Potovanje odpovedano zaradi premalo prijav. Kakšne so vaše pravice?
Zveza potrošnikov Slovenije odgovarja na vprašanje potnice, ki je rezervirala turistični aranžma, a je bilo zaradi premalo prijav odpovedano.

Na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) se je obrnila potrošnica, ki je prek agencije rezervirala potovanje, a ga je ta pet tednov pred odhodom odpovedala. Razlog: premajhno število prijavljenih potnikov. Agencija ji je ponudila vračilo denarja, potrošnico pa je zanimalo, ali mora agencija poskrbeti tudi za nadomestni aranžma ali kritje razlike v ceni.
Kaj določa zakon?
V primeru, da agencija pravočasno odpove potovanje zaradi premajhnega števila prijavljenih potnikov (kar je primeru potrošnice storila), Zakon o varstvu potrošnikov določa zgolj, da mora agencija potniku vrniti celoten znesek vplačanega aranžmaja. Ni mu dolžna poiskati nadomestnega aranžmaja ali plačati razlike v ceni med aranžmajema, so sporočili z ZPS.
Seveda pa se lahko potnik in agencija sporazumno dogovorita za drugo rešitev – na primer, da se potnik odloči za drugo potovanje, pri čemer se pogoji dogovora oblikujejo po volji obeh strank. A pri tem gre za individualni dogovor in zakon v takem primeru ne nalaga dodatnih obveznosti.
Roki za obvestilo o odpovedi
Čas, kdaj nas agencija obvesti o odpovedi, je ključen. Rok je odvisen od trajanja potovanja:
potovanje daljše od 6 dni – obvestilo najmanj 20 dni pred odhodom,
potovanje dolgo od 2 do 6 dni – obvestilo najmanj 7 dni pred odhodom,
potovanje krajše od 2 dni – obvestilo najmanj 48 ur pred odhodom.
Če agencija teh rokov ne spoštuje, mora poleg vračila vseh plačil potniku povrniti tudi morebitno nastalo škodo.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se