© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Slovenija v letnem poročilu AI zaradi novomeških Romov


lokalno
28. 5. 2008, 00.00
Posodobljeno
21:09
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

romi_otroci.jpg
Romski otroci na letošnji novomeški prireditvi ob svetovnem dnevu Romov

##IMAGE-2232784##

Amnesty International je v letno poročilo 2008 o stanju človekovih pravic v svetu tudi tokrat vključila Slovenijo, in sicer tako kot lani zaradi neureditve vprašanja izbrisanih in zaradi neuspeha pri celoviti vključitvi romskih otrok v izobraževanje. Poročilo so predstavili na današnji novinarski konferenci AI Slovenije v Ljubljani.

Prejšnji mesec smo sicer poročali, da je v Bratislavi na konferenci o Romih komisar SE za človekove pravice Thomas Hammarberg posebej izpostavil slovensko šolsko ministrstvo in ministra kot primer dobrih praks na področju izobraževanja Romov.

Kar zadeva diskriminacijo Romov, pa AI v letnem poročilu navaja, da oblasti niso uspele celovito vključiti romskih otrok v izobraževanje in so v nekaterih osnovnih šolah dopuščale vzpostavitev posebnih skupin za romske otroke, pri čemer se je v nekaterih primerih poučevalo po skrajšanem učnem programu.

Kot so še zapisali na AI, je t. i. Bršljinski model, uporabljen na osnovni šoli Bršljin v Novem mestu, predvideval poučevanje v ločenih skupinah za učence, ki so potrebovali pomoč pri določenih predmetih. Učitelji v Bršljinu so priznali, da te skupine sestavljajo večinoma, včasih pa izključno Romi.

Slovenske oblasti so trdile, da takšen model ni vodil v segregacijo romskih otrok in da so bili učenci razdeljeni v posebne skupine le začasno, AI pa je dobil informacijo, da se model še razvija. Kot so še zapisali na AI, nadaljnje podrobnosti do konca minulega leta niso bile znane.

Vodja projektov AI v Sloveniji Blaž Kovač je po poročanju STA v zvezi z izobraževanjem Romov povedal, da se bo AI posvetil nacionalnemu modelu izobraževanja romskih učencev, ki je v pripravi za prihodnje šolsko leto. Ob tem je izrazil upanje, da se bo ta prihodnji model ognil težavam in nevarnostim iz preteklosti. Sicer pa je poudaril, da gre pri romski problematiki za kompleksen problem, izobraževanje pa je zgolj eden izmed njegovih delov. Zato bi bilo to problematiko po mnenju AI potrebno obravnavati celotno.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.