© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Necenzurirano
Čas branja 1 min.

Kako je to mogoče: Cena sanacije predora Karavanke skoraj kot za novega


L.T.
21. 10. 2025, 12.03
Posodobljeno
13:11
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Sanacija zahodne cevi predora Karavanke se sooča z resnimi zapleti, saj so ponudbe na prvem razpisu za izvedbo del krepko presegle ocenjeno vrednost projekta.

predor karavanke.JPG
BOBO
Predor Karavanke

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je zato naročila novo oceno vrednosti, ki pa je po neuradnih informacijah še vedno precej nižja od ponudb gradbincev, poroča portal Necenzurirano.

Na Darsu, ki ga vodi Andrej Ribič, so lani jeseni objavili razpis za sanacijo predora, zgrajenega leta 1991, in prejeli tri ponudbe. Vse so zavrnili kot nedopustne, ker so presegale ocenjeno vrednost projekta, postavljeno pri dobrih 73 milijonih evrov brez DDV. Najcenejšo ponudbo v vrednosti 92,2 milijona evrov je oddal turški Cengiz, sledil je domači konzorcij pod vodstvom Kolektorja s 300 tisoč evri višjo ponudbo, najdražji pa je bil avstrijski Strabag s ceno skoraj 96 milijonov evrov.

andrej ribič, dars.jpg
Sa.R.
Predsednik uprave Darsa Andrej Ribič je dejal, da ne pričakuje gneče na odseku, kjer bo potekala obnova.

Po neuspešnem prvem razpisu je Dars pri Družbi za razvoj infrastrukture (DRI), ki jo vodi Jure Kač, naročil novo oceno vrednosti projekta. Ta po neuradnih informacijah znaša največ 82 milijonov evrov brez DDV, kar je še vedno približno 10 milijonov evrov pod najnižjo prejeto ponudbo.

Preberite še

Posebej izstopa primerjava s stroški gradnje druge, nove cevi predora. Pogodba s turškim Cengizom je bila konec leta 2020 pod vodstvom takratnega predsednika uprave Darsa Valentina Hajdinjaka sklenjena pri vrednosti slabih 99 milijonov evrov, z aneksi pa se je do danes zvišala na približno 115 milijonov evrov. Cena sanacije stare cevi se tako nevarno približuje ceni novogradnje.

Sanacija obstoječe cevi naj bi se začela po odprtju nove, predvidoma marca prihodnje leto. Celovita prenova vključuje vozišče, drenažne sisteme, betonsko oblogo in portalno zgradbo. Promet po obeh prenovljenih ceveh naj bi stekel leta 2029. Projekt bo z dobrimi 32 milijoni evrov sofinanciran tudi iz evropskega kohezijskega sklada.

Gradbinci postavljajo višje cene zaradi pregretega gradbenega trga

Primer predora Karavanke ni osamljen. Tudi pri drugih velikih državnih infrastrukturnih projektih, kot sta prenova železniških postaj v Ljubljani in na Jesenicah, so končne pogodbene cene močno presegle prvotne ocene. Poznavalci razmer to pripisujejo pregretemu gradbenemu trgu, kjer povpraševanje presega ponudbo, kar gradbincem omogoča zaračunavanje višjih cen.

Preberite več na portalu Necenzurirano.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.