© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
CGP: »Na zimo smo pripravljeni«

Bo pripravljenost cestarjev (in voznikov) na preizkušnji že konec tedna?


dolenjski-list
18. 11. 2008, 08.00
Posodobljeno
03. 12. 2008 · 09:23
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

sneg_cgp.jpg
CGP Novo mesto
(Foto: CGP Novo mesto)

Vremenoslovci za konec tedna napovedujejo padavine, tudi snežne. Nov izziv torej tako za voznike kot za vzdrževalce ceste. V CGP Novo mesto, ki izvaja zimsko službo v devetnajstih občinah Dolenjske, Posavja, Bele krajine in Kočevskega, kjer je skupaj kar 2.742 kilometrov javnih cest, so na zimo in zimske razmere pripravljeni. Tako z opremo, posipi kot kadri – v izvajanje zimske službe je namreč vključenih kar okoli 350 delavcev različnih strok.

Povprečje iz preteklih let kaže, da cestarji na zimo porabijo letno okoli 15 tisoč ton soli, 11.000 kubičnih metrov peska in 60 tisoč litrov tekočega MgCl2. Poraba materiala ni konstantna, pač pa je odvisna od vremenskih razmer. Pogosto se zgodi, da imajo skladišča po cel mesec polna, a zaloge se lahko že v enem tednu spraznijo.

Glede na to, da je bila vzdrževalcem cest lanska zima kar naklonjena, bodo nekatere novosti, ki so jih uvedli lani, verjetno preizkusili letos, tudi nov avtomatski posipalec in dodatno vozilo na Gorjancih in novo vozilo za čiščenje novomeških mestnih ulic, sicer pa bodo območje pokrivali z devetimi vzdrževalnimi bazami in štirimi zimskimi točkami, kjer so zahteve največje in je takojšnje ukrepanje nujno; na Suhorju, v Colnarjih, V Vrčicah in na Bizeljskem.

V veliko pomoč pri ugotavljanju razmer na cesti so jim tudi tri kamere, ki so postavljene na Vahti, Kateljevem in v Colnarjih, in treh vremenskih postaj, ki kažejo številne vremenske podatke, celo slanost cestišča.

anton_hrastar.jpg
CGP Novo mesto
Anton Hrastar: "Trudili se bomo, da bo zapor ob sneženju čim manj, če pa bodo, da bodo čim krajše." (foto: T. J. G.)

Za zimsko službo na avtocesti skrbi Darsova izpostava, za del hitre ceste, kjer avtocesta še ni zgrajena, pa še CGP. »Predvsem kritična sta še vedno Poljanski klanec in odsek na Pluski, kjer težave nastopijo, ko pride do zdrsa kakšnega tovornjaka in vzdrževalci cest sploh ne morejo zraven, vse bolj zahtevna pa je tudi cesta Soteska – Črmošnjice – Črnomelj (Partizanka), kjer je vse več tovornega prometa,« pravi Anton Hrastar, direktor področja vzdrževanja cest pri CGP Novo mesto.

Izločanje tovornjakov je ob močnejšem sneženju najbolj enostavna preventiva, sicer pa je tudi zakon jasen, da se morajo tovorna vozila nad 7,5 tone ob nastanku snežnih padavin sama izločiti.

»Vsem voznikom priporočam, naj se v času močnejšega sneženja ne odpravljajo od doma, če to ni nujno potrebno, sicer pa bomo vzdrževalci cest dve uri po koncu sneženja zagotavljali, da bodo ceste normalno prevozne,« zagotavlja Hrastar.

Predpisi pravijo, da na cestah 1. reda (avtoceste, hitre ceste) ne sme biti več kot 10 centimetrov snega, na cestah 2. reda pa ne več kot 15 centimetrov snega. Sicer velja, da je cesta prevozna, če je prevozna s snežnimi verigami. Cestarji pravijo, da lahko dve uri po končanem sneženju zagotovijo nemoten promet, a dejstvu, da v času sneženja prihaja do zastojev, se ne moremo izogniti. Zato je v zimskih razmerah uporaba zimske opreme nujna, pa tudi dobršna mera strpnosti in potrpljenja.

T. J. G.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.