© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Brutalna zver za motokros


Zoran Triglav
7. 8. 2025, 08.30
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Tudi vode bencinskih športov je nepovratno razburkala elektrifikacija

motokros, elektromobilnost
Shutterstock
Kmalu bosta nadležna hrup in smrad v motokrosu le še spomin.

Ljubitelje motokrosa v zadnjem času preseneča neverjetna moč sodobnih električnih motociklov. Le vprašanje časa je, kdaj bodo naši mojstri te veščine, kot so tim Gajser, Jan Pancar, Gal Hauptman, Nik Podobnik, Nace Jelenc in njihovo kolegi v svoje motorne konje natočili zadnji liter bencina.

Električni motocikli so namreč v zadnjem času doživeli neverjeten razvoj. Najnovejši motocikli priznanih izdelovalcev odlikujejo vse večja učinkovitost pogonskega sklopa, vse daljši doseg in številne tehnično napredne rešitve.

Izjemni pospeški brez smradu in hrupa

Po poročanju portala Electrek konkurenco na bencinski pogon ne le dohitevajo, temveč jo že močno prekašajo s svojimi impresivnimi zmogljivostmi. Te so izkušenim voznikom motokrosa prinesle povsem nov nabor možnosti, ki bodo v ta šport vnesle vznemirljivo svežino in ga s tem za vedno spremenile – na bolje!

motokros, elektromobilnost
Shutterstock
Le vprašanje časa je, kdaj bodo tekmovali z električnimi stroji.

Za primer vzemimo enega najvidnejših motociklov v tej kategoriji, znamke Stark, ki premore 60 kW (80 konjev) električne moči. Med poznavalci na terenu velja za pravo zverino, saj zlahka prekaša tradicionalne 450-kubične bencinske motorje. In to brez nadležnih smradu in hrupa! Posebno zanimiva pa je možnost prilagajanja, saj lahko največjo moč v vsakem trenutku nastavimo med 10 in 80 konji (7,5–60 kW). To je nekako tako, kot bi cel kup izjemnih motorjev združili v enega!

Da je stvar povsem preprosta, lahko vse nastavitve glede krivulje moči ali zaviranja motorja v vsakem hipu nastavimo prek vojaško robustnega androida, telefona, ki se nameščen na krmilu brezžično poveže z motorjem. Želite spremeniti način moči sredi kroga? Ni problema! Želite slediti svojim športnim rezultatom in pridobiti podatke GPS v realnem času? Urejeno!

To je prihodnost

Najslajši bonbonček pa je seveda že omenjena zmogljivost. Izjemno zmogljiva in lahka baterija s kapaciteto 7,2 kWh omogoča neverjetne pospeške. Na zadnjem kolesu motocikla namreč zagotavlja kar 973 Nm navora! Ne, ni tipkarska napaka. Prav ta podatek upravičuje izraz »brutalno« v naslovu.

Preizkusil ga je legenda motokrosa Kevin Windham, ki po vožnji ni mogel skriti navdušenja: »Preizkusil sem vse, kar je na voljo, in to je prihodnost.« Pohvalil je naraven občutek, takojšen odziv in kako hitro se je motocikla navadil.

Omenjeni motor ni le poskusni zajec, ampak že kar lepo ukročen konj. Prestal je neusmiljene preizkuse na dirkah pod vodstvom dvakratnega svetovnega prvaka Sébastiena Tortellija. »Na dirkah se pokažejo slabosti in dokažejo prednosti. Vsaka dirka, vsak voznik, vsak pogoj prispeva k temu, kar gradimo.«

motokros, elektromobilnost
Shutterstock
Navor na zadnjem kolesu je pri električnem motociklu neverjeten.

Prednost električnih motociklov je tudi izjemno enostavno vzdrževanje. Brez batov, sklopk, filtrov in drugih obrabljivih delov … Izkušeni mojstri računajo, da lahko uporabniki v 100 urah uporabe prihranijo do blizu 5000 evrov v primerjavi s klasičnim bencinskim motorjem.

To je še posebno pomembno, če računamo na nekoliko višje začetne stroške oziroma nabavno ceno. Ampak tudi ta utegne marsikoga presenetiti. Motocikel, ki smo ga vzeli za primer, je namreč na voljo za okoli 13 ameriških tisočakov.

Ob vsem naštetem se poraja vprašanje, kako zelo so bencinu štete ure v drugih podobnih športih in kako jih bo to preoblikovalo.

motokros, elektromobilnost
Bike Exif
Takšnega divjega električnega lepotca se ne bi branil noben motokrosist.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.