Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Bo nov Spar križišče spremenil v krožišče?


L. Markelj
26. 8. 2014, 10.40
Posodobljeno
27. 08. 2014 · 07:05
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

l1080036.jpg
L. M.
Mnogi Novomeščani na Drsko vozijo raje po ozki in prometni Westrovi ulici kot po široki Topliški cesti, ker je treba v križišču predolgo čakati. (Foto: L. M.)

##IMAGE-3335840##

Mnogim se že leta 2010, ko je Direkcija RS za ceste (DRSC) obnovila del Topliške ceste, uredila površine za pešce in kolesarje, postavila nekaj avtobusnih postajališč, ustrezno prometno signalizacijo, postavitev semaforiziranega križišča na stičišču Topliške ceste, Ulice Slavka Gruma in Irče vas ni zdela najboljša prometna rešitev.

To se kaže tudi danes, saj se promet odvija prepočasi in prebivalci največje novomeške stanovanjske soseske Drska, ki se v tem križišču vključujejo na glavno cesto ali proti centru mesta oz. naprej proti avtocesti ali v smeri proti Dolenjskim Toplicam, so nezadovoljni. Na zeleno luč je treba s stranske ceste dolgo čakati, zlasti v prometnih konicah se hitro nabere kolona, medtem ko je obnovljena Topliška cesta odprta za promet in skoraj prazna. Novomeščani so se tako začeli posluževati drugih ozkih ulic skozi naselje, kjer je najnevarnejša Westrova ulica tik pred železniškim prehodom - zelo je ozka, le delno je opremljena s pločniki, predvsem pa je zelo prometna. Uporablja jo veliko pešcev, saj šolarji z bližnje železniške postaje tu hodijo peš v šolski center, športno dvorano Leona Štuklja itd., pa tudi vsi ostali stanovalci soseske, ki hodijo v mesto, k zdravniku….

Na Mestni občini Novo mesto pravijo, da ta problem poznajo in so dogajanje spremljali od postavitve semaforjev naprej. Posredovali so pri spremembi semaforskega časa, tako da je zeleni interval iz smeri Ulice Slavka Gruma odprt najdlje, kar se da. Sicer pa pravijo, da so že ob izdaji soglasja k projektu pred let predlagali krožno križišče, »a se projektanti niso strinjali z našim predlogom in so svojo odločitev utemeljevali, da s krožiščem ne bomo dosegli želenega učinka zaradi preblizu ležečega klasičnega križišča pri avtobusni postaji. Tudi predlog, da se v križišču naredi desni zavijalni pas mimo semaforja, ni bil sprejemljiv.

Na mestni občini pravijo, da niso prejeli še nobene pobude ali namiga, da se križišče spremeni v krožišče.

Na Direkciji RS za ceste so prepričani, da je krožišče na Drski boljša rešitev od križišča, za to so bile narejene ustrezne študije. Pravijo pa še, da so od zunanjega investitorja v proučitev prejeli projektno nalogo za preureditev križišča zaradi gradnje trgovskega centra Spar. “Usklajevanja o tem še potekajo, saj umestitev vsakega večjega trgovsko - poslovnega centra v nek prostor vpliva na prometne tokove in je zaradi pričakovanega povečanja prometnih obremenitev potrebno povsem na novo urediti obstoječo prometno ureditev,« sporočajo z direkcije.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.