Janez Janša – slovenski Berlusconi?
Politična opredeljenost medija je lahko velika težava. Še posebno če poskuša biti zakrita, kar velja za večino tovrstnih primerov pri nas. Te dni smo lahko slišali o novem medijskem projektu s podporo Janeza Janše. Tokrat prvič nastaja medijska hiša z jasno politično usmeritvijo.

V stavbi nekdanje bežigrajske občine v Ljubljani je pred dvema dnevoma potekala ustanovna skupščina nove medijske hiše, ki bo ponudila televizijo, radio in spletni portal, je v izjavi za medije povedal koordinator projekta Boris Tomašič. Projektu je že pred časom izrekel podporo predsednik SDS Janez Janša. Medijska hiša vključuje dve družbi: delniško družbo Nova 24TV.SI, ki bo izdajateljica televizije, ter družbo z omejeno odgovornostjo Nova, ki bo ponudila radio in portal. Ustanovni družbeniki so za direktorja Nove imenovali Tomašiča, Novo 24TV.SI pa vodi upravni odbor – izvršni direktor Andrej Kregar, člani odbora pa so Aleš Hojs, Aleš Primc, Ivan Štuhec, Božo Predalič ter Klavdija Snežič.

(Ne)strankarski
Pri tem je nadvse zanimiva izjava Tomašiča, da bo medijska hiša, ki bo sledila vrednotam evropske desnice, »politično profilirana, ne pa strankarska«. Gre za neke vrste polovičarsko transparentnost, saj je težko verjeti, da to ni strankarski projekt, ko pa k zagonu tega nagovarja zgolj prvak ene politične stranke, hkrati pa v upravnem odboru sedijo posamezniki, ki so v preteklosti že bili tesno povezani bodisi z Janezom Janšo bodisi z SDS.
Nepristransko pristranski
Desničarska televizija bo ponudila izključno informativni program, tudi pri radiu in portalu bo poudarek na informativnih vsebinah. Tukaj se postavlja vprašanje, kako bodo politično profilirani medij in njegovi novinarji o dogajanju poročali nepristransko, brez zavajanja ali celo zlorabljanja medija za propagandne namene. Strokovnjaki v tem sicer ne vidijo večjih težav, saj gre, tako v Društvu novinarjev Slovenije, za vnaprej znano dejstvo, da bo to politični medij, in bo tako gledalec, bralec ali poslušalec točno vedel, kakšna je uredniška politika. V društvu novinarjev dodajajo, da je celo »bolje, da politična stranka jasno izrazi svojo podporo določenemu mediju, kot pa da se skriva za brezplačniki, avtorji pa za psevdonimi, čemur smo bili že priča«. Na istem bregu stoji tudi strokovnjak za medije Domen Savič, ki je za naš časopis zapisal: »Nepristransko poročanje ne obstaja in vse medijske hiše bodisi zaradi lastniških povezav bodisi zaradi osebnih prepričanj delavcev v medijih poročajo pristransko.« Strokovnjak Boris Vezjak pa je nekoliko drugačnega mnenja; pravi, da je »osnovna ideja, ki stoji za ustanovitvijo nove medijske hiše, zgolj ena: pod pretvezo, da mediji niso objektivni in ne poročajo po resnici, znova zmagati na volitvah«. Vezjak je prepričan tudi, da »bomo priča podreditvi novinarskega poklica za potrebe širjenja ideologij in političnega navijaštva«, in hkrati opozarja: »Novinarji blizu prvaka SDS že doslej niso cenili stališč Novinarskega častnega razsodišča in so ga, skupno z DNS, tudi odkrito ignorirali. Poslej jih bodo morali še bolj.«
Janševi apetiti
Zakrožile so tudi špekulacije, da ima Janša še večje apetite po obvladanju slovenskega medijskega prostora. Obstajale naj bi povezave z Bojanom Požarjem, ki je pred kratkim postal lastnik pomembnega deleža slovenskih revij, čeprav kupnine zanje še ni poravnal. Janšev medijski imperij bi bil tako skupaj s Požarjevimi mediji ogromen, še večji pa bi bil v morebitni povezavi z radijsko mrežo v lasti Lea Oblaka, a je ta tovrstne povezave v preteklih dneh že zanikal. Janša bi si tako lahko zgradil vplivno medijsko graščino, kakršno si je v Italiji zgradil razvpiti Silvio Berlusconi.

Afera brezplačniki
Zgodovina poskusov vplivanja na javno mnenje prek različnih medijev prvaka SDS ima sicer že dolgo brado. Nekaj takšnega se je po mnenju preiskovalne komisije DZ zgodilo leta 2008, ko sta pred volitvami izšla dva brezplačna časopisa, Slovenski tednik in Ekspres,njun namen pa naj bi bil vplivati na volitve v korist SDS.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se