Kolikokrat bomo (pre)plačali motorna vozila
V Sloveniji naj bi trenutno bilo nekaj čez milijon osebnih avtomobilov. Koliko jih je v resnici, v času računalniških evidenc in skorajda svetovne sledljivosti ne ve nihče. Prav tako nimamo pojma, kaj se dogaja z veliko večino iztrošenih motornih vozil … Je to dovolj dober izgovor za uvedbo novih dajatev?

Na ministrstvu za infrastrukturo (MZI) pojasnjujejo, da so izrabljena motorna vozila velik ekološki problem: »Na območju EU nastane letno okrog 14 milijonov ton izrabljenih vozil. Glede na to, da vsebujejo nevarne snovi (svinec, živo srebro, kadmij, šestvalentni krom, olja, tekočine proti zmrzali, zavorne tekočine, gorivo, akumulatorje in drugo), je motorno vozilo, ko postane izrabljeno, nevarni odpadek.«
Tudi Katja Sreš iz društva Ekologi brez meja, ki je pripravilo najpopolnejši popis divjih odlagališč odpadkov v Sloveniji, kar jih pač imamo, opozarja: »Večina izrabljenih vozil izgine iz sistema neznano kam, pri tem pa pogosto prihaja do onesnaževanja (nepravilna razgradnja, izlivi, sežigi).« Obenem pa priznava: »Tudi na divjih odlagališčih smo našli veliko školjk avtomobilov, a so bile kot vrednejši odpadek v večji meri že odstranjene.«
Trenutno veljavna uredba o izrabljenih vozilih naj bi takšno onesnaževanje že preprečevala. Določa namreč, da mora zadnji lastnik vozilo oddati obratu za razstavljanje ali na zbiralno mesto izrabljenih vozil. Vozilo je prepovedano pustiti v naravnem okolju, ga odvreči ali razstaviti. Razgradnja je namreč dovoljena le v obratih za razstavljanje. Za lastnika je brezplačna, z njo pa pridobi potrdilo o uničenju, s katerim lahko vozilo odjavi iz prometa.
Ustrezno predelana le desetina izrabljenih vozil
Kje so preostala vozila
Bo denar res šel za ceste
Kje lahko oddate svoje izrabljeno vozilo
Kako je drugod po Evropi
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se