© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Sočutje vodi do sprememb


Marija Šelek
12. 11. 2019, 22.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Pozornost domače in tuje javnosti pleni že od prve predstavitve svoje ekološke mode pred petimi leti. Pot je hudirjevo naporna – tovarna ananasovega usnja je pač samo ena na svetu, blaga iz eko celuloze tudi ne prodajajo za prvim ovinkom –, vendar kristalno jasna. Njen cilj ni imeti najuspešnejše modne blagovne znamke na svetu, temveč kazati pot drugim. »Če nam uspe s takim vzorcem, z ekološko, trajnostno, etično in luksuzno modo, preživeti v tako nepoštenem svetu, smo lahko svetla luč drugim.« Če je vizionarstvo to, da neprestano razmišlja, v kakšnem svetu želi živeti, in da je njen ideal mode prihodnosti v oblačilih, ki nas bodo prehranjevala ter s hitro razgradnjo ne bodo puščala okoljskega odtisa, potem Matea Benedetti sodi med vizionarke.

benedetti1 jan oblak Bhero3 7x13.jpg
osebni arhiv
"Jan Oblak se je kot maneken zelo izkazal. Ima zelo lepo energijo, zelo je prijazen, ima prezenco in karizmo.«

Želi si živeti v zelo drugačnem svetu, kakršen je sedaj, in za to potrebujemo spremembe. Ona jih ustvarja v modnem svetu. Ljudem ne govori, kaj naj jedo, v kaj naj se oblečejo in še manj, kako naj živijo. Ne želi vzbujati krivde, marveč sočutje. Sočutje vodi do sprememb.

Oblačila iz nove kolekcije, ki jo je na ogled postavila na nedavnem ljubljanskem tednu mode, so iz ekološkega bombaža, bambusa in ananasovega usnja, navdih zanje pa je našla pri papagajih. »Ti so tako zaradi lovljenja, ker jih ljudje želimo za hišne ljubljenčke, kot zaradi krčenja njihovega življenjskega prostora ogroženi. Letos je iz narave popolnoma izginila modra papiga – tista, ki je bila upodobljena v animiranem filmu Rio.« Ker so malega srčkanega papagajčka zaradi risanke želeli imeti premnogi otroci, je to povzročilo njegovo izginotje iz naravnega okolja. »Naše nerazumevanje narave je strašljivo, zato sem na te procese začela opozarjati. O tej problematiki lahko bereš bolj v znanstvenih ali poljudno znanstvenih člankih, da bi prodrla na družabna področja, kot je moda, pa zaradi pretežkih sporočil bolj težko. Na modni reviji smo tako začeli z ozaveščanjem, zaključili pa z optimizmom, veseljem, plesom.«

Razumeti moram luksuz. Že nekaj časa poslušamo, da na trg prodira s trajnostno luksuzno in etično modo. Mar lahko sedaj rečemo, da ji je že uspelo? »Ne, ker se je vse začelo znova. Pred dvema letoma sem dobila investitorja za dve sezoni, po prekinitvi sodelovanja pa sem ustanovila lastno blagovno znamko Benedetti Life – to je bil nov začetek in z dodano vrednoto živalim prijazna moda – prva kolekcija bo naprodaj s februarjem 2020, danes jo je pa možno naročiti tudi po meri v Morro Sartoriale v Kristalni palači.«

Ali je slovo od investitorja pogum ali neumnost, ni pravo vprašanje. Za modno oblikovalko, ki vidi naprej in jasno, je to prava odločitev. »Razšli smo se, ker nismo bili usklajeni v marketinški strategiji, blagovno znamko smo dojemali drugače. Luksuzno tržišče zahteva druge prijeme kot masovna proizvodnja. Čeprav imam preprost življenjski slog, je vseeno treba razumeti trg luksuznih dobrin.« Skozi pogovore in pod mentorstvom strokovnjakov na področju luksuznih blagovnih znamk je spoznala, kaj cenijo, kaj se jim zdi pomembno, kaj si želijo. »Problem luksuza pri nas je, da ga nismo vajeni in ga težje razumemo. Zato moraš spremljati tuje podobne znamke. Kako je začel Gucci? S takšnim kreativnim pristopom v prvem letu, da je dobil zelo negativen odziv, večina ga je kritizirala. Čez eno leto so postali ena izmed najbolj prodajanih blagovnih znamk na svetu. Treba je verjeti vase, ne glede na odzive drugih. Pri masovni produkciji pa je pomembno, da je izdelek cenovno dostopen, uporaben in večini všečen.«

Bo njeno obleko lahko kupil nekdo s povprečno plačo? 

Več v reviji Zarja/Jana, št. 46, 12. 11. 2019


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.