Taylor Swift: ikona generacije in milijardni finančni imperij
Taylor Swift velja za najbogatejšo glasbenico na svetu. Potem ko je lani postala edina glasbenica, ki je zgolj s svojo glasbo postala milijarderka, pri Forbesu njeno premoženje zdaj ocenjujejo že na skoraj 1,4 milijarde evrov.

Turneja The Eras Tour
Večino svojega bogastva je v skoraj dvajsetletni karieri Taylor Swift pridelala s prodajo albumov, koncertnimi turnejami in avtorskimi pravicami. Njena zadnja glasbena turneja The Eras Tour, s katero je v dobrem letu in pol po vsem svetu pripravila 149 koncertov, je ustvarila okrog 2 milijardi evrov prihodkov, kar jo je uvrstilo na prvo mesto najdonosnejših glasbenih turnej vseh časov. Povprečna cena vstopnice za koncerte, ki si jih je skupaj ogledalo več kot 10 milijonov ljudi po vsem svetu, je znašala 175 evrov.
Da se vse, česar se Taylor dotakne, spremeni v zlato, dokazuje tudi koncertni film, ki je pospremil omenjeno turnejo. Ta je že v času pred premiero pridelal za več kot 85 milijonov evrov prihodkov v predprodaji, skupno pa je pevka z njim zaslužila skoraj 230 milijonov evrov.

Omenjeni film je nato pevka iztržila še enkrat. Pravice za predvajanje je prodala platformi Disney+, s čimer je zaslužila še dodatnih 64 milijonov evrov.
Tudi tu se ni ustavila. Na koncu turneje je izdala še fotoknjigo. To je prodajala po ceni 34 evrov za izvod, zgolj v prvem tednu pa je bilo prodanih 800.000 izvodov. Ameriški mediji so ob tem dosežku poročali, da je knjiga postala drugo najbolj prodajano neleposlovno delo v zgodovini; takoj za knjigo nekdanjega ameriškega predsednika Baracka Obame.

Glasbeni katalog
Glavnino pa seveda pevka zasluži na račun svojega glasbenega kataloga. Prav slednji je bil v zadnjih letih pogosto pod drobnogledom javnosti. Danes 35-letna pevka se je namreč več let borila za možnost odkupa avtorskih pravic svojih prvih šestih studijskih albumov, ki jih je njena nekdanja glasbena založba prodala. Sprva ji ni uspelo, zato je začela omenjene albume snemati na novo. Številni strokovnjaki glasbenega posla so jo svarili, da to ni dobra poslovna taktika, saj “nikogar ne zanima identičen, na novo posnet star album”.
A Taylorini oboževalci so zvezdnici še enkrat dokazali zvestobo in izdane albume pospremili z enakim navdušenjem (in nakupovanjem) kot prvič. Pevka je na novo posnetim albumom dodala tudi nove, do takrat neizdane pesmi, ki so nastale v času prvega izida albumov. Pred nekaj meseci ji je sicer končno uspelo doseči cilj in zdaj je Taylor Swift prvič v svoji karieri lastnica vse svoje glasbe.

Nepremičnine
Swiftova denar vlaga tudi v nepremičnine. Tako ima v domačih ZDA več luksuznih nepremičnin, ki med drugim vključujejo vile v New Yorku, Beverly Hillsu in Rhode Islandu; o zgodovini slednje je leta 2020 napisala celo pesem The Last Great American Dynasty. Poleg ameriških domov je pevka lastnica vsaj ene nepremičnine tudi na evropskih tleh, in sicer v Združenem kraljestvu. Skupna vrednost njenega nepremičninskega premoženja naj bi dosegla skoraj 130 milijonov evrov.

Humanitarna dejavnost in skrb za zaposlene
35-letnica pa sicer ne kopiči svojega premoženja za vsako ceno, temveč z njim pomaga tudi številnim dobrodelnim dejavnostim in organizacijam. Med svojo kariero je podprla že številne humanitarne projekte, predvsem tiste, ki se ukvarjajo z izobraževanjem, žrtvami nasilja in pravicami LGBT skupnosti.
Skozi celotno svojo kariero je presenetila tudi številne oboževalce, ki jih je spremljala na družbenih omrežjih in jim v času finančne stiske priskočila na pomoč. Tako je v času globalne pandemije koronavirusa med drugim številnim oboževalcem plačala celoletne najemnine za njihove domove.

Prav tako 35-letnica pazi, da so dobro in pravično plačani tudi tisti, ki delajo z njo. Tako je vsakemu šoferju, ki so na njeni zadnji turneji skrbeli za prevoz opreme, zgolj kot božičnico nakazala 85.000 evrov.

Ne le pevka, tudi odlična poslovnica
Taylor Swift si je sicer svoje premoženje res zagotovila samo z ustvarjanjem glasbe, a vendarle tudi k temu pristopa izredno preudarjeno in premišljeno. Pevka se namreč dobro zaveda svoje priljubljenosti, zato pogosto izda več verzij istega albuma. Ti navadno niti ne vključujejo novih ali drugih pesmi, temveč je drugačna zgolj samo naslovnica ali pa morebiti poster v albumu. Kljub temu si oboževalci, med katerimi so tudi številni strastni zbiratelji, želijo vseh verzij.

Prihaja nov album (in nov zaslužek)
Te taktike se je pevka poslužila tudi v teh dneh, ko je napovedala, da bo 3. oktobra izšel njen novi, 12. studijski album, ki ga je poimenovala The Life of a Showgirl. Na njem bo 12 pesmi, album pa je že moč prednaročiti. Ob tem ne obstaja zgolj ena verzija albuma, temveč štiri: prvi z uradno naslovnico albuma in nato še trije z drugačnimi naslovnicami in podnaslovi. Vsi trije so bili na njeni uradni spletni strani razprodani že v nekaj urah.

Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se