V nedeljo v Krškem tradicionalni uvod v »domačo« speedway sezono


V nedeljo ob 15. uri bodo na stadionu Matije Gubca v Krškem zopet zahrumeli motorji. Kot je to že kar nekaj časa v navadi, bodo uvod v sezono na velikonočno nedeljo odprli organizatorji AMD Krško. V letošnji domači sezoni se bodo tako dirkači na peščenih ovalih v skupnem državnem prvenstvu Slovenije in Hrvaške pomerili na petih dirkah za primat med posamezniki, kar pomeni eno dirko več kot v preteklih sezonah. To gre pripisati predvsem dejstvu, da so se skupnemu prvenstvo z našimi južnimi sosedi pridružili tudi Madžari. V letošnji sezoni je to prvenstvo med posamezniki dodobra osiromašeno in ob sodelovanju madžarskih voznikov bodo tako zadnjo, peto dirko dirkači odvozili tudi v madžarski Gyuli.
Madžarski organizator se je po dogovoru pridružil prvenstvu, saj je madžarski speedway verjetno še v večji krizi kot slovenski. Nekoč pomembna država v speedwayu, ki je imela v zgodovini tega športa kar nekaj imen svetovnega slovesa, je v precej klavrnem stanju. A tudi pri nas se je krivulja obrnila krepko navzdol. V letošnjo sezono 2016 bodo štirje slovenski klubi štartali skupaj le z osmimi vozniki. Prav porazno pa ostaja stanje v hrvaškem speedwayu, kjer bodo sicer letos imeli zraven Jurice Pavlica še enega madžarskega tekmovalca, ki bo vozil z njihovo licenco. Ostalo polovico štartne liste bodo zapolnili vozniki iz Madžarske, Italije in Avstrije.
Štiri slovenske klube bodo tako predstavljali trije vozniki AMTK Ljubljana, in sicer Matej Žagar, Nick Škorja in Luka Omerzel. Slednji je v AMTK prestopil iz AMD Krško, za katerega pa bosta v letošnji sezoni nastopala zimzeleni Denis Štojs in povratnik Matic Ivačič. Kljub drugačnim zimskim govoricam ostajata mlada brata Žiga in Jaka Kovačič v svojem Kovačič racing teamu. V prekmurskem ST Lendava pa so po objavi o koncu kariere Aleksandra Čonde očitno uspeli zmotivirati že večkratnega povratnika Daliborja Bota. Teh osem tekmovalcev v tem letu predstavlja slovenski speedway, kar pomeni, da je športna panoga padla tako nizko, da slovenski dirkači zasedajo le polovico štartne liste. Ob tem, da število slovenskih tekmovalcev drastično upada, pa nas je presenetila novica, da se z Žigo Radkovičem nihče v krškem klubu kljub njegovi izraženi želji po vrnitvi očitno ni želel niti pogovoriti. In kot nam je ta teden dejal oče Žige Radkoviča, sta s sinom pričakovala vsaj klic na pogovor, a slednjega nista dočakala.
In kaj lahko zvesti privrženci in ljubitelji speedwaya pričakujejo od prve dirke in letošnje domače sezone?
Pravzaprav najverjetneje nič presenetljivega. V teoriji se bi Matej Žagar po prikazanem na treningih in kakor kažejo formo in nivo dirkanja ostali naših vozniki, moral do petnajstega naslova državnega prvaka sprehoditi lažje kot kadarkoli v zadnjih desetih letih. Njegova klubska kolega sta po statusu še mladinca in prestopnik Omerzel bo letos verjetno iskal le prepotrebne izkušnje in nabiral dirkaške kilometre. Nekoliko drugačna je slika pri drugem ljubljanskem mladincu Nicku Škorji, ki kaže dobre znake napredka in tudi volje po uspehu mu ne manjka. Kot petkratni državni prvak v motokrosu, torej navajen trdega dela in tudi uspehov, bo glavni in precej resen konkurent dvakratnemu mladinskemu državnemu prvaku Žigi Kovačič. Slednji bo s svojim mlajšim bratom, komaj štirinajstletnim Jako Kovačičem, tako kot lani zastopal svoj domači KST iz Bistrice ob Sotli. KST je zaenkrat še edini klub brez steze, a slišati je bilo, da se na tem nekaj dela. Ali bomo v Sloveniji dobili še eno speedway stezo, bo pokazal čas. Mlajšemu od bratov Kovačič sledi podobna sezona kot Omerzelu, torej nabiranje dirkaških kilometrov in prepotrebnih izkušenj. Boj Nicka Škorje in dvakratnega mladinskega državnega prvaka Žige Kovačiča bo tako najverjetneje eden od bolj zanimivih dvobojev v tej domači sezoni. In kaj pričakovati od dveh voznikov AMD Krško veterana Štojsa in povratnika Ivačiča? Štojs se je za letošnjo sezono odločil nastopati le na dirkah DP posameznikov in nekaterih izbranih dirkah v sosednjih državah. Odrekel se je tako dirki parov kot najverjetneje tudi nastopu za reprezentanco ali nastopanju v kvalifikacijah SP in EP za posameznike. Nekoliko drugačna zgodba je pri povratniku Ivačiču, ki je v enoletnem premoru bil precej v stiku z motorji za motokros in se je več kot pol leta dejansko intenzivno pripravljal na povratek. Kot smo lahko videli, je precej dobro fizično pripravljen in si verjetno najbolj želi, da zopet pade v dober tekmovalni ritem. Kot nam je dejal pred dnevi, se z rezultati za prvo polovico sezono ne obremenjuje, temveč si želi le čim več dobrih dirk. Kaj dejansko pričakovati od Lendavčana Daliborja Bota, si v tem trenutku ne znamo predstavljati. Upajmo le, da je fant vsaj malo psihofizično pripravljen na že drugo ali celo tretjo vrnitev na tekmovalne steze.
Tokratna prva dirka v Krškem in naslednja dirka v Ljubljani pa bosta po nam dostopnih informacijah za slovenske dirkače odločilni, komu bo pripadla štartna številka 16 na bližajoči se Veliki nagradi Slovenije. Krško bo 30. aprila gostilo otvoritveno dirko prestižne serije Speedway Grand Prix. Po do sedaj videnem na treningih v Krškem mirne vesti lahko napišemo, da razen stalnega člana serije SGP Mateja Žagarja na to dirko po kvaliteti za enkrat ne sodi nihče od preostalih slovenskih tekmovalcev. Vztrajati pri odločitvi, da se posebno povabilo dodeli enemu od preostalih slovenskih tekmovalcev. je glede na do sedaj prikazan nivo precej neposrečena poteza. Mogoče bi bila slika nekoliko drugačna v drugi polovici sezone, ko bo za Ivačičem ter mladincema Žigo Kovačičem in Nickom Škorjo bilo že občutno več dirk, a »žal« gostimo uvodni GP v sezoni. Realno se od teh treh tekmovalcev letos tekom sezone pričakuje nekoliko bolj viden napredek. V tem trenutku in po videnem na treningih pa je med elitno petnajsterico asov svetovnega slovesa in omenjenimi tremi slovenskimi vozniki, med katerimi gre iskati dobitnika povabila, prevelik kakovostni razkorak in to v vseh segmentih tega atraktivnega dirkaškega športa. Za organizatorja bi bilo verjetno veliko bolj smotrno in gospodarno, če bi v tem trenutku povabilo prodati najboljšemu ponudniku in dvema Slovencema omogočiti mesto steznih rezerv. Kako modro bodo po videnem odreagirali trenerji in posledično ljudje, ki o tem odločajo, bomo še videli. Menimo, da lahko s takšnim povabilom v najvišji rang tekmovanja neizkušenemu in posledično nekaj lig slabšemu tekmovalcu naredi več škode kot koristi.
Štartna lista za prvo dirko skupnega DP SLO HR
1 Nicolas Vicentin ITA
2 Matic Ivačič AMD Krško
3 Jaka Kovačič Kovačič Speedway Team
4 Jurica Pavlic HR
5 Norbert Magosi H
6 Matej Žagar AMTK Ljubjana
7 Dennis Fazekas H/HR
8 Pierpaolo Scagnetti I
9 Luka Omrzel AMTK Ljubljana
10 Dalibor Bot ST Lendava
11 Nick Škorja AMTK Ljubljana
12 Žiga Kovačič Kovačič Speedway Team
13 Denis Štojs AMD Krško
14 Ronald Benkő H
15 Davide Vinante I
16 Jozsef Tabaka H
17 Alexander Schreiner AVT
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se