Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Izredni prevozi: Ovira so krožišča, celo semaforji in drevesa


Senka Dreu
22. 2. 2024, 04.53
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Najbrž ga ni voznika, ki mu na cesti še ne bi bilo treba kdaj zapeljali na stran, da se je umaknil širokemu tovoru, na katerem je pisalo Convoi Exceptionel in ki ga običajno spremljajo vozila z utripajočo rumeno lučjo. Pa ste se kdaj vprašali, kako poteka organizacija takega prevoza?

1708422899_sd-izredni_prevozi02.jpeg
Arhiv Štajerskega Tednika

Pod izredni prevoz štejemo vse, kar kakorkoli presega ustaljene dovoljenje mere, tako po širini, dolžini ali/in teži, glede na odstopanja od teh mer pa so izredni prevozi razvrščeni v več kategorij. Od tega, za kakšna odstopanja od »normale« gre, je odvisno, koliko dovoljenj mora prevoznik za tak prevoz pridobiti. Pristojni organ za izdajo dovoljenj v Sloveniji je Ministrstvo za infrastrukturo.

Do potankosti načrtovana trasa

Na trasi, po kateri bo šel izredni prevoz, je treba do potankosti preučiti vsa morebitna ozka grla, zapore zaradi delovišč ob cesti, moteče obcestne svetilke, prometne znake, semaforje, drevesa, tudi preozka krožišča …, nato pa vse vključiti v dovoljenje. »Ko ga pridobimo, na poti za nas ne sme biti ovir. Pa vendar se lahko zaplete že na začetku, in to pri merah: če denimo od naročnika ne dobimo pravih dimenzij tovora, kar se je tudi že zgodilo, to postopek zavleče, saj sledijo nove vloge za dovoljenja, s tako zamudo pa stroški samo naraščajo, prav tako stres, in to na vseh straneh: pri naročniku, pri nas kot prevozniku in pri končnem kupcu,« razlaga Klemen Konrad z Malne v občini Sveti Jurij v Slovenskih goricah, mlad podjetnik, ki se ukvarja z izrednimi prevozi.

Po študiju na mariborski višji prometni šoli se je zaposlil v domačem transportnem podjetju, lani pa tudi formalno prevzel družinsko tradicijo, ki je prešla že na tretjo generacijo. V 70. letih prejšnjega stoletja je bil namreč njegov dedek Anton dolgo časa daleč naokoli edini zasebnik, ki je prevažal gramoz, kasneje je posel prevzel njegov sin, prav tako Anton, ki ga je razširil na opravljanje izrednih prevozov. Danes je v podjetju Transport Konrad zaposlenih 11 ljudi, v voznem parku pa stoji devet kamionov in prav toliko prikolic.

Medijsko odmevni prevozi

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.