študije upravičenosti tega projekta.

"Maribor nujno potrebuje celoten avtocestni obroč okrog mesta, torej tudi severno obvoznico, te pa ni še niti na vidiku. Čeprav je občina na ministrstvo za infrastrukturo že lani dostavila študijo, ki kaže, da je gradnja predora mogoča, bo ministrstvo po napovedih dalo izdelati lastno študijo, ki naj bi pokazala, ali je predor smiselna rešitev ali pa so boljše kakšne druge. Seveda je vsem jasno, da je namen takega odgovora zgolj zavlačevanje, pa čeprav je država dolžna tranzitni promet speljati izven mesta," je pred časom o problematiki obvoznice pisal Večer.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.