© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Reforma v Srbiji
Čas branja 2 min.

Napoved ostrih sankcij za voznike: Kazni se bodo povečale kar za štirikrat


D.K.
6. 11. 2025, 21.22
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Novi zakon o varnosti cestnega prometa, ki naj bi začel veljati leta 2026, bo v Srbiji prinesel drastične spremembe.

policist kolesar Srbija
Profimedia
Srbija napoveduje največjo prometno reformo po letu 2009. Fotografija je imbolična

Srbija pripravlja najobsežnejšo reformo prometne zakonodaje v zadnjih petnajstih letih. Novi zakon o varnosti cestnega prometa, ki naj bi začel veljati leta 2026, bo prinesel drastične spremembe – od ničelne tolerance do alkohola, strožjih kazni za neuporabo varnostnega pasu, do popolne ukinitve poskusnih vozniških dovoljenj.

Gre za prvi povsem nov prometni zakon po letu 2009, s katerim želi država zmanjšati število smrtnih žrtev in izboljšati prometno kulturo med vozniki, predvsem med mladimi.

Kazni bodo presegale tisoč evrov

Po podatkih srbskega notranjega ministrstva policija vsako leto zabeleži okoli 1,5 milijona prometnih prekrškov. Skoraj vsak drugi voznik je tako vsaj enkrat sankcioniran, medtem ko kar 56.000 voznikov letno vozi pod vplivom alkohola.

»Zato moramo sprejeti preprost in učinkovit zakon, ki bo prinesel rezultate,« je za Blic povedal načelnik uprave prometne policije, polkovnik Slaviša Lakićević. Po njegovih besedah bodo kazni za neuporabo varnostnega pasu in prevoz otrok kar štirikrat višje kot doslej, pri čemer bo uvedena ničelna toleranca za voznike, ki prevažajo otroke brez ustreznih sedežev.

Nove kazni bodo v nekaterih primerih presegle 1.000 evrov, mejo za izrek zaporne kazni pa nameravajo celo znižati.

»Zagotovo bomo strožji do tistih, ki nepravilno prevažajo otroke. Trenutna kazen znaša 5.000 dinarjev (približno 42 evrov), po novem bo najmanj štirikrat višja. Samo lani je umrlo 16 otrok, predlani 12 – vsi kot potniki. Uvedena bo ničelna toleranca za voznike, ki prevažajo otroke, a ne spoštujejo pravil,« je pojasnil Lakićević. 

Poleg tega je eden največjih problemov na srbskih cestah vožnja pod vplivom alkohola. »Vsako leto imamo več kot 10.000 voznikov z več kot 1,2 promila alkohola v krvi. To je nesprejemljivo,« dodaja Lakićević.

Preberite še

Izobraževanje mladih kot dolgoročna rešitev

Čeprav bodo kazni strožje, glavni cilj reforme ni zgolj kaznovanje, temveč izobraževanje in preventiva. Novi zakon uvaja programe usposabljanja mladih voznikov, simulacije tveganih situacij in uporabo sodobnih tehnologij v procesu učenja.

Osrednji cilj novega zakona je tako izobraževanje voznikov kot preprečevanje nesreč – a tudi strogo kaznovanje, kadar je to potrebno.

»Le s pravilno izobrazbo in razvijanjem prometne kulture lahko zmanjšamo tveganje še preden pride do nesreče,« poudarjajo pripravljavci zakona. 

Kazni bodo kljub temu ostale ključen del sistema: »Sankcije jasno določajo meje vedenja in ščitijo življenja drugih. Brez njih bi bila tudi najboljša izobrazba neučinkovita,« dodajajo.

Kaj vse prinaša novi zakon

Med ključnimi novostmi so: ukinitev poskusnega vozniškega dovoljenja, trajni odvzem vozila za najhujše kršitelje, avtomatski nadzor prometa, digitalni vozniški dosje, mobilni tehnični pregledi vozil, uporaba naprednih tehnologij v avtomobilih, pravila za avtonomna vozila in kolesarje, višje kazni za voznike tovornjakov in avtobusov. Poseben poudarek bo namenjen zaščiti ranljivih udeležencev v prometu, kot so pešci, kolesarji in otroci.

Varnostni pas še vedno podcenjen

Eden večjih problemov ostaja neuporaba varnostnega pasu. Po podatkih prometne policije ga na zadnjih sedežih uporablja le 18 do 19 odstotkov potnikov. »Vsako leto v Srbiji umre več kot 100 ljudi, ki med nesrečo niso bili pripeti. Pas reši življenje v več kot 80 odstotkih primerov,« opozarja Lakićević.

Zakon naj bi začel veljati marca 2026

Čeprav je bilo sprva načrtovano, da bo zakon sprejet že letos, se je postopek zavlekel. Javna razprava bo trajala najmanj mesec dni, zato se zakon v parlamentu ne pričakuje pred marcem 2026. »Zakon mora biti premišljen, izvedljiv in s strogo določenimi sankcijami. Le tako bomo lahko dosegli trajno spremembo prometne kulture,« je zaključil Lakićević.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.