V prvih petih mesecih že 1,3 milijona evrov škod iz zavarovanja kreditov
Na današnji novinarski konferenci je predsednik uprave Andrej Kavšek predstavil rezultate poslovanja Zavarovalnice Tilia v letu 2008 in prvih petih mesecih letošnjega leta. Izvršilna direktorica sektorja za izvajanje zavarovanj Marjana Kastelic je predstavila podatke o škodah iz naslova letošnjih neurij s točo, podala nekaj napotkov za zavarovance ob masovnih škodah in predstavila vpliv finančne krize na zavarovanja in škode.
V letu 2008 je Zavarovalnica Tilia zbrala 68,2 milijona evrov premije, pri čemer se 15,9 odst. nanaša na področje življenjskih zavarovanj in 84,1 odst.pa na področje premoženjskih zavarovanj. Skupna rast premije je glede na leto 2007 17,5-odstotna, kar je precej nad povprečno rastjo premije med slovenskimi zavarovalnicami, ki je lani znašala 6,6-odst.
Tilia je lani izplačala 36,8 milijona evrov škode, kar je 8,7 odst. več kot v letu 2007. Enostavni škodi rezultat za preteklo leto znaša 53,9 odst. čisti poslovni izid pa 57.300 evrov.
Preteklo leto si bodo v Tilii zapomnili po rasti zavarovalno-tehničnih rezervacij, širjenju poslovne mreže na področju celotne Slovenije, intenzivnem zaposlovanju (23-odstotno povečanje števila zaposlenih glede na leto 2007; konec leta pa je Zavarovalnica Tilia tako štela 438 zaposlenih) in finančni krizi, ki se v povezavi s slabitvami naložb odraža tudi v bilanci uspeha.
V prvih petih mesecih letošnjega leta v Zavarovalnici Tilia beležijo 8,3-odst. rast glede na primerljivo obdobje lani, kar je po podatkih slovenskega zavarovalniškega združenja največja rast med zavarovalnicami na slovenskem trgu. Področje premoženja je zraslo za 10,7 odst., medtem ko je področje življenja beležilo 5,7-odst. upad.
Zbrane premije je torej za 34,3 milijonov evrov, izplačanih škod pa za 16,6 milijonov evrov. Škode so glede na primerljivo obdobje lani porasle za 15,7 odst.
Še posebej visoka je rast škod v zavarovalni vrsti avtomobilski kasko, nedavna neurja s točo pa bodo rezultate še poslabšala. Zato bo verjetno potrebno dvigniti zavarovalno premijo te zavarovalne vrste.
Napotki za zavarovance ob masovnih škodah
"Oškodovanec pokliče na naše najbližje predstavništvo, kjer pove, za kakšno škodo gre in se dogovori za kraj in čas ogleda. Zelo pomembno pri nastanku škod zaradi neurja je, da zavarovanec izvede vse potrebne aktivnosti, da prepreči nadaljnje nastajanje škode (npr. začasno pokrije odprtine na strehi objekta, da prepreči zamakanje v notranjost zgradbe, ali pa začasno sanira razbito avtomobilsko steklo, da prepreči nadaljnje nastajanje škode v notranjosti avtomobila, …). Zato ob prijavi škode preverimo, ali je za to poskrbljeno in če poškodovana stvar še ni bila zaščitena, zavarovanca vljudno napotimo, naj poskrbi za preprečitev nadaljnjega nastajanja škode," pojasnjujejo v Zavarovalnici Tilia in dodajajo:
"Pri premoženjskih zavarovanjih (razen pri zavarovanju avtomobilov) ima zavarovanec možnost izbire načina obračuna škode. V kolikor se odloči, da bo škodo odpravil sam, se škoda obračuna po ocenitvi, ki se izvaja v skladu z mednarodnimi tablicami, ceniki in standardi v gradbeništvu. V tem primeru sledi izplačilo zavarovalnine v nekaj dneh po izvedbi cenitve škode. Če pa se zavarovanec odloči za obračun škode po dejanskih stroških popravila oz. sanacije, je izplačilo škode realizirano takoj po prejemu računov za opravljene storitve v zvezi s sanacijo oz. morebitne ostale potrebne dokumentacije.
Pri škodah na vozilih se škode obračunavajo samo po dejanskih stroških popravila, torej na osnovi predloženih računov."
Vpliv finančne krize na poslovanje zavarovalnice
Finančno krizo oz. zmanjšanje plačilne sposobnosti strank Tilia občuti predvsem na naslednjih področjih:
1.Povečanje deleža neplačanih zavarovalnih premij. Konec maja so imeli za 1,7 milijona evrov zapadlih neplačanih terjatev, kar je 20 odst. več kot na isti dan lani. Opazno je tudi zmanjšanje uspešnosti opominjanja in sodne izterjave.
2.Povečanje števila škod iz naslova zavarovanja kreditov. Mnogo posameznikov, pa tudi podjetij ima težave z odplačevanjem rednih mesečnih anuitet najetih kreditov pri bankah, zato se je povečalo število škod iz naslova zavarovanja kreditov. V prvih petih mesecih letošnjega leta so iz tega naslova izplačali že 1,3 milijona evrov škod, kar je samo dobrih 10 odst. manj kot v celem letu 2008. Večina škod je iz naslova zavarovanja potrošniških kreditov prebivalstva, se pa v zadnjem času pojavlja tudi vse več škod iz naslova zavarovanja podjetniških kreditov. Opazno je tudi povečanje izplačil iz naslova kavcijskih zavarovanj. Kreditna in kavcijska zavarovanja so sicer predmet regresa, vendar pa je izterjava zelo zahtevna in pogosto neuspešna, saj ljudje nimajo sredstev za poplačilo regresnega dolga.
3.Zmanjšanje povpraševanja po življenjskih zavarovanjih. Poleg zmanjšanja kupne moči je pomemben razlog za to tudi nezaupanje v naložbe v vrednostne papirje. Tako so v prvih petih mesecih letošnjega leta realizirali 5,7 odst. manj življenjske premije kot v primerljivem obdobju lanskega leta. Po res slabih rezultatih prodaje v prvih mesecih letošnjega leta ugotavljamo, da se je v zadnjem obdobju situacija vendarle nekoliko izboljšala. Povečalo se je povpraševanje po klasičnih življenjskih zavarovanjih in po naložbenih zavarovanjih z garancijo donosa.
Vse to bo imelo neugoden vpliv na doseganje načrtovanih poslovnih rezultatov Zavarovalnice Tilia za leto 2009, ki so glede na trenutne gospodarske in socialne razmere zelo ambiciozni. Samo poslovanje zavarovalnice in pa varnost strank, ki nam zaupajo, pa zaradi tega nista ogrožena.
Posledice neplačevanja premije za zavarovance
"Neplačevanje premije nima samo negativnih posledic za zavarovalnico temveč tudi za zavarovanca. Pomeni lahko izgubo njegovih pravic iz zavarovalne pogodbe, zato je priporočljivo, da stranke redno poravnavajo svoje obveznosti iz naslova zavarovalnih pogodb. V težkih finančnih razmerah je še posebej pomembno, da imamo svoje premoženje in interese ustrezno zavarovane, saj bomo brez zavarovanja težko sami financirali odpravo posledic škode in nas lahko morebiten škodni dogodek potisne v še večjo finančno stisko," opozarjajo v zavarovalnici.
"Plačana premija oz. redno plačevanje dogovorjenih obrokov zavarovalne premije je torej pogoj, da bo zavarovalnica v primeru nastanka škodnega primera zavarovancu povrnila škodo. Na Zavarovalnici Tilia se dobro zavedamo, da je plačilna sposobnost naših strank zelo različna, zato imamo dobro izoblikovan sistem plačilnih pogojev, v okviru katerega si lahko naše stranke izberejo način plačila, ki jim najbolj ustreza glede na njihove finančne zmožnosti. Nekatera zavarovanja je možno skleniti tudi na dvanajst obrokov (zavarovanje hiš, stanovanj, življenjska in nezgodna zavarovanja …)," se še zapisali v današnjem sporočilu za javnost.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se